Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:04:09 GMT

موانع توسعه همکاری‌های ایران و تاجیکستان باید رفع شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۲۵۸

موانع توسعه همکاری‌های ایران و تاجیکستان باید رفع شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در دیدار با نظام‌الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان با اشاره به تاکیدات روسای جمهور دو کشور برای توسعه روابط میان ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: با توجه به وجود روابط مناسب در میان سران دو کشور باید پیگیر رفع موانع توسعه همکاری‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری در تهران، افزود: این مرکز هم‌اکنون با قوت و سرعت بیشتری فعالیت‌های خود را از سر گرفته است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، اجلاس شورای حکام این مجموعه نیز چهارم و پنجم دسامبر ۲۰۱۹ (۱۳ و ۱۴ آذرماه) در تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به حضور وزرای آب افغانستان و ازبکستان در این نشست فرصت مناسبی فراهم شده است تا با برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان در این بازه زمانی نشست مشترکی میان وزرای چهار کشور یاد شده در مدت زمان برگزاری این رویداد بین‌المللی برپا شود.

اردکانیان با اشاره به الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مهرماه امسال اجلاس سران این اتحادیه با حضور رئیس‌جمهور کشورمان در قزاقستان برگزار خواهد شد که در صورت توافق روسای جمهور این کشورها، طرح ایجاد کریدور شمال جنوب و چابهار به طور جدی دنبال خواهد شد.

همچنین در این نشست نظام‌الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر تحولات مثبتی در روابط میان ایران و تاجیکستان رخ داده است، گفت: سفر وزیر امور خارجه به تاجیکستان، دیدار روسای جمهور دو کشور در دوشنبه و توافق برای توسعه روابط حاکی از عزم جدی سران دو طرف برای افزایش همکاری‌های فی‎‌مابین است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش برای پیشرفت در مناسبات میان دو کشور گفت: در تلاشیم تا پیش از برگزاری اجلاس سیزدهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان موانع بر سر راه توسعه همکاری‌های دو طرف برداشته شود.

کد خبر 4691333

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نیرو رضا اردکانیان تاجیکستان قیمت دلار جنگ تجاری بانک مرکزی ایران بازار سهام قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت دلار کالاهای اساسی بورس دلار 4200 تومانی وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا