Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:11:45 GMT

جشن ولایت در دیلم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۱۰۷

جشن ولایت در دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیلم دوشنبه شب در این مراسم جشن  ضمن تبریک عید قربان و دهه امامت و ولایت گفت: عید قربان روزعیدی بزرگ است ودراین روزحضرت ابراهیم (ع) جدبزرگوار حضرت رسول (ص ) سربلند ازماموریت بزرگ خویش بیرون آمد وبنده خاص پروردگار خویش وبه مقام والای امامت نائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روزدهم ذالحجه وعیدقربان روزخوشحالی وسروراست افزود: این روزیادآور جهاد بانفس و تجلی عشق و اطاعت محض در وجودپیامبری که درپی اندیشه های ناب دینی سرازپا نشناخته و بخاطرعظمت پروردگاروانجام دستور خداوندمتعال فرزندخویش رابه قربانگاه می برد است.

امام جمعه موقت دیلم یادآور شد: دراین مسیردوسویه یعنی عزم راسخ ابراهیم (ع) برای اطاعت محض وخالصانه وبی ریا از ذات پروردگارعالمیان ازیکسو و شیطنت مصرانه وسخت شیطان بزرگ جهت ایجاد انحراف درنیت خالصانه ابراهیم (ع) از سوی دیگر این پیامبرالهی توانست مخلص درگاه الهی شود .

وی اظهارداشت :یکی از مصادیق مهم عید قربان تقواست که در واقع  کشمکش بین غریزه و وظیفه است و خدای تبارک وتعالی انسان را به مسیرایمان هدایت میکند در حالی که هوای نفسانی به گناه منحرف میکند.

وی  با اشاره به  ایه جاهدو به اموالهم وانفسهم ادامه داد:نیت جهاد عین قربانی است و نکته ای که در این روز بسیار حائز اهمیت است دل بریدن ازارزشمندترین دارایها همانندحضرت ابراهیم(ع) از فرزندش و سیدالشهدا (ع) از همه بنی هاشم در روز عاشورا است.

امام جمعه موقت دیلم تصریح کرد: در استمرار راه ولایت باید ثابت قدم باشیم تا قربانی مورد پذیرش خدا واقع شود و لذا باید با هرچه در توان داریم در این راه  قربانی کنیم که گاهی قربانی با مال و مقام وگاهی بنا به فرموده ی امام صادق (ع) برای حل گرفتاری یک مسلمان آبرویتان را قربانی کنید.

فرماندار دیلم دراین مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت به همه مسلمانان و شیعیان گفت: این دهه فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی ومذهبی است.

عبدالامیرقاسمی بااشاره به اینکه دهه ولایت دربرگیرنده دوعیدبزرگ مسلمانان است افزود: واقعه غدیر تمام کننده و کامل کننده رسالت پیامبراکرم (ص  و نقشه راه مسلمانان محسوب می شود.

وی با تاکید بر تبیین تمامی زوایای واقعه غدیر بیان کرد: اسلام دین جامعی است و به همین علت زعامت و ولایت در جامعه اسلامی اهمیت ویژه ای دارد و غدیر اثبات کننده این مدعا است.

فرماندارشهرستان دیلم درادامه سخنان خودبا اشاره به قرار گرفتن  درآستانه هفته دولت گفت: اتفاقات بسیارخوب و خدمات مطلوب وشایسته ای  رادرروزهای آتی درزمینه های مختلف شاهدخواهیم بود .

وی اظهارداشت : توسعه خدمات مطلوب  درهفته دولت باحضورمسئولین و مردم درشهرستان انجام خواهد گرفت و پیشرفت خوبی را در زمینه های مختلف شاهد خواهیم بود.

مداحی، مسابقه، دکلمه خوانی، شعرخوانی، ورزش باستانی و اجرای برنامه های متنوع از جمله بخش های دیگر این مراسم بود.

کد خبر 4690978

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دیلم واقعه غدیر روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی مجلس شورای اسلامی ایلام خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود