Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی اعلام کرد حفظ پیمان تبادل اطلاعات نظامی با ژاپن، دیگر با منافع ملی این کشور همخوانی ندارد.

کره جنوبی امروز پنجشنبه از تصمیم برای لغو معاهده تبادل اطلاعات نظامی با ژاپن خبر داد.

از زمان احیاء روابط دیپلماتیک در سال ۱۹۶۵، رابطه سئول-توکیو تا این حد تیره نبوده است. گفتنی است ژاپن در بازه زمانی ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵، شبه‌جزیره کره را تحت سلطه خود داشت و بسیاری از اختلافات کنونی، ریشه در حوادث تلخ آن دوران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم امروز کره جنوبی در حالی اعلام می‌شود که سئول و توکیو هر دو از شرکای امنیتی اصلی آمریکا در قاره آسیا به شمار می‌روند و به همین دلیل اتخاذ چنین رویکردی از سوی کره جنوبی بعید می‌نمود.

از سویی، ژاپن نیز چندی پیش کره جنوبی را از لیست شرکای تجاری قابل اعتماد کنار گذاشت تا آنجا که واشنگتن برای رفع درگیری‌های تجاری آنها به وساطت افتاد.

اکنون، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی می‌گوید تصمیم تجاری ژاپن، همکاری‌های امنیتی را نیز با تغییری بزرگ روبرو می‌کند و لغو پیمان امنیتی نیز به همین دلیل انجام می‌گیرد.

به گفته این نهاد، حفظ پیمان تبادل اطلاعات نظامی دیگر با منافع ملی کره جنوبی همخوانی ندارد.

ژاپن صادرات فناوری به کره جنوبی را محدود کرده حال آنکه سئول می‌گوید توکیو از تجارت به عنوان سلاحی برای انتقام گرفتن از موضوع دیگری استفاده می‌کند.

کره‌جنوبی خواستار عذرخواهی و پرداخت غرامت به بردگان جنسی است که مورد سوء‌استفاده ارتش امپراطوری ژاپن قرار گرفته بودند.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند

 به گزارش تابناک به نقل از موج،  یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: از بنی‌گانتس و آیزنکوت ، دو عضو کابینه جنگ دعوت می‌کنم که از کابینه غیرقانونی و ویرانگر بنیامین نتانیاهو کناره‌گیری کنند.

اخیرا منابع عبری زبان گزارش دادند فرمانده یگان ویژه «اشباح» در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم در این مورد نوشت: «این فرمانده اسرائیلی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.»

پیش از این، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین رئیس مرکز اطلاعات نظامی این رژیم به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، از سمت خود استعفا داده بودند.

دیگر خبرها

  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه