Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@01:06:12 GMT

ابتکار: دولت با ازدواج در سنین پایین مخالف است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۷۶۸۴

ابتکار: دولت با ازدواج در سنین پایین مخالف است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت با ازدواج در سنین پایین مخالف است و در برخی از موارد کودک همسری، دادستان‌های استان‌ها مانع این بردگی شده‌اند. رعایت حقوق کودکان به پشتوانه فرهنگ  و آموزه های دینی می تواند به یک فرهنگ عملیاتی تبدیل شود و این وظیفه آحاد جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار صبح امروز -دوشنبه چهارم شهریور ماه- در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: نگاه خوبی به حقوق کودک در استان اصفهان وجود دارد و اصفهان از دیرباز به حقوق کودکان توجه ویژه ای داشته و خوشبختانه این شهر به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته و مقرر شده به این عنوان در سی امین سالگرد یونیسف معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در جلساتی که در حوزه حقوق کودک و فرهنگ سازی در این باره تشکیل می شود، خود کودکان حضور ندارند و همین امر موجب درک ناصحیح ما از حقوق و خواسته‌های کودکان می شود زیرا باید حقوق کودکان در بیان نظرات و مشکلاتشان را به رسمیت بشناسیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: فراهم سازی بستر رشد سالم در همه ابعاد برای کودکان بسیار حائز اهمیت است. باید فضای کودکی کودکان به گونه ای باشد که بتوانند دورانی توام با نشاط و شادی را تجربه کنند. وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی از نقش مهمی در این زمینه برخوردار هستند اما نقش محوری شهرداری ها نیز غیرقابل انکار است و سازمان های مردم نهاد مساعدت زیادی در این زمینه به دولت می کنند.

ابتکار ادامه داد: دولت تدبیر و امید برنامه های مختلفی را در جهت حمایت از سازمان های مردم نهاد در نظرگرفته است و یکی از مهم‌ترین حوزه فعالیت سازمان های مردم نهاد تربیت کودکان است زیرا کودکان زیادی در معرض آسیب و نیازمند کمک هستند. سرمایه های عظیم نهاد های اجتماعی می تواند به تحولات اجتماعی در کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: کودکان مایه امید و نشاط در جامعه هستند و ساخت آینده ای امن برای آنها دلیل خوبی برای صبر و ایستادگی در برابر مشکلات است. یکی از مهم ترین اولویت های معاونت امور زنان و خانواده دولت تدبیر و امید، حمایت از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بوده است. خشونت علیه کودکان یک تهدید جدی است که سعی می کنیم با ایجاد هماهنگی و انسجام میان دستگاه ها آن را به حداقل برسانیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: مسئله خانواده یکی دیگر از مسائلی است که دولت تدبیر و امید همواره بر آن تاکید داشته است و انسجام خانواده را در اولویت خود قرار داده است. ترویج گفتگوی بین نسلی یکی دیگر از سیاست های دولت در مدارس بوده است زیرا این طرح یکی از مهم ترین طرح های ملی است و مرحله نخست آن در استان اصفهان اجرایی شده است. دولت آمادگی کامل دارد تا قوانین فرابخشی در حوزه کودکان را اجرایی کند.

ابتکار افزود: میزان کودک همسری و ازدواج زیر ۱۳ سال در کشورمان نشان می‌دهد که این معضل جدی و عمده نیست و مردم در این زمینه آگاه هستند. ازدواج در دوران کودکی باعث طی نشدن کودکی فرد به صورت کامل می‌شود و لایحه مقابله با این امر از سوی معاونت امور خانواده و زنان در اسفند ماه سال گذشته برای دولت ارسال شده و مجلس شورای اسلامی نیز در این باره طرح هایی را ارائه کرده که دولت با آنها موافقت کرده است.

وی یادآور شد: دولت با ازدواح در سنین پایین مخالف است و در برخی از موارد کودک همسری، دادستان های استان ها مانع این بردگی شده اند. رعایت حقوق کودکان به پشتوانه فرهنگ  و آموزه های دینی می تواند به یک فرهنگ عملیاتی تبدیل شود و این وظیفه آحاد جامعه اسلامی است.

کد خبر 387241

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار ابتکار حقوق کودک كودك همسری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج