Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:32:16 GMT

۱۹۰۰ کودک زیر۵ سال دارای سوء تغذیه در گیلان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۰۵۸

۱۹۰۰ کودک زیر۵ سال دارای سوء تغذیه در گیلان شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس فلاحتی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: با بهره‌گیری از نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، خدمات بیمه‌ای پایه برای مددجویان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی بیمه شدگان دارای پرونده سلامت و پزشک خانواده هستند، افزود: اجرای این طرح سبب دسترسی مناسب و عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه‌های درمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحتی با اشاره به اینکه طی چهار ماهه نخست امسال بیش از ۹ هزار و ۴۷۴ نفر از مددجویان از خدمات بیمه مکمل بهره‌مند شدند، گفت: در همین راستا یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان حق بیمه پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به شناسایی هزار و ۹۰۰ کودک زیر پنج ساله دارای سوء تغذیه در استان گیلان، تصریح کرد: برای رفع سوء تغذیه این تعداد کودکان ۷۶۰ میلیون تومان در قالب سبد غذایی هزینه شده است.

پرداخت حق بیمه ۲.۳ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان تأکید کرد: این میزان بر اساس مصرف روزانه ۲ هزار کالری تعیین‌شده و به‌طور متوسط ماهیانه برای هر کودک ۱۰۰ هزار تومان در قالب سبد غذایی پرداخت می‌شود.

فلاحتی در ادامه حمایت از مادران باردار و شیرده تحت پوشش این نهاد را یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد عنوان و بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۱۶ نفر از مادران باردار و شیرده سبد غذایی به ارزش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۳ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال و همچنین ۵۷۱ نفر از محریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اظهار کرد: در مجموع برای همه مددجویان تحت پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی دو میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان حق بیمه پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان در ادامه به برخی از اقدامات این نهاد در زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون کلاس‌های آموزشی با هدف پیشگیری از بیماری برای مددجویان تحت پوشش برگزار شده است.

کد خبر 4695086

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان