Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا امام روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهارت‌های زندگی زناشویی اظهار کرد: ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای زندگی یک فرد است و شناخت طرفین از یکدیگر و فهمیدن خواسته‌ها و انتظارات از یکدیگر می‌تواند دوطرف را برای ازدواج آماده‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام بیان کرد: دانستن بک سری از مهارت‌ها قبل از ازدواج باعث می‌شود تا زوجین بتوانند در مواقع بحرانی از آن استفاده کنند و تنش را در رابطه کم کنند و اولین و مهمترین مهارت در زندگی زناشویی قدرت حل مسئله است.

این روانشناس افزود: نداشتن این مهارت مخصوصا در دو سال اول زندگی مشترک موجب بروز مشکل اساسی در زندگی می‌شود و همچنین اولویت اول بعد از ازدواج باید همسرتان باشد.

او با بیان اینکه از دیگر مهارت‌های زندگی زناشویی رشد فردی است، گفت: زوجین باید بتوانند تا از اشتباهات طرف مقابل بگذرند و با خلاقیت زندگی خود را از یکنواختی درآورند همچنین شناخت خودرا از یکدیگر بالا ببرید.

امام اضافه کرد: تمرکز روی خصوصیات مثبت یکدیگر کنید و بدانید آدم‌ها هم خصوصیات مثبت دارند و هم منفی و دانستن اینکه زندگی مجردی و متاهلی تفاوت دارند از مهارت‌هایی است که زوجین باید در زندگی مشترک بدانند.

این روانشناس ادامه داد: از مهارت‌هایی که زوجین در زندگی مشترک باید به آن توجه کنند شناخت مجدد طرف مقابل در زندگی مشترک و شیوه صحیح یک بحث در مورد یک مسئله را دانستن است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی-اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.»   به گزارش مهر، خزعلی گفت: «طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.»   او گفت: «والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و ازهمین‌رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی-اسلامی هرچه بیشتر در جامعه رواج یابد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انسیه خزعلی: سال گذشته به خاطر فوت ناگهانی یک زن جوان دروغ‌های زیادی منتشر شد و عضویت ایران از کمیسیون مقام زن را لغو کردند معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت/ انسیه خزعلی صدای مخاطبین را خاموش کرد! انسیه خزعلی فرمان برخورد با دختر جیمی جامپ را صادر کرد/ سرکار خانم !‌ شما معاون امور زنان هستید نه رییس حراست ورزشگاه

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی