Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:30:09 GMT

طلا رکورد جدید زد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۲۵۸۱

طلا رکورد جدید زد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد به رکورد بالای جدیدی جهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۴۸۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار آمریکا، هر اونس طلا ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۴۹۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی ارشد در شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: جنگهای تجاری عامل افزایش اخیر قیمت‌ها بوده‌اند. جنگ لفاظی شدید میان واشنگتن و پکن نگرانی‌ها نسبت به شدت گرفتن منازعه و آسیب دیدن رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته است.

طبق نظرسنجی رویترز، آمار احتمالا نشان خواهد داد صادرات چین در ژوییه برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده است. انتظار می‌رود واردات این کشور نیز کاهش پیدا کند که علامت عدم موفقیت تدابیر محرک اقتصادی دولت چین خواهد بود.

بانک گلدمن ساکس اعلام کرده دیگر انتظار ندارد پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ توافق تجاری صورت بگیرد و بانک مورگان استنلی هشدار داده که تعرفه‌های تلافی‌جویانه ممکن است اقتصاد جهانی را تا اواسط سال میلادی آینده دچار رکود کند.

بر اساس گزارش رویترز، یک مقام بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد که بهتر است پیش از تصمیم گیری درباره کاهش دوباره نرخ‌های بهره، کمی صبر کرد و آمار اقتصادی بیشتری را دید.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۸۳۶.۹۲ تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای طلا است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین حد در سه سال گذشته سقوط کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح ۱۴۹۷ دلار را امتحان کند و اگر این قیمت شکسته شود، طلا ممکن است تا محدوده ۱۵۲۴ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۷ درصد رشد کرد و به ۱۶ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، ۸۵۵ دلار و ۷۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۴۳۶ دلار و ۳۴ سنت ایستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا جنگ تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار