Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:23:14 GMT

فعالیت بیش از ۷ هزار دفتر اسناد رسمی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۴۹۷

فعالیت بیش از ۷ هزار دفتر اسناد رسمی در کشور

ذبیح الله خدائیان در آئین تکریم و معارفه هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تنظیم روابط حقوقی جامعه افزود: نقش این دفاتر در تنظیم اسناد رسمی، کاهش دعاوی، نزاع‌ها و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و صلح و آرامش مردم انکار ناپذیر است.   وی دفاتر اسناد رسمی را از مصادیق بارز کاتبین بالعدل دانست و اظهار داشت: همانطور که در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه، طرح تحول در دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته، لذا انتظار می‌رود هیئت مدیره جدید این کانون برنامه‌های خود را همگام با این تحولات و در راستای مردمداری، صحت و سرعت در ارائه خدمات و بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات در دفاتر اسناد رسمی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر عمل جهادی و نقش آفرینی بیشتر دفاتر اسناد رسمی در طرح تحول دستگاه قضایی خواستار برنامه محوری، عمل جهادی، شفافیت، سلامت و همگامی دفاتر اسناد رسمی با طرح تحول دستگاه قضایی شد.   معاون رییس قوه قضائیه گفت: باید از جامعه سردفتری حراست بیشتری کرد و با نظارت‌ها و بازرسی‌های صحیح مانع آن شد که عده‌ای سودجو بخواهند با اقدامی ناشایست به حیثیت این قشر بزرگ لطمه وارد کنند.   خدائیان با تأکید بر اهمیت امانتداری و شفافیت در بین هیئت مدیره این کانون گفت: نباید هیچ تردیدی از شفاف عمل کردن داشته باشید و با ارائه گزارش‌های منظم به جامعه سردفتری، مشارکت بیشتر آن‌ها را جهت ارتقاء فعالیت‌ها و حفظ اعتبار این قشر به عمل آورید.   تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت بررسی و تغییرات احتمالی در قوانین و مقررات، تشدید بازرسی‌ها و برخورد‌ها با دفاتر متخلف و سوء استفاده کنندگان بنام دفاتر اسناد رسمی، تسریع در اسکن دفاتر و پرونده‌ها و تکمیل آرشیو الکترونیکی، آموزش حقوقی اعضا، گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی در جامعه سردفتری و حمایت‌های لازم از سران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر آن‌ها تأکید کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه دفتر اسناد رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان

با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت‌ و مسئولان استانی و محلی، فعالیت شهرداران دهه هشتادی در رفسنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، آئین رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان، هم‌زمان با نهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۳ و روز ملی شوراها با حضور نوجوانان دهه هشتادی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم که سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان، سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از اعضای شورا حضور داشتند، نمایندگان شهرداران محله برنامه‌های خود را ارائه دادند.

به گزارش ایمنا، پویش «شهردار شو» به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و به منظور فراهم نمودن فرصتی برای مدیریت دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً رقابتی برگزار شده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ شهردار محله دختر و پسر در ۵۰ محله رفسنجان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 748856

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش