با در نظر گرفتن احتمال موفقیت «متری شیشونیم» در ونیز «درجستجوی فریده» انتخاب شد
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۷۰۰
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیات معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار، شب گذشته، «در جستجوی فریده» را به عنوان نماینده ایران به نودودومین اسکار معرفی کرد. این انتخاب اما از ابعاد مختلف واکنشهای متفاوتی را در پی داشت. نکته اول درباره زمان اعلام نام نماینده ایران به اسکار بود که معمولا اواخر شهریور و یا در روزهای ابتدایی مهر صورت میگرفت اما امسال حدود یک ماه زودتر اتفاق افتاده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رائد فریدزاده سخنگو و عضو حقوقی این هیات در گفتوگو با خبرآنلاین به حاشیههای این انتخاب پاسخ داد که در ادامه میخوانید.
چه شد زودتر از همیشه گزینه سینمای ایران برای معرفی به اسکار انتخاب شد؟
یک سری تغییراتی در خود آکادمی اسکار اتفاق افتاده؛ کادری که ما همیشه با آنها در تعامل بودیم، تغییر کرده و افراد جدیدی آمدند. سیستم ثبت اعضا، تاییدیه، اعلام تایید فیلم و دی سی پی مورد نظر، فرآیندش نسبت به سال گذشته تغییر کرده. افرادی که در سالهای پیش بودند با ما تعامل بهتری داشتند، زمان را برای ما تمدید میکردند اما افرادی که الان آمدند گفتند زمان را تمدید نمیکنیم. در نتیجه باید در یک برهه زمانی خیلی کوتاه اعضای هیات انتخاب معرفی میشدند که با تعامل و مساعدت خانه سینما این اتفاق افتاد و لیست پیشنهادی از سوی آنها به ما رسید و آنهایی که وقت و فرصت داشتند و یا فیلمی نداشتند که در گزینهها باشد، دعوت شدند و طی چند جلسه به نتیجه رسیدیم. در کل تغییر در آکادمی باعث شد، زمانی که ما امسال داشتیم کوتاهتر از سالهای پیش باشد. همیشه به ما یک مهلت طولانیتری اعلام میشد که فیلم را معرفی میکردیم و مدارک مورد نیاز و دی سی پی را تا زمان مورد نظر برایشان ارسال میکردیم. با این تغییر ما مجبور شدیم در یک برهه زمانی کوتاهتر این کار را انجام بدهیم، به نتیجه برسیم و اعلام کنیم.
سابقه نداشته که یک فیلم مستند داستانی انتخاب شود.
فیلمهایی میتوانند در گزینه اسکار قرار بگیرد که حداقل یک هفته اکران مستمر داشته باشند. نزدیک به ۷۰ فیلم بررسی شد. به یک لیست ده فیلمه رسیدیم و از آنها سه گزینه نهایی مطرح شدند. در نهایت جلسه با هیات انتخاب برگزار شد و درباره هر کدام از این فیلمها بحث و تبادل نظر شد و با رایگیری نهایی فیلم «در جستجوی فریده» به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد.
ویژگیای که باعث شد این فیلم بالاتر از «متری شیشونیم» و «قصر شیرین» قرار بگیرد چه بود؟
اتفاقا فکر میکنم اگر این انتخاب را لحاظ کنیم شاید به نوعی با سابقهای که هیات انتخاب دارد و افراد وزین، باسابقه و افرادی که از نامآوران سینمای ایران هستند در آن حضور دارند، مشخص است که درباره هر کدام از این فیلمها بحث و تبادل نظر صورت گرفته. در حقیقت این بالندگی را سینمای ایران دارد که فقط یک وجه مشخصی از آن دیده نشود. باید کلیت این سینما دیده شود و مشخصا فیلمهای مستندی که این سالها در افول یا اقلا عدم حضور سینمای ایران در عرصههای بینالمللی بسیار بسیار رشد قابل توجهی داشتند و جوایز متعددی گرفتند اما متاسفانه جایگاهی که باید را در داخل کشور نداشتند و به آنها بها داده نشده هم دیده شود. این اجزای تشکیلدهنده، این کل را در جا و مکان خودش به آن توجه کنید و آنها را ارزیابی کنید. موضوعی که این فیلم روی آن دست میگذارد، کاملا به روز و جهانی است. بحران هویتی که الان تمام دنیا با آن دست به گریبان و نوعی از روایت مستند داستانگونهای که شاید مخاطب خاص خودش را بتواند پیدا کند و با یک بیان جهانی بتواند در یک عرصه بینالمللی حضور داشته باشد، این را هم لحاظ کردند و دو گزینه دیگر هم که قطعا فیلمهای خوب و درخشانی بودند لحاظ شد، برآیند نظرات هیات انتخاب اینگونه بود که امسال این فیلم به عنوان گزینه ایران انتخاب شود.
عوامل «متری شیشونیم» اعتراض داشتند که چرا تا بعد از جشنواره ونیز صبر نکردید.
اعلام نتایج ونیز تقریبا با همان زمانی که گفتم و ددلاینی که داشتیم، متقارن میشد و فارغ از این ما گزارش حضور بینالمللی و حضورهای احتمالی که هر سه فیلم خواهند داشت را از پخشکنندهها دریافت کردیم. در جلسه بحث شد، اینگونه نبود که دوستان ندانند که فیلم در ونیز است و اینگونه هم نبود که احتمال این که در ونیز جایزه ببرد را هم نادیده بگیرند. تمام اینها با علم و آگاهی به حضور فیلم و امکان دریافت جایزه در ونیز مورد بررسی قرار گرفته. البته در بخش فیلمهای اول و دوم و استعدادیابی ونیز است که اتفاقا یکی از اعضا دو سال پیش داور همین بخش بود. یعنی شرایط آن را کامل میدانند و اینطور نبود که از نظر کمیته انتخاب مغفول باقی مانده باشد.
آیا برای این انتخاب، یا انتخاب نشدن فیلم دیگری اعمال فشاری به هیات انتخاب شده بود؟
مطلقا از این باب که یکی از جدیترین و حرفهایترین بحثها را شاهد بودم و کاملا معطوف به موضوع و از دیدگاه دلسوزانه بحث میکردند. فکر میکنم رزومه این افراد آنقدر وزین است که این مباحث محلی از اعراب نداشته باشد. هر سال برای معرفی به اسکار با این گونه حواشی همراه بوده. فکر میکنم بعد از گذشت این همه سال، با آدمهایی که در این حوزه هستند و شناخته شده هستند چه در داخل و چه در عرصه بینالمللی، داور و فعال هستند. فکر میکنم نباید اینطور مباحث بعد از گذشت این همه سال دوباره مطرح شود. فکر میکنم این قبل از اینکه یک تعرضی به یک نهاد سینمایی باشد، بیشتر شان و منزلت افراد را زیر سوال میبرد.
۲۵۸۲۵۸
کد خبر 1290795منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: جوایز اسکار بنیاد سینمایی فارابی متری شیش و نیم ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال نفتکش گردشگری محمدجواد ظریف استان اردبیل سرگرمی دونالد ترامپ محمد یزدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
به گزارش خبرنگار مهر، هنرهای تجسمی یکی از عرصههای هنری در کشورمان است که نسبت به دیگر هنرها امکان بروز و واکنش سریع به اتفاقها را دارد اما عموماً نسبت به دیگر هنرها همچون سینما و موسیقی، مهجور واقع میشود. در گزارش پیشرو درصدد هستیم تا گوشهای از این مهجور بودن را جبران کنیم. هرچند جمعهها روز تعطیل محسوب میشود اما در این روز، رویدادها و نمایشگاههای هنرهای تجسمی آغاز به کار میکنند و هنرمندان تجسمی اعم از نقاشان، مجسمهسازان، عکاسان، تصویرسازان، گرافیستها، خوشنویسان و … تلاشها و فعالیتهای اخیر خود را در قالب یک نمایشگاه هنری به منصه ظهور میگذارند.
«آدینه» روز نانوشته آغازین بر نمایشگاههای هنری است و البته که به دلیل تعطیل بودن اکثر مشاغل، فرصتی مغتنم برای تماشای این آثار هنری توسط اقشار مختلف مردم را فراهم میکند. بر این اساس، در سلسله گزارشهای «هنرهای تجسمی در هفتهای که گذشت» نگاهی به اتفاقات هنرهای تجسمی هفته و همچنین برخی نمایشگاهها و رویدادهای هفته خواهیم داشت.
روایتی قرآنی از هنرمندان خوشنویس
اولین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» عصر جمعه ۳۱ فروردین ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. این نمایشگاه میزبان آثار هنرمندان خوشنویس برجسته ایرانی است که عمر خود را در راه هنر صرف کردهاند. «روایت باران» تنها بخشی از آثار این اساتید بزرگ را به نمایش گذاشته، چراکه اگر بنا بود آثار را به شکلی جامعتر گردآوری و به نمایش بگذارد، هزاران اثر گردآوری میشد و فضای وسیعتری برای نمایش آثار نیاز بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی میداند، گفت: وظیفه ما حمایتگری، نظارت و تنظیمگری است. خوشنویسی مزیت مطلق ما در جهان اسلام و حوزهای باسابقه در کشور محسوب میشود که در آن پیشتاز هستیم. این به دلیل وجود آیات و روایاتی است که زبان بینالمللی ما مسلمانان بوده و همه جا قابل ارایه است. چند سال قبل که به ونیز رفته بودیم، آثار آقای بدرالسما با عنوان «قیامت در قرآن» بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تاکید کردم امسال هم که دوستان به ونیز میروند، بخشی را به نمایش چنین آثار ویژهای از ایران به ویژه کارهای دینی و قرآنی اختصاص دهیم.
اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر
مدیرعامل صندوق هنر با اعلام خبر معرفی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر به سازمان تامین اجتماعی از برنامهریزی برای برخورداری هنرمندان فاقد بیمه در حوزه مزایای بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: صندوق اعتباری هنر طی این سالها با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود نسبت به ارایه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام کرده است. در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمهشدگان به ترتیب به رشتههای موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط میشود. اطلاعات تکمیلی را اینجا بخوانید.
آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد/ پایان داوری خوشنویسی رضوی
همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» از مجموعه «دولت قرآن» که شامل مرقعات دیده نشده از آثار خوشنویسی یدالله کابلی با موضوع آیات قرآن است، در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد. این مجموعه که تجربهای از خط شکسته در ارایه شکل هنری قرآن مجید است، شامل ۱۵ اثر در ابعاد و اندازه یکسان می شود که در ماه رمضان ۱۳۷۶ تحریر شده و از منحصربهفردترین مجموعههایی است که در حوزه آثار قرآنی نوشته شده است.
در بخشی از معرفی این مجموعه آمده است: «از آنجا که خوشنویسی احادیث و آیات قرآنی همواره به جهت اعرابگذاری فضایی خاص را در سطربندی و ترکیب طلب کرده خط شکسته به دلیل پیوستگیهای مدام کمتر توانسته است در این امر حضوری شایان داشته باشد و از دیرباز در عظمت آینهداری کلام الهی حتی بزرگان بیبدیل این وادی نیز مفرّی نجسته و در این تنگنا سر از این آرزو بر نتافتهاند و تنها اثر فاخری که در نهایت توفیق و زیبایی در آسمان هنر خط شکسته جلوهگری مینموده و مینماید اثر «فاتحهالکتاب» است که حدود دو قرن پیش به دست توانای نابغه یگانه «درویش عبدالمجید طالقانی» رقم تحریر یافته و بر جای مانده است.
همچنین، مهدی بابایی مجرد دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اعلام پایان مرحله اول داوری بخش خوشنویسی جشنواره، گفت: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است. این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور ما شناخته میشود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و استادان خوشنویسی از سراسر ایران بود.
در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافتهاند. این آثار که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفتهاند، نشاندهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شدهاند.
«سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد
نمایشگاهی متشکل از عکسهای دوران نوجوانی، جوانی و فعالیتهای شهید آوینی و همچنین پشت صحنه مستندسازی این شهید با عنوان «سفر آخر» عصر یکشنبه دوم اردیبشهت ماه در حوزه هنری افتتاح شد.
در افتتاحیه این نمایشگاه که متشکل از ۵۴ فریم عکس در اندازههای مختلف است، اصغر بختیاری، احسان رجبی، مرتضی شعبانی، سیدمحمد جعفری و محمدحسین قدمی که عکسهایشان در اندازههای مختلفی روی دیوار رفته است، حضور داشتند و با شور و هیجان در حال بیان خاطرات با یکدیگر بودند و گاهی با هم از دیدن یکی از تصاویر افسوس میخوردند و گاهی نیز با هم لبخند میزدند.
«سفرِ آخر» نمایشگاه عکسهایی از این عکاسان است که از آغاز تشکیل گروه «روایت فتح» به همراه شهید مرتضی آوینی بوده و در کنار او و گروهش، عکاسی کردهاند. نمایشگاه با استفاده از روایت، به بخشهای مختلف تقسیم شده است که داستان سفر آخر گروه به مناطق جنگی جنوب در فروردین ۱۳۷۲ از مهمترین بخشهای نمایشگاه به حساب میآید.
نمایشگاه «سفر آخر» از دوشنبه ۳ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقهمندان است.
برگزاری هفته گرافیک و رفع برخی ابهامات درباره انجمن طراحان گرافیک
در هفتهای که گذشت، نشست خبری هفته گرافیک ۱۴۰۳ با حضور بهرام کلهرنیا رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، محمدرضا خاکساری دبیر این دوره هفته گرافیک، سعید باباوند نایب رییس هیأت مدیره و نواب قزلباش خزانهدار انجمن، عصر دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار و جزییات برگزاری این هفته تشریح شد.
انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به عنوان مرجع برگزارکننده رویدادهای مهم و اثرگذار در حوزه گرافیک ایران همگام با جامعه بینالمللی گرافیک با محوریت سازمان جهانی ico-D هر ساله اقدام به برگزاری هفته گرافیک میکند. هفته گرافیک از ۷ الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. مراسم گشایش این رویداد سالانه جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ در تالار شهناز خانه هنرمندان با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه طراحی گرافیک ایران برگزار و بزرگداشت کامران کاتوزیان طراح برجسته و پیشرو در عرصه طراحی گرافیک در ایران نیز به عنوان بخش ویژهای از این رویداد در نظر گرفته شده است.
از سایر برنامههای این هفته میتوان به نمایشگاهی از آثار کامران کاتوزیان و نمایشگاه «در جستجوی نسل نو» اشاره کرد که در روز آغازین این هفته در نگارخانههای خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. تعداد افراد شرکتکننده در نمایشگاه «در جستجوی نسل نو» ۴۲ نفر است که از این تعداد، ۹۸ اثر دریافت شده و مورد بررسی ساعد مشکی، تهمتن امینیان و بهراد جوانبخت قرار گرفته است و به این ترتیب آثار نمایشگاه انتخاب شدند.
همچنین، در روزهای پایانی هفته گرافیک نیز ۲ نشست با عنوان «رو در رو» با ۲ موضوع بسته بندی و دیزاین در نظر گرفته شده است که روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
در این نشست خبری، بهرام کلهرنیا رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک درباره برخی حواشی پیش آمده در مورد برگزار نشدن مجمع عمومی این انجمن و مشکلاتی که موزه گرافیک با آن دست و پنجه نرم میکرد توضیحاتی به خبرنگار مهر ارایه کرد. وی درباره موزه گرافیک و مشکلاتی که این موزه با سازمان زیباسازی تهران داشت، گفت: من همیشه دوست دارم به جای مشکلات درباره پیروزیها و دستاوردها صحبت کنم، به همین دلیل از سازمان زیباسازی تهران به دلیل در اختیار گذاشتن ساختمانی تاریخی در باغ اناری (پارک پلیس کنونی) بسیار تشکر میکنم. در واقع مشکلی که شما از آن صحبت میکنید، مشکل نبوده و به اعتقاد من، بدفهمی وجود داشته است و تصور بر این بوده که آن فضا کارکردهایی چون کافی شاپ و رستوران دارد که این موضوع در مذاکراتی با این سازمان، رفع و حل شد. موزه گرافیک پابرجایی خود را همچنان دارد و ما سنگربان یک موضوع فرهنگی هستیم و وظیفه داریم برای بهبود شرایط تلاش کنیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره حاشیههای هیأت مدیره قبلی و لغو جلسه مجمع عمومی انجمن گرافیک توضیح داد: ما هم مثل هر تشکل دیگری ممکن است از خود و جایگاهمان دریافت بد داشته باشیم. انجمن طراحان گرافیک انجمن بسیار پویایی است و در دورههای قبل از اتفاقات و ناخشنودیهای اتمسفر جهان و روزگار اثر پذیرفتیم و گاهی اوقات مخاطراتی برای ما به وجود آمد. همچنان که ممکن است حضور من نیز به سبب بدفهمیهای من، مشکلاتی را سبب شود. مشکلات در حال حاضر حل شده است. وزارت کار، ارگانی که ما از آن مجوز گرفتیم، در برابر سرنوشت صنفی ما خوب عمل نکرد و ما مدت زیادی انرژی گذاشتیم تا خودمان را بازتعریف کنیم و مجبور شدیم برای اینکه یک حساب بانکی داشته باشیم روزهای پرشماری را وقت صرف کنیم. نظام اداری پیر و خسته است و ما نیز به دوستان در ارگانها خرده نمیگیریم، ما میخواهیم ترقیخواه و خیرخواه باشیم و از خوبی و پیشتازی بگوییم.
راهاندازی وب سایت پاویون ایران در ونیز
در حالی که شصتمین بینال هنر ونیز آغاز به کار کرد، هنوز غرفه ایران در شصتمین بیینال هنر ونیز راهاندازی نشده است، سایت پاویون جمهوری اسلامی ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راهاندازی شد تا اطلاعاتی هر روز در سایت قرار داده میشود، قاب دسترس باشد. در این سایت، هنرمندان حاضر در غرفه (پاویون) کشورمان به همراه آثارشان معرفی شدهاند. همچنین گزارش تصویری از مناطق بازدیدشده توسط تیم ایرانی حاضر در دوسالانه ونیز هم در آن قابل مشاهده است.
پس از افتتاح پاویون رسمی کشورمان در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴، اطلاعات و عکسهای تکمیلی روی این سایت قرار خواهد گرفت.
هنرمندان یهودی غرفه رژیم صهیونیستی در بینال هنر ونیز را نگشودند
متصدیان غرفه رژیم صهیونیستی نیز به کشتار مردم غزه معترض هستند و با امتناع از آغاز به کار غرفه اسراییل میگویند؛ هنر میتواند صبر کند اما زنان، کودکان و افرادی که در جهنم زندگی میکنند، نمیتوانند.
هنرمندان و متصدیان غرفه اسراییل در دوسالانه ونیز اعلام کرده اند فعالیت این غرفه زمانی آغاز میشود که «توافق آتشبس و آزادی گروگانها حاصل شود». آنها در روز پیشنمایش افتتاحیه بزرگترین و برجستهترین گردهمایی جهانی دنیای هنر اعلام کردند از مردم غزه حمایت میکنند.
تابلویی که جلوی غرفه اسراییل در باغ عمومی ونیز که از مکانهای اصلی برگزاری بینال است نصب شده، نیز نشان دهنده تصمیم تیم اسراییل است. خود غرفه نیز توسط سه پرسنل نظامی ایتالیایی مسلح محافظت میشود.
آغاز نمایشگاههای هنری در آدینه
نمایشگاه آثار مکرمه قنبری با عنوان «قصههای دریکنده» در گالری سهراب، نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با عنوان «امروزِ دیروز» در گالری آرتیبیشن، نمایشگاه گروهی «+۲۵ نقاشی و ۳ مجسمه» و نمایشگاه انفرادی آنیتا هاشمی مقدم در طبقه اول و دوم گالری سو، نمایشگاه انفرادی احسان صالحی فرد با عنوان «لیک» در گالری شکوه، از جمله نمایشگاههایی است که عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه افتتاح میشوند.
کد خبر 6087400