Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت تاکسی‌های آنلاین طی ماه‌های گذشته، یکی از موضوعات مورد بحث در رسانه‌ها بوده و معمولا اتفاق نظری در این خصوص وجود ندارد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز جزو منتقدان فعالیت این شرکت‌ها بدون نظارت شهرداری بر آن‌ها هستند و آن را غیرقانونی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرین خبر در مورد این اختلاف نظر، شکایت شهرداری از اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای مجوزدهی به این شرکت‌هاست.

اتحادیه ویژه کسب و کارهای مجازی در سال ۹۶ با تشکیل جلسه توسط دادستان کل کشور با حضور نمایندگان وزارت کشور، شهرداری، پلیس و ... به عنوان مرجع اصلی مجوزدهی و نظارت بر کسب و کارهای آنلاین ایجاد شد و مجوز فعالیت تاکسی‌های آنلاین نیز توسط این اتحادیه صادر می‌شود.

به اعتقاد رضا الفت‌نسب رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی، این شکایت در حالی صورت گرفته که طبق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی، اتحادیه تنها مرجع صلاحیت‌دار برای صدور مجوز کسب و کارهای مجازی و از جمله تاکسی‌های آنلاین است و  نهادهای دولتی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت صمت، معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات مقررات زدایی، همگی طی این سال‌ها مجوز فعالیت این سامانه‌ها را به رسمیت شناخته‌اند.

اتحادیه مدعی است شهرداری بدون توجه به مسیر قانونی‎ تصویب دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های آنلاین، بر مجوز جدید اصرار دارد و دنبال این است که با تحمیل هزینه اضافی به این کسب و کارها، مانعی برای رشد و توسعه آن‌ها بتراشد. کارآفرینان جوان کشور و کسب و کارهای آنلاین، طی سال‌های اخیر در برابر مانع‌تراشی‌ها عقب ننشسته و همواره در مسیر حرکت‌شان استوار و پایدار بوده‌اند. اعضای این اتحادیه از شهرداری نیز دعوت کردند مسیر را برای کارآفرینان جوان و پرانرژی کشورمان هموار کند و تاکید کردند که پروژه تهران هوشمند، با همراهی و کمک آنان محقق خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

به گزارش شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به برنامه سازمان تاکسیرانی برای تجهیز تاکسی‌های شهری به دستگاه‌های کارت‌خوان اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته با مدیریت بانک رفاه کارگران استان، شرایط مناسبی برای تاکسیرانان فراهم‌شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه به صورت نقدی و مشکل پول خرد بوده که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه نخست امسال تمامی تاکسی‌های سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

کد خبر 6089862

دیگر خبرها

  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است