Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:10:58 GMT

لزوم تعامل صحيح بين صنايع و بانک ها

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۶۰۳

لزوم تعامل صحيح بين صنايع و بانک ها

خبرگزاری آریا- یک کارشناس امور صنایع بر ضرورت نحوه تعامل صحیح بین صنایع و بانک ها در کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، سید افشین گنج بخش افزود: طی دو دهه اخیر یکی از مهمترین چالش های پیشروی صنعت در ایران نحوه تعامل بین صنایع و بانک ها بوده است.
وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه تعریف درستی از این موضوع در کشور ارائه نشده که بتوان هر دو جنبه قضیه یعنی صنعت و بانک را به نقطه ای رساندکه تعامل صحیحی بایکدیگر داشته باشند به همین دلیل چالش هایی بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس امور صنایع گفت: بطورکلی در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی مانند تامین مالی و تعیین و تکلیف بدهی های معوق به دولت این مجوز اعطا شده که تا نسبت به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صمت اقدامات لازم را انجام دهد.
وی افزود: این ستاد بصورت ملی و استانی در کشور تشکیل ودر راستای رونق تولید و رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در حال انجام وظیفه و اقدام است.
گنج بخش اظهارداشت: اختیارات قانونی و حدود تصمیم گیری ها بی تردید مقدم ترین کار برای حمایت از تولید کمک و پشتیبانی از سالم سازی و ارتقای نظام بانکی کشور است یعنی در کنار حمایتی که انتظار می رود بانک ها از صنایع داشته باشند بایستی بحث سالم سازی و ارتقای نظام مالی و بانکی کشور را بطور جدی مدنظر قرار داد.
وی در ادامه مصاحبه به رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی با توجه به شعارهای اقتصادی که رهبر معظم انقلاب در چندسال قبل تبیین فرمودند سیاست های کلی اقتصادی کشور به ویژه صنایع بر همین اساس برنامه ریزی شده است.
این کارشناس امور صنایع ضمن اشاره به تعیین شعار راهبردی سال یعنی رونق تولید از سوی رهبر انقلاب افزود: مهمترین مشکلات تولید داخلی کشور شامل تامین مواد اولیه، مباحث مربوط به گمرک و فرآیندترخیص کالا، تامین منابع مالی، مشکلات بانکی، بیمه ای، مالیاتی، تامین اجتماعی، قوانین و مقررات دست و پاگیر، رکود بازار و بسیاری موارد دیگر است.
وی اظهارداشت: برای تحقق شعار سال به معنای واقعی باید این موانع و مشکلات از مسیر راه تولید و تولیدکنندگان برداشته شود.
گنج بخش در ادامه اظهارامیدواری کرد که امسال سرفصلی برای رونق و بهبود شرایط تولید در مملکت باشد چرا که گذر اشتغال، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، ارزآوری، کاهش نرخ بیکاری و غیره از مسیر تولید می گذرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لزوم تعامل صحیح صنایع بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین