Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: اینکه در فضای مجازی یا برخی رسانه‌ها اعلام شده که کردستان به لحاظ فساد اداری استان اول است، نمی‌توانیم قضاوتی داشته باشم، ولی در مجموع این حرف بسیار بد و سنگین است. تاریخ انتشار: 17:09 - 05 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۰۶۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات کردستان که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعت به عنوان منادیان فکری و ستون روشنگری و بصیرت‌افزایی باید نسبت به مناسبت‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند و نسبت به آن اطلاع‌رسانی کنند این کار‌ها موجب ماندگاری و پایداری دین اسلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ضرورت توجه به احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: زن و مردم در جامعه اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: پیامبر خدا می‌فرماید روزی جامعه به سمتی می‌رود که نه تنها امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، بلکه امر به منکر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امروز جامعه به سمتی رفته که اگر فردی حجاب و حیا دارد به آن با چشم بد نگاه می‌کند و بی‌حجابی و بی‌عفتی به نوعی فرهنگ غالب شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: پول امروزه به امتیاز برای مورد احترام بودن دیگران تبدیل شده است و این نمونه‌هایی از بی‌توجهی به معروفات است.

وی از هفته امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بستری برای احیا و ترویج این فریضتین الهی نام برد و عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل و فلسفه واقعه کربلا احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امام حسین (ع) دلیل قیامش را اصلاح وضعیت خراب جامعه با امر به معروف و نهی از منکر کردن با روش و سیره پیامبر عنوان فرموده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشورایی امام حسین (ع) است، اظهار کرد: به عنوان پیروان امت رسول‌الله و رهروان اهل بیت ایشان باید در این مسیر حرکت کنیم و گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: قرار گرفتن حجت‌الاسلام رئیسی در رأس دستگاه قضا نور امیدی را در دل‌ها ایجاد کرده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به تخصص و توانایی رئیس قوه قضائیه و تسلط ایشان بر این حوزه کاری عنوان کرد: رئیس قوه قضائیه به دلیل همین تسلط و تخصص مبارزه با فساد را به صورت جدی در دستور کار قرار دادند.

هاضمه اسلام و نظام اسلامی فساد نمی‌پذیرد

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: به گفته رئیس دستگاه قضا، هاضمه اسلام و نظام اسلامی فساد نمی‌پذیرد و این کلید‌ی‌ترین نکته‌ای بود که طرح آن امید را در دل همه جامعه روشن کرد.

وی افزود: مقابله با فساد در نظام اسلامی یقه سفید و مردم عادی نمی‌شناسد و این را طی چند ماه از فعالیت‌ها رئیس جدید دستگاه قضا شاهد هستیم.

آیت الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: اینکه در فضای مجازی یا برخی رسانه‌ها اعلام شده که کردستان به لحاظ فساد اداری استان اول است، نمی‌توانیم قضاوتی داشته باشم، ولی در مجموع این حرف بسیار بد و سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: استاندار باید با تشکیل یک تیم تخصصی بنا به دستور رئیس قوه قضائیه به این موضوع به صورت جدی رسیدگی کند اگر واقعیت دارد باید خیلی سریع برخورد کنند و اگر نه ما برای مقابله با این موضوع و اطلاع‌رسانی ورود خواهیم کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان افزود: رئیس دستگاه قضا قبل از ورود به استان به صورت کاملا نسبت به شرایط و مشکلات اطلاعات کافی داشتند.

وی با بیان اینکه فساد تنها به دزدی خلاصه نمی‌شود و می‌تواند شامل حوزه‌هایی مختلف باشد، گفت: قطعا در بین جامعه مدیران ما افراد سالم بسیار زیاد است، اما سوءاستفاده کننده هم وجود دارد.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار کرد: از انواع فساد این است که به جای استفاده از نیرو‌های متعهد، متخصص و انقلابی به صرف اینکه فلان فرد در ستاد انتخاباتی حضور داشته است را بدون هیچ تخصص و تعهدی بر مسند بنشانیم.

وی اذعان داشت: مدیر جمهوری اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: کسی که بسیاری از ارزش‌ها را نادیده و حتی در مدیریت خانواده خود کم می‌آورد نمی‌تواند مدیر لایقی در نظام جمهوری اسلامی باشد.

جلوی رانت خواری گرفته شود

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مدیر انقلابی و در شأن انقلاب، مدیری است که ارزش‌ها را پیاده و با ضدارزش‌ها مقابله کند.

وی به برخی زدوبند‌ها در واگذاری پیمان‌ها به شرکت‌های خاص گفت: این کار رانت‌خواری است و باید جلوی این نوع کار‌ها گرفته شود.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: ادارات متولی که باید در حوزه جذب سرمایه‌گذار فعالیت می‌کنند، اما کم‌کار هستند فساد اداری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه البته رتبه دادن به استان در بحث فساد اداری کار درستی نیست، افزود: تا مشخص نشدن کامل موضوعی نباید اجازه دهیم در فضای مجازی به آن دامن زده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: دادن چنین القابی از دسیسه‌های دشمنان برای ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسؤولان و کم‌رنگ نشان دادن خدمات ارزشمندی است که به برکت نظام در این استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: باید این موضوع بررسی و به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود و درصد مشخص را به مردم اعلام و با فرد و یا افراد فاسد برخورد شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه کردستان ایت الله حسینی شاهرودی فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اگر یک قاضی در احیای حق سره را از ناسره درست تشخیص داده و به عدل حکم نماید، هیچ ما به ازایی ندارد و ثواب آن بسیار عظیم است.

وی در ادامه با تشریح جایگاه ولایت در راهبری جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، برتری ولایت را محقق ساخت تا تصور باطل دنیای کفر در به بن بست رسیدن دین و معنویت را نشان بدهد که این یک امر مبارک برای بشریت بود.

این مسئول عالی قضائی اقدام غرور آفرین فرزندان این مرز و بوم در تحقق وعده صادق را از مصادیق امر ولایی دانست و افزود: این حادثه باعث شد یک بار دیگر نقش و جایگاه ولایت و تحقق عینی رسالت، توحید، عدالت، معاد و امامت معنا شود تا دنیای مادی بداند و بفهمد که این اقدام با سکانداری امامت و ولایت برای اثبات وحدانیت الهی در به تلاطم کشیدن دنیای کفر بود.

وی با توصیف ویژگیهای کارگزاران در تراز انقلاب اسلامی، بر لزوم تهذیب نفس ، تواضع در رفتار و گفتار و همچنین نظم در امور تاکید و گفت: آقای شعبانی بعنوان یکی از مسئولین قضایی دارای چنین خلقیاتی بود که همواره خود را به عنوان یک سرباز در خدمت نظام می دانست.

ایشان در ادامه گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با به راه انداختن یک جنگ ترکیبی و تمام عیار در صدد ایجاد چالش جدی برای نظام و ایجاد نارضایتی عمومی و در نهایت ضربه به باور های دینی و ارزشهای اسلامی و انسانی هستند که به برکت خون شهدا و هوشیاری و اقدام تمام نهادهای قضایی و نظامی و انتظامی و حضور مردم عزیز در صحنه و میدان ، که با راهبری رهبر حکیم و فرزانه انقلاب صورت گرفت ناکام ماند.

وی ادامه داد: اولین ملاک ما در دستگاه قضایی رفتار توام با آرامش، عقلانیت، تدبیر همراه با تواضع و خشوع در برابر مردم و در انجام ماموریت های قوه و در خنثی نمودن توطئه ها و برنامه های دشمنان است، انتظار و راهبرد رییس معزز قوه قضاییه هم در شناخت دشمن و غافل نبودن از مکر وکید آنها است.

عبدالهی افزود: اگر چنانچه یک قاضی در کار خود، متکی به استمداد از خدا، قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد، حتما در امر قضا دچار مشکل خواهد شد و قضاوت او ناعادلانه خواهد بود، از این رو لازم تا همواره در رفتار و عملکرد خویش دقت داشته و خود را در همه حال در محضر خداوند ببیند.

وی اظهار داشت: انتظار این است که ما بعنوان قاضی و مدیر نسبت به وقت شناسی و انضباط در کار ها و در رفع حوائج مراجعین دقت لازم را داشته باشیم چرا که هر گونه تأخیر در زمان، ولو به اندازه یک دقیقه به نوعی خیانت است.

عبداللهی تاکیدکرد: حفظ کرامت و حرمت انسانها بسیار مهم است، اگر کسی مرتکب خطا و جرم شد بر اساس سیاست ها و راهبردها کلان قوه قضاییه مبنی بر زندان زدایی، تا جایی که ممکن است با تامین قرار مناسب از بازداشت و زندانی کردن پرهیز کنیم و اجازه ندهیم تا حریم و حیثیت افراد آسیب ببیند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان این مطلب که در سال جدید نیز همچنان مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت برنامه های دستگاه عدلیه است، تأکید کرد: هر گونه تبعیض در مبارزه با فساد حرام است و باید با قاطعیت و بدون اغماض با مفسدان در هر جایگاهی و لباسی که هستند مبارزه کرد و این همان سیاست اصلی قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه در راستای تحقق شعار سال بسیار حایز اهمیت است و برای تحقق آن تمام دستگاه امنیتی ، انتظامی در مقابل هر کسی که بخواهد آن را مخدوش نمایند، خواهند ایستاد، قوه قضاییه با هر گونه تحصن، بی عفتی، برگزاری جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری که بخواهد جامعه را دچار چالش کند و مدیریت جامعه را تضعیف نماید، برخورد خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900692

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند