Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@07:43:16 GMT

حرکت نخستین محموله کالا به کشور قطر در هفته دولت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۴۴۷۲

حرکت نخستین محموله کالا به کشور قطر در هفته دولت

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر امروز، 2 شهریورماه بیان کرد: در پی سفر استاندار و هیئت همراه استان بوشهر به کشور قطر و نیازسنجی‌های انجام شده، از سال 96 پیگیری برای ایجاد خط کشتی‌رانی از این استان به بندر حمد کشور قطر در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس نیازسنجی‌ها به این نتیجه رسیدیم که بندر بوشهر می‌تواند هاب صادرات به کشور قطر باشد که برای تحقق این مهم کشتی گرندفری با امکان حمل کالا و مسافر در این بندر مستقر شده است.
گزدرازی با بیان اینکه بندر بوشهر می‌تواند هاب صادرات به کشور قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد، گفت: این کشتی قابلیت‌هایی از جمله حمل حدود 700 خودرو سواری و سنگین، بیش از 40 کانتینر و دارای 500 تخت است که استفاده تجار ما از این کشتی می‌تواند در کیفیت و کمیت کالای ارسالی آن‌ها به بازار مقصد نیز بسیار موثر باشد.
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اضافه کرد: همچنین حمل و نقل با این کشتی در دو زمینه زمان و هزینه تمام شده که از مهم‌ترین مسایل برای تجار ماست، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
گزدرازی ادامه داد: همچنین در شهریورماه جاری بخش مسافری این خط کشتی‌رانی نیز در مسیر بوشهر – قطر راه‌اندازی می‌شود که در این صورت می‌توان به‌طور همزمان علاوه بر حمل بار، در بخش مسافر به ویژه توریست نیز ورود و خروج داشته باشیم.
وی با اشاره به ویژه گی‌های قابل توجه این کشتی برای حمل و نقل دریایی کالاها گفت: این کشتی امکان حرکت در شرایط بد آب و هوایی و حرکت دو الی سه روزه در هفته را دارد و تلاش ما بر ارائه خدمت در این بندر به صادرکنندگان و تجار کشور است که امیدواریم استان‌های همجوار ما نیز تجار خود را برای صادرات از طریق این بندر ترغیب کنند.
گزدرازی بیان كرد: برای راه‌اندازی این خط کشتی‌رانی مشکلاتی وجود داشت که رفع و یا به حداقل رسیدن این مشکلات اولویت ما در استان بوشهر است.
وی افزود: با راه‌اندازی این خط کشتی رانی سمت و سوی تجارت ما به سمت نوین حرکت خواهد کرد به طوری که این کشتی تجارت ما را صاحب سبک می‌کند که امیدواریم چند کشتی دیگر نیز به این خط افزوده شود.
علی‌اكبر ثقفی، سرپرست بخش عملیات کشتی گرندفری در استان بوشهر نیز گفت: با راه‌اندازی این خط کشتی رانی شرایط حمل و نقل منظم برای حمل کالا به کشور قطر فراهم شده است که این یک فرصت ویژه برای تجار جنوب کشور است.
وی بیان کرد: كشتی گرند فری"از نوع RO-RO Paasenger ویا Ro-Pax و ساخت فرانسه است كه قابلیت حمل تركیبی بار و مسافر دارد که این کشتی می‌تواند خدمات ویژه‌ای را به مسافران مسیر بوشهر و کشور قطر ارائه دهد.
ثقفی اظهار كرد: این كشتی ظرفیت حمل خودرو سواری و كامیون را دارد و همچنین می‌تواند ٤٢ دستگاه كانتینر چهل فوت و ٨٤ دستگاه كانتینر بیست فوت خشك یا یخچالی با موتور برقی و یا گازوئیلی مهار شده بر روی كامیون با خود حمل کند.
ثقفی اضافه کرد: همچنین این کشتی علاوه بر کانتینر، توانایی بارگیری پالت و یا بارهای فله بر اساس نوع بسته‌بندی را نیز دارد که تمرکز ما بر ارائه خدمت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.
وی ادامه داد: این كشتی تا تكمیل شدن زیر ساخت‌های اختصاصی پایانه مسافری وگردشگری بین‌المللی بوشهر، همانند سایر كشتی‌ها از پهلو به اسكله مهار می‌شود و در زمان بارگیری، به منظور فراهم ساختن امكان تردد كامیون‌های حامل كانتینر، با استفاده از دو لنگر در سینه وحد اقل چهار رشته طناب در پاشنه، به صورت «مهار مدیترانه‌ای» عمود بر اسكله بسته می‌شود.
سرپرست بخش عملیات کشتی گرندفری در استان بوشهر افزود: فعالیت این كشتی در مسیر بوشهر و کشور قطر(بندر حمد) راه‌اندازی شده است که خط كشتی‌رانی منظم در این مسیر، می‌تواند علاوه بر رونق تجارت وگردشگری دریایی بین این دوكشور، زمینه‌ای برای فعال شدن كوتاه‌ترین و امن‌ترین كریدور جنوب شمال و شمال غرب شود.
وی با بیان اینکه به زودی خط مسافربری کشتی گرندفری نیز در مسیر بوشهر به بندر حمد کشور قطر فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: کرایه حمل مناسب، سرعت عمل، امنیت و ایمینی و تردد منظم و مستمر در طول هر هفته از ویژگی‌های بازر این کشتی است.
تقفی گفت: بندر بوشهر مدت‌ها از امکانات بهره‌مندی از کشتی‌های بزرگ حمل کانتینر و کشتی‌های پیشرفته مسافربری بی نصیب بوده که راه‌اندازی این خط کشتی‌رانی فرصت منحصر به فردی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان فراهم کرده است.
وی با توجه به موقعیت استراتژیک بندر بوشهر افزود: راه‌اندازی این خط کشتیرانی شرایط رونق تجارت و صادرات و گردشگری را برای جنوب کشور ایجاد می‌کند.
ثقفی بیان کرد: بخش خصوصی استان‌های همجوار از این استعداد و پتانسیل بالایی در زمینه صادرات انواع کالا به ویژه مواد معدنی، میوه و تره بار و صیفی‌جات برخوردار است، از این فرصت نهایت بهره را برده و در صدور کالاها و محصولات خود را از این فرصت استفاده کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد قطر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش خبرگزاری مهر، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر علاقه‌مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشورهای فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه به ویژه با کشورهای فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه و شهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تأیید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیف‌های ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

کد خبر 6087361 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان