Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابری تولایی گفت: ما باید به این درک مشترک برسیم که مدرسه فضایی برای تعلیم و تربیت است که رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان در آن اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا صابری تولایی» امروز(۳ شهریور) در همایش جشن سپاس از مدیران و دبیران منتخب دوره دوم متوسطه نظری خراسان رضوی گفت: دانش آموزان منتخب استان خراسان رضوی توانستند با اقتدار رتبه های برتر جشنواره کشوری نوجوان خوارزمی را کسب نمایند که این مهم جز با همت و تلاش دبیران و مدیران مدارس میسر نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به ویژگی های یک مدرسه خوب افزود: قطعا مدرسه خوب و شایسته مدرسه ای است که خلاق باشد و بتواند دانش آموزان را در جهت توانمندی و خلاقیت سوق دهد. صابری تولایی تصریح کرد: مدرسه خلاق مدرسه ای است که رقابت های فردی را کنار می گذارد و به سمت هدایت دانش آموزان در جهت کار گروهی و مشارکتی حرکت می کند.

 

وی تاکید کرد: در مدرسه خلاق نخبه پروری و قهرمان پروری یک دانش آموز معنایی ندارد و رشد همه جانبه کلیه دانش آموزان مدرسه مدنظر است و مدیر یک مدرسه خلاق باید مدرسه را به سمتی سوق دهد تا همه دانش آموزان آن مدرسه به محیط آموزشی احساس تعلق داشته و در این مسیر تمام ارکان مدرسه باید به یک درک و فهم مشترک برسند.

 

صابری تولایی اظهار کرد: در یک مدرسه خلاق، مدیر مدرسه باید کلاس درس را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کند و در جهت تحقق اهداف برنامه های دوره های تحصیلی گام بردارد.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی وجه تمایز مدرسه با آموزشگاه را در ابعاد تربیتی آن ها دانست و گفت: مدرسه کانون تربیت است و آموزشگاه محل آموزش و بر طبق اسناد بالادستی ما باید به این درک مشترک برسیم که مدرسه فضایی برای تعلیم و تربیت است که رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان در آن اتفاق می افتد اما آموزشگاه فقط به مسائل آموزشی می پردازد و قطعا ویژگی های یک مدرسه را نخواهد داشت.

 

وی گفت: آموزش و پرورش استان در زمینه افزایش میانگین نمرات امتحانات نهایی، رشد درصد قبولی دانش آموزان، ارتقاء بسیاری از شاخص های کیفی که مبین برجستگی نظام آموزشی است و نیز کسب رتبه های برتر المپیادها، جشنواره ها و مسابقات کشوری نتایج و توفیقات بسیار خوبی را کسب کرده است که این مهم جای تقدیر دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد عید غدیر شیراز شبستان یزد اردبیل مراسم عمامه گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه آموزشگاه مدرسه همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: طرح مدرسه هنر با حضور دانش‌آموزان مدرسه محمد رسول الله (ص) و مدرسه ابتدایی فقیه در فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان آغاز شد.

محمد علی فرجی با بیان اینکه  این طرح با هدف دانش‌افزایی در موضوعات علمی، هنری و مهارتی و همچنین ارتقای شور و نشاط دانش‌آموزان آغاز شده افزود: بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با هنر‌های سنتی قلم‌زنی، زری‌بافی، سفال و خوشنویسی با هدف احیا و پویایی این‌گونه مشاغل و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد از این حرف سنتی از جمله بخش‌های اصلی این طرح است.

او گفت:  دانش‌آموزان با شرکت در طرح مدرسه هنر در کنار بازدید، تجربه کار با سفال به صورت دستی و با چرخ سفالگری و قلم‌زنی در سطح پایه را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان، انجام آزمایش‌های علمی به سبک کیمیاگری و مشاهده واکنش‌های شیمیایی، بازی‌های آبی، نقشه گنج و بازی‌های فکری و هیجانی را بخش دیگری از این اردوی یک روزه است.

فرجی تصریح کرد: فرهنگ‌سرای خانواده در فضایی سنتی و دلنشین با ارائه طرح‌های آموزشی و تفریحی متنوع، آماده میزبانی از گروه‌های دانش‌آموزی به صورت اردو‌های یک روزه و همچنین جشن‌های دانش‌آموزی در روز‌های پایانی سال تحصیلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها