Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:31:13 GMT

روحانی دعوت ماکرون برای دیدار با ترامپ را نپذیرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۲۰۲۶

روحانی دعوت ماکرون برای دیدار با ترامپ را نپذیرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، المانیتور در گزارشی با استناد به اظهارات دو منبع که نام آنها را ذکر نکرده می نویسد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که برای زنده نگه داشتن برجام تلاش می کند از «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دعوت کرده تا در نشست جی هفت (G۷) که قرار است در تاریخ ۲۴ آگوست در شهر ساحلی «بیاریتز» فرانسه برگزار شود دعوت کرده تا با حضور در این نشست با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته المانیتور، ماکرون به روحانی قول داده که بسیاری از مسائل موجود میان تهران و واشنگتن علاوه بر برجام با این دیدار حل می شود اما با این وجود روحانی نه قبول کرده که خود به این نشست برود و نه آنکه نماینده ای را که احتمالا محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بوده را به این نشست اعزام کند.

کد خبر 4686999 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی امانوئل ماکرون فرانسه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران عراق دونالد ترامپ فلسطین سوریه رژیم صهیونیستی روسیه عربستان سعودی جنگ 2015 یمن افغانستان انگلیس سودان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتی مشترک با شی جین‌پینگ، همتای چینی وی در پاریس، ضمن اشاره به تداوم تامین کمک برای کی‌یف، مدعی شد که آمریکا و متحدانش به‌دنبال تغییر رژیم در روسیه نیستند!

ماکرون که در کاخ الیزه میزبان جین‌پینگ است، در گفت‌وگو با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا اطمینان حاصل کند که پکن برای مسکو کمک قابل استفاده در جنگ فراهم نخواهد کرد. ماکرون از تعهدات پکن مبنی بر خودداری از فروش سلاح یا تامین کمک برای روسیه، استقبال کرد.

جین‌پینگ در این سفر با اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار کرد. فون درلاین در این دیدار گفت که «برای محدود کردن تحویل کالاها با مصرف دوگانه به روسیه که می‌توان در جنگ از آنها استفاده کرد، تلاش بیشتری لازم است» و در عین حالا مدعی شد که این مساله «روابط اتحادیه اروپا و چین را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.»

ماکرون نیز گفت: توضیح اهمیت تاثیر این جنگ بر امنیت اروپا و عزم ما در حمایت از اوکراین تا هر زمان که نیاز باشد، ضرورت دارد. البته غرب قصد تغییر رژیم در مسکو را ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا نیز از پکن خواست تا از تمام نفوذش بر روسیه برای توقف جنگ استفاده کند و در ادامه ماکرون مدعی شد که تمایل دارد تا «گفتمان نزدیک را حفظ کند.» وی همچنین از تصمیم جین‌پینگ برای سفر به فرانسه در راستای آنچه «هماهنگی مواضع دو کشور در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین در ماه مه» خوانده شده است، استقبال کرد.

ماکرون افزود: ملاقات با رئیس جمهور چین امکان دنبال کردن یک دستور کار مشترک را فراهم و تکلیف قصد و نیت جهت برقراری صلح پایدار را روشن می‌کند.

جین‌پینگ در این نشست از غرب به‌دلیل تحریف وجهه چین در بحبوحه جنگ اوکراین انتقاد کرد و گفت: چین بحران اوکراین را ایجاد نکرد و یک طرف این جنگ هم نیست. نمی‌پذیریم که از بحران اوکراین برای مقصر دانستن دیگران، خدشه‌دار کردن چهره کشورهای ثالث و به‌راه‌انداختن یک جنگ سرد جدید استفاده شود. همانطور که تاریخ به دفعات نشان داده است، همواره می‌توان جنگ‌ها را از طریق مذاکره حل و فصل کرد. پکن نیز همواره در برقراری صلح نقش مثبتی ایفا کرده است.

کد خبر 6099034

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند