Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران از جمله با تجربه ترین تیمهای حال حاضر دنیاست.تیمی که در طول سالیان اخیر کمترین تغییر را در ترکیب خود داشته و همواره از نفراتی خاص بهره برده است.

با این حال کمی عجیب به نظر می رسد که این نفرات باتجربه و میدان دیده هنوز به تجربه رقبا می بازند! نگاهی به آخرین مسابقات بلندقامتان والیبالیست نشان میدهد آنها نه از نظر تجربه که بواسطه رسیدن به بالاترین سطح فنی خود که پایین تر از استانداردهای جهانی این رشته است از رسیدن به موفقیت باز می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واقعیت را باید پذیرفت که سقف تیم کنونی پر شده و جایی برای پیشرفت و پیشروی ندارد.این تیم مسابقات متعدد و سطوح مختلف جهانی و حتی المپیک را تجربه کرده و آنچه در توان داشته را به نمایش گذاشته است به نیمه نهایی لیگ جهانی و جمع شش تیم برتر دنیا هم رسیده است اما همیشه در حساس ترین مقاطع کم آورده و تسلیم قدرت رقیبان شده است.

والیبال ایران نشان داده است که توان رسیدن به سکوهای جهانی و المپیک را دارد اما مدتهاست حلقه ای به دور نفرات این تیم کشیده شده و کمتر فرصتی برای عرض اندام به جوانترهای تازه از راه رسیده میرسد. برزیل ، لهستان و یا همین روسیه را ببینید که چگونه از داشته هایشان بهره گرفته و به موفقیت میرسند؟ روسیه بدون ستاره هایش قهرمان لیگ ملتها شد و لهستان با تیم دومش به عنوان سومی رسید.برزیل به رزنده پاسور با تجربه اش چقدر بازی میدهد که ما حتی یک لحظه هم نمی توانیم تیممان را بدون سعید معروف تصور کنیم؟یا کدام بازیکن را برای جایگزینی میلاد عبادی پور در دریافت داریم؟ یقینا در میان والیبالیستهای داخلی نفراتی داریم که بتوانند جای بازیکنان فعلی را پر کنند همین تیم ملی جوانان که با شایستگی قهرمان جهان شد ثابت میکند که موفقیت در این رشته تصادفی نیست.اما عدم گردش مناسب و بسته بودن فضای تیم ملی که حتی مربیان موفقی همچون ولاسکو و کواچ را از تیم فراری داد اجازه نداده است تا از این پیله خود ساخته در آمده و همسطح رقیبان جهانی پرواز کنیم.

تیم ما یک فرصت دیگر برای رسیدن به المپیک دارد.رقابت با حریفان همیشه مغلوب آسیایی و برتری برابر آنها ما را به توکیو میرساند اما اگر باز هم با همین ترکیب به ژاپن برویم آیا شانسی برای رسیدن به سکو داریم؟!

بهتر نیست از هم اینک جوان‌ها را وارد ترکیب تیم کنیم؟ اگر قرار است باز هم نتایج گذشته تکرار شود چرا با نسل تازه نفس و امیدوار نباشد؟

 

سید مهدی فاطمی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم والیبال جوانان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد

یوسین بولت بهترین بازیکن فوتبالی را معرفی کرد که دوست دارد در دوی ۱۰۰ متر با او رقابت کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اوسین بولت جامائیکایی که 8 بار قهرمان المپیک و 11 بار قهرمان دوومیدانی جهان شد، کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن را به چالش کشید. این اتفاق در مراسم اهدای جوایز ورزشی جهانی Laureus در مادرید (اسپانیا) و در گفت‌وگو با یک خبرنگار رخ داد؛

روزنامه‌نگار: بین بازیکنان فوتبال کدامیک را برای رقابت انتخاب می‌کنی؟
بولت: دوست دارم ببینم امباپه چقدر سریع است.
روزنامه‌نگار: فکر می‌کنی او بتواند تو را شکست دهد؟
بولت: البته که نه اما دوست دارم ببینم چقدر به شاخص‌های من نزدیک است (می‌خندد). امیدوارم روزی به پیست [دوی 100 متر] بیاید و با من مبارزه کند.

بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل

بولت در طول دوران حرفه‌ای خود هشت رکورد جهانی را ثبت کرد. او تنها ورزشکاری است که توانست در سه المپیک متوالی (پکن 2008، لندن 2012 و ریودوژانیرو 2016) در دوی 100 و 200 متر پیروز شود. بولت در حال حاضر دارای رکوردهای جهانی در 100 متر (9.58 ثانیه) و 200 متر (19.19 ثانیه) و همچنین در رله 4x100 متر به عنوان بخشی از تیم جامائیکا - 36.84 ثانیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • گل‌به‌خودی مانع‌ اولین کلیت شیت آرشا!
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!