Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با حضور رئیس سازمان بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: نیمی از مردم این استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند که راه حل رهایی یافتن از مشکل حاشیه‌نشینی در شهر‌های بزرگ توجه بیش از پیش به روستا‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: در اجرا طرح‌های هادی روستایی در سیستان وبلوچستان رشد داشته‌ایم، اما به نسبت میانگین کشور در رتبه مطلوبی قرار نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از مشکلات روستا‌های سیستان و بلوچستان فاصله زیاد آن‌ها از یکدیگر و پراکندگی است که این مساله هزینه‌های مضاعفی را در زمینه خدمات‌رسانی، چون آب و برق و ... بر دولت تحمیل می‌کند.

او  افزود: هزینه خدمات رسانی روستایی در سیستان و بلوچستان ۲.۵ برابر میانگین هزینه کشوری است.

موهبتی ادامه داد: در حوزه تهیه مسکن محرومان در تفاهمی سه جانبه قراراست ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی در این استان ساخته شود.

او با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سه استان کشور در این طرح ورود کرده و به صورت ضربتی کار گازرسانی به مناطق مختلف این استان را انجام می‌دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه مردم این استان بالاترین ضریب امیدواری به انقلاب و نظام را در کشور دارند افزود: امروز هیچ خیانتی بزرگتر از بدبینی و القا حس ناامیدی در میان مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

او تصریح کرد: مسئولی که وظیفه خدمت به مردم را بر عهده دارد اگر مسیری خلاف این مهم را انتخاب کند خائن است و باید مجازات شود.

امنیت و مسکن ۲ بخش مهم زندگی بشر است

امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: هویت و مسکن ۲ بخش مهم در زندگی بشر به حساب می‌آید.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان در زمینه داشتن مسکنی مناسب به ویژه در حوزه روستایی مشکل دارند که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

او  بیان کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی شهر‌های سیستان و بلوچستان کار‌های خوبی در دست اقدام است که در اینباره از مسئولان تشکر می‌کنیم.

مدیر کل سابق بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به عملکرد دوران خدمتی خود در این استان اظهار داشت: شاخص توسعه طرح‌های روستایی در سال ۱۳۹۳ در این منطقه ۴۸ درصد بوده که امروز این رقم به ۸۹ درصد رسیده است.

ملک سالاری ادامه داد: در حوزه طرح‌های روستایی ۲۲۰ روستا در سیستان وبلوچستان از روکش آسفالت برخوردار شده اند.

او  بیان کرد: سه هزار واحد روستایی نیازمند بازسازی و تعمیر در سراسر سیستان و بلوچستان شناسایی که تعدادی از این واحد‌ها افتتاح و یا آماده بهره‌برداری شده‌اند.

مدیر کل سابق بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان افزود: مدیریت و اتمام سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر این استان در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن محول که عملیاتی و اجرا شده است.

در این مراسم از زحمات ملک سالاری مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تقدیر و سیدخلیل منبتی به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

محسن حیدری  اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان سیستان و بلوچستان نیمه ابری است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های بهاری تا روز جمعه در سیستان و بلوچستان ادامه دارد بیان کرد: در زاهدان، نواحی شمالی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان چهارشنبه و پنجشنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش بادشدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد در برخی ساعات باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است