Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@23:15:03 GMT

بغداد برای کاهش تنش تهران - لندن نقش ایفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۰۳۷۶

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع عراقی مسئول در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که کشورش برای حل بحران نفتکش ها میان تهران و لندن نقش داشت.

وی افزود: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق برای ایجاد ترتیبات ضروری برای حل بحران نفتکش‌ها تلاش کرد.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شد اعلام کرد که نخست وزیر عراق در سفر ناگهانی خود به تهران در تاریخ 22 ژوئیه (یکم تیر) پیام لندن را به ایرانی‌ها فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی انگلیس روز چهارم ژوئیه، یعنی بیش از یک ماه پیش یک نفتکش حامل نفت ایران را با ادعای اینکه به مقصد سوریه در حرکت بوده در منطقه جبل‌الطارق توقیف کرد که با انتقاد شدید ایران مواجه شد.

 

مقامات کشورمان توقیف نفتکش گریس1 را کاملا خلاف قوانین بین‌المللی و مصداق دزدی دریایی دانسته‌اند.

این در حالی است که دولت انگلیس تاکنون اقدامی برای آزادی این نفتکش نکرده و حتی مدعی است که به‌طور قانونی دست به این کار زده است.

توقیف این نفتکش به اختلافات میان ایران و انگلیس دامن زده است.

شامگاه دیروز (سه‌شنبه) خبرگزاری صداوسیما به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی پیگیری‌های حقوقی و دیپلماتیک کشورمان، نفتکش گریس ۱ که حامل نفت ایران بود و به صورت غیرقانونی بوسیله نظامیان انگلیسی در تنگه جبل الطارق توقیف شده بود، تا ۴۸ ساعت آینده آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر، سخنگوی دولت منطقه‌ای جبل‌الطارق امروز (سه‌شنبه) با ادعای اینکه توقیف نفتکش حامل نفت ایران در این منطقه در ماه ژوئیه قانونی بوده است، گفت: ما به تلاش برای کاهش تنش با ایران در پی توقیف نفتکش گریس 1 ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که فرمان کنونی توقیف گریس 1 شنبه شب آینده (26 مرداد) منقضی می‌شود.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اخیرا به تهران سفر کرده بود و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله حسن روحانی دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بغداد تهران لندن کاهش تنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟