Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظری معتقد است، آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کانون باشد چراکه این گروه از افراد باید خوب زندگی‌کردن را تمرین کنند و آن را بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، «فاضل نظری» در جمع کارکنان کانون استان فارس با بیان اینکه تمرین و آموختن مهارت‌های خوب زندگی کردن، ارزش و جایگاه بالاتری نسبت به یادگیری جداول و فرمول‌های علمی برای کودکان و نوجوانان دارد، گفت: ما باید تلاش کنیم تا جامعه‌ی هدف‌مان به خوبی مهارت‌های کنترل خشم  و صبور بودن را بیاموزد؛ چراکه برخی از مشکلات بزرگ جامعه ریشه در محرومیت افراد از همین مهارت‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی فقر فرهنگی را زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از رفتارهای خوب یا بد انسان‌ها ریشه در آموخته‌های فرهنگی آنها دارد و همه باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان بر پایه‌های درست فرهنگی رشد کنند.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اذعان به این‌که تاثیر فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی در بستر زمان قابل مشاهده است، ابرازداشت: فرهنگ، موضوعی مهم، زمان‌بر و هدایتگر است و اصلاح مشکلات و ساختار اجتماع هم تنها از مسیر فرهنگ می‌گذرد.

 

نظری، فرهنگ را مجموعه‌ای از باورها، ارزش ها، اعتقادات، آداب، رسوم و رفتارها تعریف کرد و گفت: با این همه، فرهنگ و ارزش‌های مرتبط با آن امری نسبی است و در هر جامعه با جامعه دیگر تفاوت دارد؛ کمااینکه ممکن است موضوعی  مشترک در یک جامعه ارزش و در جامعه‌ای دیگر ضد ارزش به حساب آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش فرهنگ سازمانی در ارتقای کیفیت خدمات و رضایت‌مندی شغلی اشاره و خاطرنشان کرد: این طبیعی است که در هر سازمان یک فرهنگ سازمانی خاص حاکم باشد، اما ما کارکنان کانون موظف هستیم فرهنگ سازمانی خود را پاس بداریم و با رفتار و عملکرد درست آن را تعالی بخشیم.

 

نظری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مجموعه‌ای محوری، مهم و دارای نقش بی‌بدیل توصیف کرد و با خواندن این بیت معروف که «همت بلند دار که مردان روزگار / از همت بلند به جایی رسیده اند» ادامه داد: یکی از معیارهای بلندهمتی داشتن چشم‌انداز و تصوری روشن از آینده است و افزود: مجموعه کارکنان کانون باید با پیروی از تفکر سیستمی مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند و علاوه بر تامین منافع سازمان، از ایجاد زیان‌های مادی و معنوی و بروز مشکل برای دیگران جلوگیری کنند.

 

وی با تاکید براین‌که همه همکاران کانون پرورش فکری به نوبه خود مسئولیت مهمی نسبت به کودکان و نوجوانان دارند، گفت: در انجام هر فعالیت و مسئولیتی، زمان‌شناسی و زمان‌بندی برای انجام کارها مساله مهمی است، چراکه اگر کاری در زمان خود انجام نشود آن اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌چنین با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان این نهاد در استان فارس، یکی از ویژگی‌های کارکنان کانون فارس را توجه آن‌ها به اهداف کانون و مسایل فرهنگی عنوان کرد و گفت: در شیراز شاهد بودم که عمده سوال‌ها و پیگیری‌ها مرتبط با اهداف ذاتی کانون مبنی بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی بود و این امر جای خرسندی و قدرشناسی دارد.

 

یادآوری می شود مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به همراه معاون فرهنگی و مدیرکل ارزیابی عملکرد کانون در این سفر دو روزه میهمان شیرازی‌ها هستند و فاضل نظری در جریان این سفر علاوه بر سخنرانی در گردهم‌آیی مسئولان کانون زبان ایران، ‌ چند طرح زیرساختی کانون شامل مراکز تخصصی نجوم ثابت و سیار، سفال‌گری، استودیو انیمیشن، و مخزن و کتاب‌خانه  سیار شیراز را افتتاح کرد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه خبرگزاری شبستان هفته دولت ماه محرم قم شیراز مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاضل نظری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه کتاب با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حضور خواهد داشت.

براساس این خبر در غرفه کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیش از ۱۰ مربی برتر کانون از سراسر کشور حضور دارند و به کودکان و خانواده‌ها در انتخاب کتاب مشاوره می‌دهند.

کانون زبان ایران نیز با بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر است و مشاوره، تعیین سطح رایگان و تخفیف ویژه کانون زبان ایران در غرفه‌های کانون صورت می‌گیرد.

همچنین مراسم جشن امضا با حضور نویسندگان آثار، اجرای کتاب تئاتر، برگزاری کارگاه‌های مادران، رونمایی از باشگاه صدهزار تایی‌های کانون، رونمایی از نشان باشگاه مخاطبان کانون، اختصاص تخفیف ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و اختصاص تخفیف ویژه برای مراکز کانون استان تهران از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

علاوه براین در غرفه کانون سه مراسم رونمایی برای تولیدات جدید کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد که رونمایی از کتاب‌های گروه سنی صفر (کتاب‌های مناسب برای گروه سنی زیر ۴ سال) از جمله این برنامه‌هاست.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین