Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:19:47 GMT

بنیاد برکت ۲۵۰ طرح اشتغال‌زا در باشت اجرا می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۸۵۷

بنیاد برکت ۲۵۰ طرح اشتغال‌زا در باشت اجرا می‌کند

به گزارش ایرنا، سید علی سجادی روز پنجشنبه در نشست شورای اشتغال باشت اظهار داشت: این طرح ها در زمینه های دام سبک، دام سنگین، کشاورزی ،شیلات و طیور اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح های اقتصادی امسال اجرا می شود افزود: ۱۵ روستای هدف اشتغال برای این طرح ها شناسایی شده است.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:روستاهای سرابیز، برغون،آبدهگاه،تلچگاه،کته،لیراب،چالموره،بیدستان،چم بلبل،سعادت آباد،تل مویزی،شاه زینعلی و چاه تلخ از جمله مناطق اجرای این طرح ها در مرحله نخست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی تصریح کرد: برای هریک از طرح های اشتغالزا ۱۰۰ تا ۴۰۰  میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده های کشاورزی و سایر ابزارهای مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه های بنیاد برکت برای حمایت از اشتغال در این روستاهاست.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد همچنین از پیش بینی یک هزار طرح اشتغالزایی از محل اعتبارات  بنیاد برکت در استان خبر داد.

سجادی گفت: طرح حمایت از ایجاد کسب و کارهای کوچک از سوی بنیاد برکت از سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۳۳۵ طرح کوچک اشتغالزا در منطقه چاروسا اجرا شد.

فرماندار باشت نیز در این نشست با اشاره به خدمات بنیاد برکت در حوزه های بهداشت، مدرسه سازی، تامین آب روستایی و سایر زیرساخت های این شهرستان تاکید کرد: تحقق طرح های اشتغالزا تکمیل کننده خدمات ماندگار این موسسه  در شهرستان است.

مسعود حسینی افزود: از ۲ سال پیش تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال در زمینه تسهیلات روستایی عشایر در شهرستان باشت جذب شده است.

وی تاکید کرد: مشارکت با بانک توسعه تعاون برای اجرای طرح های اشتغالزا از دیگر برنامه های توسعه اقتصادی در باشت است.

بخشدار بوستان نیز در این نشست گفت: دهیاران این منطقه آمادگی کامل برای همکاری با بنیاد برکت جهت تحقق این طرح ها دارند.

مجید محمدی فر با یادآوری انحراف برخی طرح های اشتغالزا از مسئولان خواست با برنامه ریزی به صورت زنجیره تولید تا مصرف زمینه تحقق اشتغال واقعی در این طرح ها را فراهم کنند.

شهرستان باشت دارای ۱۲۲ روستا و ۱۶ هزار و ۹۴۳ خانوار جمعیت روستایی است و با جمعیت ۲۲هزار نفری یکهزار و ۶۰  کیلومتر مساحت و دارای ۱۱۵ روستا دارد.

باشت دارای۲۷ روستای دارای دهیاری و ۳۶روستای دارای شورای اسلامی است و چهار دهستان با بیش از ۱۰هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۰ غرفه مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال در نمایشگاه اقوام ایرانی دایر شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه اقوام ایرانی در زنجان به مدت شش روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی تا بیست‌ویکم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برای بازدید علاقه مندان دایر است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، ۱۰ غرفه برای مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال دایر شده است، افزود: این غرفه‌ها شامل غرفه صنایع‌دستی، پوشاک و مواد غذایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌ریزی این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف خبر داد و گفت: در این زمینه در سال‌جاری و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است برای پنج هزار مددجو فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به روند اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد افزود: کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعدادسنجی متقاضیان آغاز می‌شود.

صالحی افزود: در این راستا اول مستعدین اشتغال شناسایی و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت‌آموزی ارائه می‌شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب‌وکار شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح اشتغال‌زایی تعریف شده، مدت زمان مشخصی برای نظارت بر طرح در نظر گرفته می‌شود، مثلاً برای طرح اشتغالی که در قالب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و خدمات تخصصی ارائه می‌شود، حداقل به مدت سه سال نظارت بر طرح‌های اشتغال انجام می‌گیرد تا پایداری لازم را داشته باشند و از مسیر اصلی منحرف نشوند.

کد خبر 751339

دیگر خبرها

  • سن بازنشستگی تغییر کرد
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری