Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@03:12:09 GMT

حوزه‌ها علمیه نباید سیاست زده باشند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۱۵۳۹

حوزه‌ها علمیه نباید سیاست زده باشند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی، امروز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مدینه العلم الکاظمیه یزد ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) گفت: ما معتقدیم حوزه‌ها نباید سیاست زده باشند همچنان‌که تاکنون نبوده اند، اما در متن سیاست با درایت به دنبال دیدگاه مقام معظم رهبری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه اصل این بنا در زمان استانداری محمدرضا فلاح زاده شکل گرفت، افزود: اولین خشتی که در این بنا گذاشته شد، با تربت کربلا بود و پیمانکاری را انتخاب کردیم که در طول ماه مبارک رمضان روزانه ۱۰ ساعت کار می‌کردند در حالی که روزه دار بودند.

نفوذ حوزه‌های علمیه در قلوب مردم مثال زدنی است

مدیر مدینه العلم کاظمیه یزد با اشاره به اینکه نفوذ حوزه‌های علمیه در قلوب مردم مثال زدنی است، گفت: مشارکت مردم در ساخت مدرسه مدینه العلم کاظمیه یزد مصداق این علاقمندی است.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: از تمام خیران و تلاشگرانی که به عنوان نیکوکار برای احداث این مدرسه علمیه تلاش کردند، قدردانی می‌کنم که به حق برخی از آن‌ها از روی اعتقاد کمک کردند.

موسس مدینه العلم الکاظمیه یزد گفت: این حوزه علمیه، وقف به حوزه‌های علمیه یزد است و مسجد آن هم به عنوان مسجد امام کاظم (ع)، وقف خواهد بود و طبقات فوقانی و تحتانی وقف حوزه علمیه و کار‌های فرهنگی است.

مدرسی خاطرنشان کرد: سعی ما بر استحکام این بنا بوده و با حذف زواید و آنچه ضرورت آن حس می‌شد، با کمترین هزینه و بهترین استادکاران اقدام به احداث این بنای فاخر کردیم.

او تصریح کرد: برای احداث این حوزه هیچ کمک دولتی حتی از شهرداری و اوقاف دریافت نکردیم و این بنا با همت و مشارکت مردم احداث شد، مردم پای کار هستند و برای روحانیت و برای حوزه‌های علمیه هزینه می‌کنند.

مدرسی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه در دل‌های مردم جا دارند و احداث این بنا که به طور کامل از کمک‌های مردمی بوده، گواه این ادعا است.

مدینه العلم الکاظمیه یزد با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام و جمعی از علما و روحانیون امروز به بهره برداری رسید.

این حوزه علمیه بر اساس استاندارد‌های خاص با تاریخ ۱۰۰۰ ساله پایه گزاری شده و قرار است ۵۰۰ طلبه را در سطوح ۱ و ۲ و امور پژوهشی پذیرش کند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند