Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:55:59 GMT

دو استعفاء تئاتری در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۵۴۸

«سید جواد اشکذری» و «مرتضی ملتجی» از اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی به دلیل آنچه «اعتراض به وضعیت اسفبار تئاتر استان» اعلام کرده‌اند؛ استعفا دادند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای بیانیه مشترک این دو عضو مستعفی آمده است: «آمدیم که بمانیم و کار کنیم با اهدافی بلند و نگاهی عمیق. آمدیم تلاش کنیم تا انجمن هنرهای نمایشی شهر و استان‌مان که در آن‌ بزرگ شده‌ایم، با هم‌اندیشی، هم فکری و یاری هنرمندان در مسیر رشد  و شکوفایی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیامده بودیم که برویم اما ناتوانی انجمن هنرهای نمایشی استان در کنار بی‌تدبیری، بی‌توجهی و عدم‌کارآیی مدیریت هنری فعلی استان، متاسفانه انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی را به یکی از ضعیف‌ترین انجمن‌های هنرهای نمایشی در چند دوره اخیر استان تبدیل کرده است.»

در ادامه این نوشتار عنوان شده است: «وقتی مدیران فرهنگ و ارشاد استان در برابر تلاش‌ها و افتخارآفرینی هنرمندان درجه یک تئاتر استان عکس می‌گیرند و پز می‌دهند و بیانیه‌های خبری‌شان، گوش رسانه‌ها را کر می‌کند، چرا هیچ‌گاه در برابر بی‌عدالتی‌ها، بی‌قاتونی‌ها و خلف وعده‌های هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، در راستای حمایت از حق هنرمندان تئاتر هیچ اقدامی نمی‌کنند؟! این حمایت از بدعهدی‌ها چه معنایی و چه سرانجامی دارد؟! 

چرا مدیران فرهنگی استان فقط در عرصه نظارتی که خطراتی برای میزشان خواهد داشت، ورود پیدا می‌کنند و از هدایت، طرح و برنامه‌ریزی و نیز حمایت از پرافتخارترین هنر استان هیچ حرفی نمی‌زنند و کاری نمی‌کنند؟!»

همچنین در این بیانیه دلایل استعفای جواد اشکذری و مرتضی ملتجی به این شرح آمده است: «با توجه به اینکه چند ماهی است که بود و نبود قانونی ما و نیز نظرات‌مان در مسیر رشد تئاتر در انجمن هنرهای نمایشی استان نادیده گرفته می‌شود و همچنین برخی از تصمیمات به ‌صورت فردی صورت می‌گیرد و کمتر در جلسات هیئت مدیره مطرح می‌شود و یا اگر هم مصوباتی هم به تصویب می‌رسد، عمل نمی‌شود، لذا با توجه به انتقاد شدید و نیز اعتراضمان به وضعیت اسفبار موجود تئاتر استان به خاطر موارد زیادی از جمله «بی‌توجهی و عمل نکردن به مصوبات صورت‌جلسات هیئت‌مدیره انجمن خراسان رضوی»، «عدم حمایت از تئاتر شهرستان‌های استان»، «عدم برنامه‌ریزی صحیح و مدون تئاترشهر مشهد»، «بی‌توجهی به وضعیت هنرمندان به‌خصوص پیشکسوتان مشهد و استان»، «عدم شفافیت مالی در انجمن»، «نداشتن راهبردی اصولی در برگزاری جشنواره‌ها به خصوص جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی و قبول واگذاری دبیری آن به‌غیر از هنرمندان» و «از دست‌دادن قدرت و استقلال انجمن هنرهای نمایشی استان» استعفای خود از حضور در هیت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی اعلام می‌کنیم.»

این دو هنرمند تئاتر مشهد در پایان از همه «هنرمندان پیشانی‌بلند و نجیب تئاتر استان»، به خصوص آن‌هایی که در انتخابات به این دو هنرمند اعتماد کردند، عذرخواهی و برای تئاتر «پرافتخار اما مظلوم شهر و استان‌» آرزوی موفقیت کرده‌اند.

با توجه به ذکر مطالبی در انتقاد به مدیریت هنری استان در این بیانیه؛ ایسنا- منطقه خراسان این آمادگی را دارد که پاسخ احتمالی این مدیران را نیز به مطالب طرح شده در این استعفانامه؛ منتشر کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی