Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:31:27 GMT

عمارت نظامیه در تهران به‌ بوتیک هتل تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۷۶۲۱

عمارت نظامیه در تهران به‌ بوتیک هتل تبدیل شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی،  این بوتیک‌هتل‌ در محل خانه تاریخی نظامیه، سه‌شنبه ۵ شهریور ۹۸، با حضور علی‌اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، معاون امور عمرانی استانداری تهران، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از مسئولان و مدیران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از افتتاح این مجموعه اقامتی و تاریخی، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همراهی مدیرعامل صندوق احیا از بخش‌های مختلف این بنای تاریخی بازدید به‌عمل آورد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی تاریخی در حین بازدید دکتر مونسان، توضیحاتی را در خصوص تبدیل بناهای تاریخی به اماکن اقامتی و پذیرایی از جمله تبدیل خانه تاریخی نظامیه به بوتیک‌هتل‌ نظامیه به سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کرد.

مونسان در بازدید از بخش‌های مختلف این بوتیک‌هتل‌ با اشاره به اهمیت احیا و مرمت بناهای تاریخی و استفاده بهینه از آن‌ها تأکید کرد و با اشاره به گستردگی بناهای تاریخی به وسعت مأموریت‌های صندوق احیا در استان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: «یکی از موضوعاتی که صندوق احیا باید به آن توجه ویژه داشته باشد، تفویض اختیار به ادارات کل میراث‌فرهنگی است.»

او افزود: «ضمن این‌که با توجه به ورود به موضوع تازه‌ای به حوزه احداث هتل‌ها به نام بوتیک‌هتل‌ باید سامانه ای را برای هتل بوتیک ها با همکاری معاونت گردشگری در نظر بگیریم.»

او در ادامه صحبت‌های خود بر حمایت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خصوصا سرمایه‌گذاران برای احیای بناهای تاریخی خبر داد.

هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی‌تاریخی نیز در این مراسم افتتاحیه در سخنانی با اشاره به تلاش‌های این صندوق برای احداث بوتیک‌هتل‌ نظامیه گفت: «عمارت نظامیه از جمله ۸۰ بنای تاریخی است که در فرآیند مزایده توسط صندوق احیا به منظور  باززنده‌سازی، مرمت و بهره‌برداری مدت معین به بخش خصوصی واگذار شده و هم‌اکنون با تلاش‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مرحله افتتاح قرار گرفته است.»

او افزود: «صندوق احیا در شرایط کنونی توانسته با واگذاری‌های خود،  زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کند و تاکنون در این حوزه موفق به جذب سرمایه شده است.»

 میرزایی ادامه داد: «احیای ابنیه یادشده علاوه بر اشتغال‌آفرینی در حوزه‌های مرمتی، مشاغل مرتبط با صنایع‌دستی و گردشگری را  نیز توسعه و ترویج داده است.»

او افزود: «اجرایی شدن این مهم با توجه به تأکید و توجه رئیس‌جمهوری و نیز سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سبب شده تا گام‌های جدی در حوزه تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور برداشته شود.»

سرپرست صندوق احیا و بهره برداری از اماکن و بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: «امروز خانه نظامیه تهران با توجه به نوع  مرمت مبتنی بر اصالت بنا و تجهیز منطبق با دوره تاریخی ساخت خود، می‌تواند نمونه مناسبی برای بازآفرینی بخش مهمی از بافت تاریخی پایتخت باشد که با دستور دکتر روحانی و به‌دست دکتر مونسان امروز افتتاح می‌شود.»

بوتیک‌هتل‌ نظامیه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد ریال با مشارکت صندوق احیا و بخش خصوصی در خانه تاریخی نظامیه واقع در بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع افتتاح شده است.

این بوتیک‌هتل‌ دارای هفت اتاق با ظرفیت اقامت ۱۰ نفر است و مهم‌ترین هدف از احداث آن، آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ و سنت های اصیلی ایرانی و مهمان‌نوازی مردم ایران است.

کد خبر 4704119 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات ادبیات جهان نقد کتاب گردشگری معرفی کتاب نشر نو بازار نشر بنیاد ملی بازی های رایانه ای عید غدیر خم دفاع مقدس جنگ تحمیلی جایزه ادبی رادیو فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد