Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روز جمعه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی در گردهمایی بزرگ اصحاب مسجد استان به مناسبت روز جهانی مسجد در مصلای امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اینکه بالاترین هنر این است که انسان با خالق خود رابطه برقرار کند اظهار کرد: اصحاب مسجد هنرمند هستند زیرا با خانه خدا رابطه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیامبران الهی را در راس هنرمندان عالم عنوان کرد و افزود: اصحاب مسجد از بهترین انسان ها هستند زیرا اگر بخواهیم انسان خوب پیدا کنیم باید به رابطه او با مسجد بنگریم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اهالی مسجد همه از خوبانند، تصریح کرد: رابطه با مسجد یکی از محورهای انسان با عدالت محسوب می شود ضمن اینکه در کنار بهترین ها نشستن از جمله ویژگی های اهالی مسجد است.
آیت الله فلاحتی، حضور در مسجد را افتخار دانست و بیان کرد: مسجد بهترین مکان و جایگاه برای خودسازی است زیرا هیچ مرکزی جامع تر، فراگیرتر و آماده تر از مسجد برای خودسازی نیست.
وی ادامه داد: آنها که می گویند مامور نیستیم مردم را به بهشت ببریم در فهم دین قصور دارند زیرا ما ماموریم مردم را به بهشت رهنمون کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جذب حداکثری اهالی مسجد به ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: جوانان و بانوان با حجاب با رفتار، اخلاق، کردار و روابط اجتماعی خود مردم را به حضور در مسجد دعوت کنند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه جوانان مسجدی باید اهل مطالعه به ویژه قرآن باشند، خاطرنشان کرد: به کانون ها و پایگاه های مساجد توصیه می کنم رابطه خود با کتاب های شهید دستغیب و مطهری مستمر و مستحکم کنند.
وی خواستار برپایی مراسم مذهبی با حضور جوانان در مساجد شد و اظهار کرد: از روحانیون، هیات امنا و متولیان مساجد می خواهم به جوانان و نوجوانان برای عزاداری ماه محرم و صفر کمک کنند.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه بگذارید جوانان در مساجد شور حسینی(ع) سر دهند، بیان کرد: نکند مساجد به روی جوانان بسته شود ضمن اینکه جوانان باید با اهالی مسجد مهربان باشند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد