Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:25:14 GMT

پوتین با اردوغان و نتانیاهو درباره سوریه گفت وگو کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۶۶۷

پوتین با اردوغان و نتانیاهو درباره سوریه گفت وگو کرد

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان به ابتکار طرف ترکیه ای برگزار شد و دو طرف درخصوص همکاری ها در رابطه با تثبیت اوضاع در منطقه امن ادلب مذاکره کردند.

دو طرف توافق کردند تلاش های مشترک برای مهار و نابودی تهدید تروریستی از این منطقه (ادلب) و اجرای تفاهم نامه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ سوچی  را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سران روسیه و ترکیه باتوجه به اجلاس پنجم سران کشورهای حامی مذاکرات آستانه که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود سایر مسائل مربوط به روند حل و فصل مسائل سوریه ازجمله تشکیل و آغاز بکار کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی کردند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا سران روسیه، ایران و ترکیه ۱۶ سپتامبر(۲۵ شهریور) برای گفت وگو درباره سوریه در آنکارا گردهم می آیند، گفت: در حال تدارک این دیدار هستیم.
سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار بار در شهرهای سوچی روسیه (آذر ۹۶)، آنکارا (فروردین ۹۷)، تهران (شهریور ۹۷) و سوچی (بهمن ۹۷) با محوریت مبارزه با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه دیدار کرده اند.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه همچنین در خصوص مسائل خاورمیانه و موضوعات دستور کار دوجانبه گفت وگو کردند. دو طرف توافق کردند به تماس های خود ادامه دهند.

خبرگزاری رویرز نیز امروز گزارش داد که رجب طیب اردوغان در سفری قریب الوقوع  ۲۷ اوت (۵ شهریور) به روسیه می رود.

اما پوتین امروز گفت وگوی تلفنی دیگری نیز داشت و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص اوضاع در سوریه به تبادل نظر پرداخت.

تاکید روسیه و اسرائیل بر حمایت از همکاری ها در سوریه

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز در خبر دیگری اعلام کرد: پوتین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تبادل نظر درباره دستور کار منطقه ای ادامه دادند و دو طرف به علاقه مندی متقابل برای حمایت از همکاری های روسیه و اسراییل در مساله سوریه در عرصه مبارزه با تروریسم بین المللی اشاره کردند.
نتانیاهو هم رئیس جمهوری روسیه را از نتایج دیدار اخیر خود از اوکراین قرار داد و در ادامه،  مسائل مربوط به تحکیم روابط دوجانبه روسیه و اسراییل در عرصه های اقتصادی و بازرگانی را مطرح کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است