Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:34:33 GMT

نظام اسلامی را اجرای عدالت ماندگار می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۵۹۳

نظام اسلامی را اجرای عدالت ماندگار می‌کند

حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی این استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: عدالت یکی از برجسته‌ترین مباحثی است که آیات متعددی از قرآن کریم به آن پرداخته است و ضرورت و دستاوردهای آن در جامعه اسلامی به خوبی تشریح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در آیه ۱۳۵ سوره نساء بر ضرورت اجرای عدالت تاکید و عنوان شده است ، که عدالت باید اجرا شود حتی اگر به ضرر فرد و اطرافیان وی منجر شود.
امام جمعه شهرکرد، اجرای عدالت در کشور را عامل اساسی در تداوم دستاوردها و خدمات‌رسانی مطلوب به مردم دانست و تصریح کرد: عدالت در هر یک از دستگاه ها مصداق خود را دارد و انتظار می رود این مهم هم در حوزه سیاستگذاری و تصمیم گیری و هم در مرحله اجرا رعایت شود.
نکونام با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری طی سال‌های زیادی از بی عدالتی رنج می برده است، افزود: این بی عدالتی از دوران طاغوت شکل گرفت و با وجود خدمات زیادی که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته این محرومیت و بی‌عدالتی رفع نشده است.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برای رفع این محرومیت نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستیم.
نکونام با اشاره به ایجاد مجتمع فرهنگی در مصلی بزرگ شهرکرد، تجهیز این مجتمع را نیازمند کمک دولت دانست و افزود: انتظار می رود رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص ما را یاری کند.
وی با اشاره به آغاز احداث مصلی بزرگ امام خمینی شهرکرد از سال ۱۳۷۴، اظهار داشت: تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در مصلای هزینه شده که ۱۹۰ میلیارد ریال از این میزان طی ۱۰ سال گذشته انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۳/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟