Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از ورود به پکن در خصوص اهداف سفر خود به کشورهای چین، ژاپن و مالزی اظهار داشت: ما برنامه ای برای گفتگوهای دوره ای با دوستان خود در چین داشتیم و البته بحث هایی نیز در ژاپن و مالزی داریم.

وی در مورد محورهای گفتگو با طرف چینی نیز گفت: در چین بحث ما مشورت در مورد آخرین وضعیت برجام، آخرین وضعیت منطقه و ارائه برنامه ۲۵ ساله روابط دراز مدت و راهبردی ایران و چین است که ظرف هفته های گذشته مقدار زیادی همکاری و کار مشترک در دستگاه های ایرانی صورت گرفته و تصویر درازمدتی از همکاری های ایران و چین را در حوزه های مختلف ارائه می کند که قرار است این برنامه به طرف چینی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه در مورد سفر به ژاپن نیز گفت: در ژاپن ادامه گفتگوهای بین ما و ژاپن بوده، زیرا دومین سفر من به ژاپن است.

ظریف در مورد سفر به مالزی نیز اظهار داشت: هم با توجه به تقارب دیدگاه هایی که بین ما و دولت جدید مالزی است، نیاز به هماهنگی برای همکاری در جهان اسلام و همین طور روابط دو جانبه وجود داشت که این سفر هم انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه در تشریح علت سفر خود به بیاریتز نیز گفت: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر امور خارجه فرانسه برای ادامه مشورت هایی بود که در هفته های گذشته بین آقای روحانی و رئیس جمهور فرانسه صورت گرفته بود. روز جمعه هم من در پاریس با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه موضوعاتی را بررسی کرده بودیم، نیاز بود که یک دور دیگر بعضی نکاتی که لازم به توضیح بیشتر یا مذاکره بیشتر مخصوصاً مسائل بانکی و مسائل مربوط به نفت بود که بین متخصصین ما بررسی شود. برای این کار تقریبا حدود ۴ ساعت در بیاریتز بودیم و تمام این ۴ ساعت را با وزیر خارجه و وزیر دارایی فرانسه گفتگو کردیم و ساعت آخر را هم با مکرون رئیس جمهور فرانسه بودیم.

ظریف ادامه داد: فرصتی پیش آمد که آخرین تحولات و آخرین هماهنگی ها را با مشاور نخست وزیر انگلیس و مشاور صدراعظم آلمان به عنوان سایر اعضای برجام با سه کشور اروپایی مرور کنیم. امیدواریم این گفتگوها برای اجرای تعهدات اروپایی ها در مورد برجام موثر باشد و اروپایی ها بتوانند تعهدات خود را اجرا کنند.

156 / 156 ظریف چین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ظریف چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در عربستان سعودی گفت که «پیشرفت قابل‌ توجهی» در رساندن کمک‌ها به غزه که اسرائیل شش ماه است آن را محاصره کرده است، حاصل شده است، اما به تعداد بیشتری نیاز است.

گروه‌های آژانس کمک‌رسانی بین‌المللی بارها نسبت به قحطی قریب‌الوقوع، به‌ویژه در شمال غزه، به دلیل عدم دریافت کمک‌های بیشتر در حالی که این سرزمین تقریباً تحت بمباران هوایی مداوم نیروهای اسرائیلی است، هشدار داده‌اند.

به نقل از ایسنا حداقل ۲۰ فلسطینی از جمله پنج کودک در حملات هوایی شبانه در رفح، جایی که تخمین زده می شود یک میلیون آواره در آن پناه گرفته اند، به شهادت رسیدند. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارزیابی قحطی در این سرزمین را نمی پذیرد.

بلینکن مدعی شد که ایران بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه است. او گفت که وقایع چند ماه اخیر به “شدیدترین تسکین ممکن” نشان داده است که دو مسیر ممکن در پیش است.

به گفته او، یکی از آنها «با تفرقه، ویرانی و خشونت و ناامنی دائمی همراه بود».

با این حال، او پیشنهاد کرد که نشست‌هایی مانند امروز نشان داد که کشورهای بسیار بیشتری در منطقه علاقه‌مند به راه دوم، یعنی «ادغام بیشتر، امنیت بیشتر، صلح بیشتر» هستند.

بلینکن گفت: “بسیاری از ما می خواهیم این مسیر را دنبال کنیم.”

بلینکن قرار است با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض سخنرانی کند و همچنین با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه و سایر نمایندگان منطقه قبل از سفر پیش بینی شده به اسرائیل در اواخر هفته، دیدار کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900967

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد