Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@06:37:34 GMT

نجفی چه زمانی از زندان آزاد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۷۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

اولیای دم میترا استاد، از قصاص گذشت کردند و هم اکنون، با منتفی شدن اعدام محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، سئوال اصلی اینجا شکل می گیرد که از جنبه عمومی جرم، آیا نجفی باز هم مجازات خواهد شد یا او به زودی از زندان خلاصی می یابد.

وکیل محمدعلی نجفی می‌گوید عرف قضایی اقتضا می‌کند به دلیل گذشت اولیای دم، متهم به قتل، با قرار تامین مناسب از زندان آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حمیدرضا گودرزی، دادگاه می‌تواند با فک قرار بازداشت موقت متهم به قتل، او را با قرار دیگری، از زندان آزاد کند.

او با بیان اینکه عرف قضایی می پذیرد متهم آزاد شود، گفت: بازداشت موقت برای مجازات قصاص است. الان چون قصاص منتفی شده است، عرف قضایی می پذیرد در راستای مساعدت به حال متهم، قرار بازداشت موقت را فک کرده و با تبدیل آن به قرار دیگر، مقدمات آزادی ایشان را فراهم کند. امیدواریم این اتفاق بیفتد. از لحاظ شکلی، چون دادگاه در پرونده رای صادر کرده است، ورود در مسایل ماهوی نمی کند و پرونده را برای نقض رای به دیوان عالی کشور می فرستد.

این وکیل دادگستری توضیح داد: ماندن قاتل در زندان به دلیل بیم تجری بیشتر درباره افرادی مطرح است که سابقه شرارت دارند یا شخصیت نامناسب دارند یا وضع روحی شان طوری است که بیم آن می رود در صورت آزادی مرتکب قتل شوند. یا جرمی که واقع شده است، باعث اخلال در نظم عمومی شده باشد. موکل ما مصداق هیچ یک از اینها نیست. اگر زمانی دادگاه خواست از نظر ماده ۶۱۲ وارد مبحث عمومی جرم شود، این دفاعیات را خواهیم داشت. دادگاه ممکن است جلسه بگذارد و در این باره رای مجدد بدهد که ما هم دفاعیات خود را طرح خواهیم کرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میترا استاد نجفی قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت  «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد.

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله  ک«اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و  «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند