Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@03:18:12 GMT

بافندگان فرش خراسان جنوبی دیگر دغدغه فروش ندارند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۴۵۰۶

بافندگان فرش خراسان جنوبی دیگر دغدغه فروش ندارند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهور با بیان اینکه مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد، شرکت صنعت آفرینان امداد و استانداری مبنی بر خرید محصولات غیرمددجویان منعقد شود، گفت: در این خصوص کمیته امداد مکلف می‌شود در کنار دستباف‌های مددجویان، تولیدات غیرمددجویان را نیز خریداری کند تا تولیدکنندگان دغدغه فروش کمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، امروز ۱۴ مرداد، در شورای قیمت گذاری و ارزیابی فرش دستباف در خراسان جنوبی گفت: یکی از وظایف اصلی معاونت توسعه روستایی اتصال بین دستگاه‌های فعال در حوزه روستایی و مناطق کم برخوردار است.

وی افزود: این استان یکی از مراکز بسیار مهم کشور در حوزه فرش دستباف است و حدود ۶۰ هزار نفر مرتبط با بافت فرش در استان امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار نفر در استان بافنده فعال هستند، تصریح کرد: کمیته امداد(ره) استان در عرصه اشتغال جزو استان‌های پرتوفیق کشور بوده و اقدامات خوبی انجام داده که تولید فرش دستباف از مهمترین آن‌هاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار کرد: مجموعه مرکزی کمیته امداد در دهه‌های گذشته، حاصل دسترنج مددجویان تحت حمایت را خریداری می‌کرده است تا این افراد دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که با استاندار خراسان جنوبی داشتیم اظهار داشتند با توجه به شرایط استان، کمیته امداد نسبت به خریداری محصولات تولیدی غیرمددجویان نیز اقدام کند.

امید با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار از دغدغه‌های جدی استاندار خراسان جنوبی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد، شرکت صنعت آفرینان امداد و استانداری مبنی بر خرید محصولات غیرمددجویان منعقد شود.

وی گفت: در این خصوص کمیته امداد مکلف می‌شود در کنار دستباف‌های مددجویان، تولیدات غیرمددجویان را نیز خریداری کند تا تولیدکنندگان دغدغه فروش کمتری داشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور بیان کرد: در راستای امضای این تفاهم‌نامه تولیدات افرادی که نمی‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: امروز برای اولین بار در کشور، خارج از حوزه کمیته امداد، شرکت صنعت آفرینان مجتمع اقتصادی امداد، محصولات را خریداری می‌کند.

امید با بیان اینکه این اقدام می‌تواند فتح بابی برای سایر نقاط کشور باشد، اظهار کرد: در وهله نخست حدود یک میلیارد تومان برای ۹۶ تخته فرش‌دستباف مددجویی و غیرمددجویان قیمت گذاری شده که خریداری می‌شود و قیمت‌ها نیز مناسب بود.

وی تصریح کرد: حرکت بسیار خوبی است که می‌تواند در توسعه صنعت فرش دستباف استان بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: استاندار متقاضی است در سایر بخش‌ها نبز بتوانیم این اقدام را انجام دهیم، صندوق نیز قرار شد در این زمینه کمک کند؛ حتی تسهیلاتی برای افرادی که خرید می‌کنند در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: این یک حرکت بسیار بدیع، جدید و تاثیرگذار است که در بسیاری از استان‌ها به ویژه خراسان جنوبی در بخش صنایع دستی، سنگ‌های نیمه قیمتی و سایر صنایع دستی رسوخ و گسترش پیدا کند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال خراسان جنوبی فرش کمیته امداد نهاد ریاست جمهوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

علیرضا حسین‌نژاد در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: ۴۶ سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

او تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این ۴۶ سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که ۱۱.۵ درصد خانوار‌ها و ۷.۲ درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

او به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است، اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکرد‌ها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

او اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوار‌ها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و ۶۰۰ نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا ۹۶ درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی