Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان که در محل شرکت هگمتان دارو در ناحیه صنعتی فرسفج تویسرکان برگزار شد، بیان کرد: تلاش خوبی در گشور در حال انجام است و مسایل و مشکلات با همت و عزم مردم و مسئولین حل می شود.

وی با بیان اینکه نقشه دشمنان برای به تعطیلی کشاندن کارخانجات و فلج کردن تولید ما با شکست مواجه شد، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که رغبت و علاقه مردم به کار تولیدی علیرغم همه تنگناها بیشتر شده است و تعداد جواز تاسیس صادره در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۴ درصدی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تعداد پروانه بهره برداری در این بازه زمانی نیز افزایش ۱۶.۵ درصدی پیدا کرد.

تویسرکان در مسیر صنعتی شدن گام برداشته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه اما ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بیش از این است، ادامه داد: همین شهرستان تویسرکان اکنون در مسیر صنعتی شدن گام برداشته و واحدهایی که امروز در این شهرستان بازدید کردیم به روند صنعتی شدن آن کمک می کنند.

اولویت های کاری وزارت صمت در راستای تولید

رحمانی با اشاره به برنامه های وزارت صمت اضافه کرد: سال قبل حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال در لیست اولویت های برنامه کاری ما بود و امسال علاوه بر این مهم، می خواهیم ظرفیت های غیرفعال واحدهای تولیدی را هم احیا کنیم و اگر واحد تولیدی امکان توسعه داشت به توسعه آن کمک کنیم.

پتانسیل های همدان برای توسعه

وی با اشاره به ظرفیت های استان همدان جهت توسعه، بیان کرد: خرما، گردو، دارو، مبل و منبت ظرفیت های خوبی در این استان است.ضمن اینکه موقعیت جغرافیایی، منابع انسانی و دسترسی به بازارهای مصرف مانند تهران و کرج هم به این ظرفیتها اضافه می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی بازار سوغات در شهر مشهد، گفت: می خواهیم برای هر استان با توجه به مزیت ها و ظرفیت های آن همچنین طرحی را داشته باشیم، همدان هم ظرفیت های خوبی در کشاورزی، منابع طبیعی، معادن و مبل و... دارد که می تواند از آن استفاده کند.

هماهنگی مردم و مسئولان و حضور بخش خصوصی از ظرفیت های همدان است

رحمانی هماهنگی مردم و مسئولان و حضور بخش خصوصی را از دیگر ظرفیت های همدان دانست و افزود: برنامه هایی برای همدان داریم و علاوه بر آن جمع بندی مسایل مطروحه در این سفر نیز پیگیری می شود.

ضرورت اصلاح برخی جهت گیری ها جهت کمک به تولید کشور

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح برخی جهت گیری ها جهت کمک به تولید کشور بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی از نبود یا کمبود سرمایه در گردش گلایه دارند و این قابل قبول نیست که واحد تولیدی که اشتغال آفرینی می کند و برای اقتصاد ملی مثمر ثمر است، از کمبود یا نبود سرمایه در گردش رنج ببرد و توقع ما در این زمینه از نظام بانکی بیشتر است.

فرمایشات رهبری در خصوص رونق تولید سرلوحه همه دستگاه ها قرار بگیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرمایش رهبری که همه دستگاه ها بر روی رونق تولید متمرکز شوند، اضافه کرد: رهبری در جای دیگری فرمودند که اگر می خواهید مشکلات اساسی کشور حل شود راه حل آن تقویت تولید ملی است و این فرمایشات و تاکیدات باید سرلوحه همه دستگاه ها قرار بگیرد.

تولید مولد باید در کشور جدی گرفته شود

رحمانی با تاکید بر ضرورت جدی گرفته شدن تولید مولد در کشور، تصریح کرد: برای همه مناطق کشور با توجه به مزیت های منطقه ای برنامه داریم. همچنین از داخلی سازی در رشته های مانند پوشاک و چادر مشکی و.... حمایت می کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیش از این نشست از سه واحد تولیدی در شهرستان تویسرکان بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مهمترین مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال سوغات مشهد وزیر صنعت معدن و تجارت فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده مدیر کل صمت استان به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت : ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحدهای تولیدی افزود : این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود : سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد