Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تجمع جلیقه زردها در پاریس برای برگزاری سی و نهمین هفته اعتراضات برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شهرهای پاریس، تولوز، بوردو، مونت پلیه، لیل، لیون، مارسی و نانت روز شنبه شاهد حضور معترضانی بود که در اعتراض به نظام سرمایه داری اقدام به تظاهرات کردند.

در برخی نقاط از جمله تولوز بار دیگر پلیس ضد شورش برای پراکنده کردن معترضان به خشونت و گاز اشک آور متوسل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فعالان جنبش ضد سرمایه داری تعدادی از معترضان در شهرهای مختلف بازداشت شده اند.

اعتراضات این هفته در حالی انجام شد که در هفته گذشته و در نتیجه تجمع انجام شده در شهر نانت، پلیس با معترضین درگیر شده بود. 

معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روزهای شنبه و نامگذاری آن با عنوان «شنبه سیاه» اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می‌کنند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش گذاشت.

پارلمان فرانسه اخیراً لایحه «ضد خرابکاری» دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او هستند.

کد خبر 4689690

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه جنبش جلیقه زردهای فرانسه اعتراضات مردمی ایالات متحده آمریکا سوریه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین عراق ایران روسیه عربستان سعودی جنگ 2015 یمن ترکیه افغانستان خلیج فارس آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که در آمار بازی‌های رو در رو عملکرد قابل توجهی مقابل این تیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاهان و استقلال خوزستان تاکنون ۱۳ بار در لیگ برتر رو در روی هم قرار گرفته‌اند که هشت بار سپاهان پیروز شده است و در سوی مقابل استقلال خوزستان تنها یک بار موفق به شکست سپاهان شده است، ضمن اینکه چهار تقابل دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۱۳ تقابل لیگ برتری دو تیم ۳۹ گل به ثمر رسیده است که ۲۶ گل سهم سپاهان و ۱۳ گل سهم استقلال خوزستان بوده است.

بهترین پیروزی سپاهان برابر استقلال خوزستان پیروزی سه بر یک بوده است که یک بار در اصفهان و دو بار در اهواز رقم خورده است.

آمار رویارویی‌های استقلال خوزستان و سپاهان

کد خبر 751057

دیگر خبرها

  • سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد