Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:59:24 GMT

سرانجام تنها مرکز ام آر آی یاسوج چه می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۲۱۲

سرانجام تنها مرکز ام آر آی یاسوج چه می شود؟

به گزارش ایرنا، برخی از رسانه های کهگیلویه و بویراحمد با انتشار مطالبی به تعطیلی تنها مرکز «ام آر آی» در شهر یاسوج دامن زده بودند اما با پیگیری های خبرنگار ایرنا و اطلاعات دریافتی از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ابعاد این موضوع به طور شفاف بررسی شد.

 ۱۲ سال از راه اندازی «ام آر آی» بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج با مشارکت بخش خصوصی می گذرد اما هنوز معضلات درمانی کهگیلویه و بویراحمد در این بخش با چالش های فراوانی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اظهارات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، برای چابک‌سازی و مشارکت بخش خصوصی در توسعه سلامت استان با توجه به سطح بندی توزیع خدمات سلامت به نام دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دستگاه «ام آر آی» با صدور مجوز از طرف وزارت بهداشت و با مشارکت بخش خصوصی آغاز به کار کرد.

با توجه به این اظهارات بر خلاف مفاد قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و بخش خصوصی در این زمینه، در مقاطع فراوانی به علت همکاری نکردن بخش خصوصی مفاد قرارداد اجرایی نشده است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر این باورند که پس از پایان قرارداد، مرکز «ام آر آی» یاسوج باید املاک و ساختمان مورد اجاره را به دانشگاه علوم پزشکی این استان تحویل دهد اما برخلاف پایان مدت قرارداد تاکنون به این مهم توجهی نشده است.

 براساس اظهارات مدیرعامل مرکز « ام آر آی» یاسوج نیز، سندی معارض با قسمتی از اراضی سند بیمارستان امام سجاد(ع) این شهر (که هنوز سند آن به نام سازمان تامین اجتماعی است) از طریق سازمان های دولتی ذیربط اخذ شده است.

 متولیان امر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز  داشتند که هم اینک نیز یک دستگاه ام آر آی از طرف وزارت بهداشت به شهرستان بویراحمد اختصاص داده شده و فرآیندهای تحویل و راه اندازی آن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج در حال پیگیری است.

این دانشگاه بنا بر وظیفه خود لازم می داند برای جلوگیری از اخلال در روند ارائه خدمات به مردم، با بخش خصوصی همچون گذشته همکاری کند و در این راستا جلساتی با مدیر عامل «ام آر آی» مذکور تشکیل شده اما تاکنون با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکل موافقت نشده است.

براساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با توجه به ضرورت خدمت رسانی به مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد، این دانشگاه آمادگی دارد در صورت همکاری بخش خصوصی و رعایت حقوق بیت المال و مردم، نسبت به رفع این معضل اقدام کند که این امر منوط به همکاری مدیرعامل مرکز مذکور با دانشگاه و رعایت قوانین و مقررات جاری و حقوق عامه مردم است.

مرکز ام آر آی یاسوج در سال ۱۳۸۶ در این شهر توسط مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  در این پایگاه اورژانس هفت  تکنسین، شامل پنج  خانم و دو راننده تکنسین آقا  فعالیت می‌کنند.
عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود و میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها نیز منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد