Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مقنی گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم از ۶ الی ۱۱ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «علی مقنی» در نشست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم که بعدازظهر امروز(شنبه 26 مرداد) در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی برگزار شد، گفت: بنیاد مسابقات قرآن از مهرماه سال 97 توسط نماینده ولی فقیه و رئیس وقت سازمان اوقاف و امور خیریه تاسیس شد که ذیل سند آن نیز راهبردی نظام جامع مسابقات قرآن کریم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران افزود: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف طی چند سال گذشته سندی با عنوان سند راهبردی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و ذیل آن مسابقات جامع قرآن کریم تصویب کرده که بنیاد مسابقات قرآن کریم بر اساس این سند تشکیل شد.


وی تصریح کرد: وظیفه این بنیاد مدیریت مسابقات قرآنی کشور به ویژه مسابقات رسمی قرآن جمهوری اسلامی ایران است که از مرحله شهرستانی تا بین المللی را شامل می شود.


مقنی با اشاره به اینکه هم اکنون مسابقات استانی برگزار شده و سپس مرحله کشوری فرامی رسد، اظهار داشت: بنیاد مسابقات در راستای اهداف و ماموریت های ترسیم شده، وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی اجرایی مسابقات را برعهده دارد و اقدامات متنوعی را انجام داده است.


وی ادامه داد: ساماندهی امور داوران، برنامه ریزی جهت گسترش فعالیت های قرآنی در حوزه های مختلف، برگزار دوره های آموزشی برای ارتقای عناصر تشکیل دهنده و همچنین سطح بندی و رصد مسابقات قرآنی سراسر کشور از وظایف این بنیاد است.


رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که هم اکنون مسابقات از 20 مرداد در ساعت های 11 و همچنین 16 از شبکه قرآن پخش می شود. مرحله نهایی مسابقات نیز از 6 الی 11 مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه مرحله اول مسابقات به صورت ضبط استودیویی صورت می گیرد، خاطرنشان ساخت: هم اکنون 540 آقا و 410 خانم مشغول به مسابقه هستند و قرار است 120 آقا و 320 خانم در مرحله کشوری که در اصفهان برگزار می شود، به رقابت بپردازند.


مقنی زمان مسابقات کشوری بانوان را 12 الی 19 مهرماه عنوان کرد و افزود: در رشته های معارفی نیز 240 آقا و خانم در سه رشته تفسیر، حفظ موضوعی و حدیث از دوم تا هفتم شهریورماه رقابت خواهند کرد.


وی تصریح بیان داشت: 50 درصد داوران مسابقات امسال برای اولین بار به داوری می پردازند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل غدیر نماز جمعه گلپایگان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي عید غدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند شبستان یزد اصفهان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین دوره رقابت های تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه های کشور که از دی سال گذشته با حضور هشت تیم آغاز شد، از ۳۱ اردیبهشت با برگزاری مرحله سوم این رقابت ها پیگیری می شود. این مرحله از مسابقات تا ۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، رعد پدافند هوایی، پاک نژاد اسپورت، عقاب نهاجا، فراسنج تهران، شهرداری کرج و مناطق نفت خیز جنوب برگزارکننده این فصل از مسابقات هستند. نفت آبادان مدافع عنوان قهرمانی است ضمن اینکه پتروشیمی هم پرافتخارترین تیم لیگ تنیس روی میز ایران است که پس از چندسال غیبت در این فصل از مسابقات شرکت خواهد داشت.

دیدارهای مرحله سوم در حالی برگزار می شود که پتروشیمی در پایان مرحله دوم صدرنشین جدول رده بندی شد. در این مرحله که اسفند سال گذشته برگزار شد، تیم فراسنج حضور نداشت. چهار دیدار عقب افتاده این تیم در مرحله دوم، در جریان مرحله سوم مسابقات برگزار می شود.

مرحله سوم لیگ تنیس روی طی پنج دور پیگیری می شود. در پایان و بر اساس رده بندی نهایی تیم ها، چهار تیم وارد مرحله پلی آف (نیمه نهایی) می شوند.

دیدارهای نیمه نهایی ۲۰ و ۲۴ خرداد به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. ۲۷ و ۳۱ خرداد هم زمان مصوب برای برگزاری دیدارهای رفت و برگشت فینال است.

کد خبر 6087578

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران