Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:47:19 GMT

پزشکان مشکلی برای پرداخت مالیات ندارند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۴۵۳

پزشکان مشکلی برای پرداخت مالیات ندارند

علی نوبخت عصر جمعه در مراسم بزرگداشت روز پزشک ضمن تبریک سالروز تولد ابوعلی سینا و این روز درباره مالیات پزشکان افزود: با رئیس سازمان امور مالی درباره این مسأله صحبت شد که عدالت در این زمینه میان تمام اقشاری که مالیات پرداخت می‌کنند، رعایت شود، سپس مسئولان نظام پزشکی به سازمان امور مالیاتی رفتند و اعلام کردیم که این حرفه آماده پرداخت مالیات است که در نهایت یک هیات ١٢ نفره تشکیل شد و از این شفاف‌تر چگونه می‌توان گفت که ما هیچ مشکلی برای پرداخت مالیات نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت خاطرنشان کرد: در شرایطی که نهایت تفاهم بین نظام پزشکی و امور مالیات ایجاد شد اما حرف‌های دیگری به میان آمد و معتقدیم کسانی نمی‌خواهند که این اتحاد باشد و اختلاف ایجاد می‌کنند. 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بین دو نهاد سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور تفاهم کامل وجود دارد و هرکسی بخواهد کار دیگری انجام دهد اتحاد و سربلندی کشور را نمی‌خواهد و ممکن است از جای دیگر تحریک شده باشد که برخلاف نظام است.
وی تصریح کرد: ما به جامعه پزشکی افتخار می‌کنیم چون کار حساس و حیاتی به عهده دارند و اینکه فقط یک روز به نام روز پزشک باشد حق مطلب ادا نمی‌شود و معتقدیم هر روز ، روز پزشک است.
نوبخت ادامه داد: ما تمام تلاش مان به خصوص گروه پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان این است که در تدوین برنامه ششم توسعه به مسایل اساسی و زیربنایی علم طب توجه داشته باشیم یکی از مسائلی که همیشه چالش بوده توجه به جامعه پزشکان عمومی است چون از این گروه به نحو شایسته بهره گرفته نمی‌شود.
وی تصریح کرد: وزیر بهداشت نسبت به تکالیف قانونی که مجلس به عهده وزارت بهداشت گذاشته اقدام جدی کرده است و دو سال تلاش شروع شده برای طراحی پزشک خانواده و نظام ارجاع که در تیرماه امسال به همت وزیر بهداشت و رئیس جمهوری به وزارت بهداشت آمدند و پرونده الکترونیک کلید خورد و امیدواریم در نظام ارجاع که رکن اصلی آن پزشکان عمومی هستند تاثیر بسزایی داشته باشد و از این گروه به خوبی استفاده شود.
در این مراسم که سعید نمکی وزیر بهداشت، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و جمع زیادی از پزشکان حضور داشتند، از ٣٠ نفر از پزشکان تجلیل شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی روز پزشک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد