Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:52:22 GMT

استاندار همدان: برنامه سمن ها کیفی سازی شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۳۷۲۳

استاندار همدان: برنامه سمن ها کیفی سازی شود

سیدسعید شاهرخی روز چهارشنبه در جمع سازمان های مردم نهاد استان همدان از سمن ها خواست که با لایه های مختلف جامعه ارتباط برقرار کرده و با ایجاد انگیزه مضاعف در بین آحاد مردم، آنها را از بی تفاوتی خارج کرده و به آینده امیدوارتر کنند.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد میدان مهم برای نبوغ جوان های مستعد و نخبه هستند، گفت: باور جوان ها بسیار مهم است و باید تشکل ها جوان باوری را تقویت کنند چرا که این امر زمینهساز سرعت بخشیدن به رشد و بالندگی کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت اعتقاد عمیق به مشارکت همه جانبه مردم در تصمیم گیری ها دارد، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم باور عمیق به کارکرد تشکل ها و ضرورت زمینه سازی برای نقش آفرینی آحاد مختلف مردم در همه عرصه ها دارد.

وی اظهار داشت: اعتقاد دولت به حضور عمیق مردم در عرصه هایی مختلف ریشه در تفکر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و رییس جمهوری نیز اعتقادش این است که دولت تدبیر و امید بدون مشارکت مردم نمی تواند همه مسایل و وظایف را پیگیری و اجرایی کند.

شاهرخی افزود: اعتقاد مسئولان نظام همواره در این است که مردم دولت ساز هستند و با نگاه خود شیوه اداره کشور را بر اساس برنامه هایی که دولت اداره می کنند، انتخاب می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در چارچوب قانون باید در تمامی عرصه ها نقش آفرینی کنند، گفت: مردم به عنوان سرمایه اجتماعی اصلی ترین دارایی کشور به شمار می روند و معتقدیم مشارکت آنان در سازمان های مردم نهاد می تواند هدفمند پیش برود.

وی فعالیت تشکل ها را در رشد و پیشرفت کشور در عرصه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: مسئولان باید با آغوش باز از سازمان های مردم نهاد استقبال کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: این باور در استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد باید توسط تمامی دستگاه های اجرایی استان عملیاتی شود و فعالیت سمن ها فرصت گرانبهایی است.

شاهرخی با تاکید بر برون سپاری برنامه ها به سازمان های مردم نهاد گفت: مسئولان به واگذاری برنامه ها و طرح ها به سمن ها  توجه جدی داشته باشند و از ظرفیت بالقوه سمن ها استفاده کنند.

۲۰۸۷/۷۵۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت