Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:54:44 GMT

نقاط کم برخوردار از تسهیلات گردشگری بهره مند می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۹۷۸

نقاط کم برخوردار از تسهیلات گردشگری بهره مند می شوند

به گزارش ایرنا، «علی اصغر مونسان» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سرچشمه محلات در جمع خبرنگاران افزود: مکاتباتی با رئیس جمهور برای ساخت هتل در ۵۰۰ نقطه کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت های مناسبی در حوزه گردشگری دارد و شهرستان محلات یک منطقه نمونه گردشگری در این استان است که به سرمایه گذاری ویژه در اماکن اقامتی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت ها، ترمیم و مرمت اماکن تاریخی استان مرکزی در نظر گرفته شده است.
مونسان اظهار داشت: بازار تاریخی اراک نیز با ۵۰ درصد اعتبارات ملی و ۵۰ درصد اعتبارات استانی مرمت و بازسازی می شود.

همزمان باسفر رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به شهرستان محلات، مرکز اقامتی مجتمع نور این شهرستان نیز بهره برداری شد.

این مرکز در ۱۲ هزار مترمربع زمین و ۹ هزار متر زیر بنا با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال ساخته شده و دارای رستوران، استخر، جکوزی، و تالار پذیرایی است.

مونسان در جریان سفر به محلات از یخچال نیم ور این شهرستان نیز بازدید کرد و مقرر شد برای محوطه سازی، ساماندهی و ایجاد گالری در این یخچال، یک میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی و یک میلیارد نیز از محل استانداری مرکزی تامین اعتبار شود.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

۹۹۳۰/۳۰۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی میراث فرهنگی محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز