Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:25:28 GMT

آیین بزرگداشت شهدای دفاع مقدس در مکه مکرمه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۹۹۰

آیین بزرگداشت شهدای دفاع مقدس در مکه مکرمه برگزار شد

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج، ‌در این آیین که با عنوان «شبی با شهدا» و به همت و حضور خانواده شهید سوریان و دیگر مسوولان و اعضای کاروان شماره ۱۷۷۸۲ در سالن اجتماعات هتل جدوی صدقی مکه مکرمه برگزار شد، حاج ناصر صابری از آزادگان سرفراز میهن اسلامی و شماری چند از خانوادههای معزز شهدا به ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه این مراسم با پخش کلیپی از زندگینامه و خاطرات همرزمان شهید بزرگوار منصور سوریان همراه بود و ضمن قرائت حدیث شریف کسا توسط یکی از مداحان اهل بیت، هدایایی به خانواده های معزز و معظم شهدا تقدیم شد.

خانواده شهید سوریان نیز در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از حضور حاجیان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تسبیح هایی مزین به تصویر آن شهید بزرگوار به حاضران اهدا کردند.

شهید منصور سوریان فرمانده عملیات عاشورای ۳ در تاریخ ۲۵ مرداد ۶۴ در منطقه فکه به فیض شهادت نایل آمد. ایام شهادت این سردار رشید اسلام در سال ۶۴ مصادف بود با تولد تنها فرزندش به نام فاطمه که شهید سوریان به دلیل نزدیکی زمان عملیات و ترجیح حضور خود در منطقه، از بازگشت به پشت جبهه صرفنظر کرد و بدون رؤیت فرزند خود جام شهادت را سر کشید.

خانم فاطمه سوریان پس از گذشت ۲۵ سال از شهادت پدر به نیابت از ایشان ازجمله زائران حج تمتع سال جاری است.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد