Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@17:21:30 GMT

مذاکرات ظریف و لودریان محل برگزاری نشست گروه ۷

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۴۹۳

مذاکرات ظریف و لودریان محل برگزاری نشست گروه ۷

یک منبع در کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) از آغاز مذاکرات ظریف با همتای فرانسوی خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این منبع به رویترز اطلاع داده است که برنامه‌ای برای دیدار میان ظریف با طرف آمریکایی برنامه‌ریزی نشده است.

وی همچنین گفته است که موضوع کاهش تنش میان ایران و آمریکا نیز از موضوعات مورد بحث در دیدار ظریف با همتای فرانسوی خود در محل برگزاری نشست گروه 7 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش از فرود یک فروند هواپیمای ایرانی در شهر «بیاریتز» محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت خبر داد.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص در توییتی نوشت: "به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد. در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت."

منبع: فرارو

کلیدواژه: لودریان ظریف نشست گروه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نیرو از ناتو به اوکراین گفت که این اظهارات خصمانه حتی متحدان پاریس را هم متعجب کرده و به خشم آورده است.

زاخارووا در واکنش به فراخواندن سفیر فرانسه به وزارت خارجه روسیه گفت: نه فرانسه و نه نزدیک‌ترین متحدانش نمی‌توانند درک کنند که ماکرون و حلقه نزدیکانش دائما راجع‌به چه چیزی حرف می‌زنند؛ البته اگر منظور از حلقه نزدیکان دیپلمات‌های باشند که البته مدت زیادی از تشکیل آنها هم نمی‌گذرد!

وی تاکید کرد: آنطور که ما در جریان هستیم، متحدان فرانسه در انگلیس و آلمان بیشتر اوقات سعی می‌کنند درباره منظور و مقصود حلقه حاکمیتی فرانسه، شفاف‌سازی شود و هیچوقت هم پاسخی مستقیم دریافت نمی‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: با این حال، این اظهارات نه تنها جنجال‌برانگیز است. منظورم این است که اظهارات ماکرون و مقامات ارشد دفاعی و دیپلمات‌های ارشد(فرانسه) اغلب بسیار خصمانه است و به همین دلیل سفیر فرانسه فراخوانده شد.

وزارت خارجه فرانسه دیروز پس از فراخواندن سفیر پاریس در مسکو، به وی اعلام کرد که رویکرد فرانسه مخرب است. همچنین براساس تاکید دستگاه دیپلماسی روسیه، تلاش‌های فرانسه در راستای ایجاد «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهارات و بیانیه‌هایی درباره اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر 6099337

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است