Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم در راستای کیفی سازی آموزش از راه اندازی مراکز یادگیری در برخی از دانشگاه‌ها خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص کیفی سازی آموزش در دانشگاه‌ها به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد گفت: بین ورودی و خروجی یک نظام آموزشی یک رابطه مستقیم است و هرچه ورودی‌های ما از یک غناء یا توانایی علمی بیشتری برخوردار باشند، امکان اینکه ما در فرآیند آموزش موفق‌تر بوده و روی آن‌ها اثر بگذاریم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ورودی‌های ما، خروجی‌های نظام قبلی هستند و بنابراین این نظام‌های پیوسته آموزشی می‌توانند تضمین کنند که ورود‌های یک مقطع تحت تأثیر دانش آموختگان مقطع قبلی خود هستند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم گفت: البته این موضوع فقط به نظام آموزشی ما اختصاص ندارد و از طرفی نیز نمی‌توانیم دست روی دست گذاشته و بگوییم مقاطع قبلی باید کار خود را خوب انجام می‌دادند. یک روش‌هایی برای افزایش کیفیت در این مقاطع وجود دارد که می‌توان به استفاده از دستیاران آموزش در کنار اساتید اشاره کرد که یک استاد در کنار خود برای کیفی سازی، دستیار آموزش بکار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه معمولاً دانشجویان وقتی از یک مقطع به مقطع دیگر وارد می‌شوند با یک افت مواجه می‌شوند ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌ها یک استاد راهنما از ترم یک نظام تحصیلی کنار دانشجو بوده و مسیر تحصیلی را به دانشجو نشان می‌دهد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تصریح کرد: در دانشگاه‌ها یک مراکزی تحت عنوان مراکز یادگیری راه اندازی شده که دانشجو می‌تواند خارج از کلاس به آنجا مراجعه کرده و با استفاده از مشاوران این مراکز، مشکلات آموزشی خود را حل کنند.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد دیگر افت تحصیلی دوره کارشناسی نباید وجود داشته باشد. تمام دروس و برنامه ریزی‌ها ثابت است و دانشجویان باید ملاحظه کرده و آمادگی داشته باشند تا دچار افت نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افت تحصیلی دستیاران آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟