Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه توسعه و تعالی علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه ریزی برای انجام جراحی‌های نوین اعصاب در بیمارستان امام رضا (ع) در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فریبرز رضایی طلب با بیان اینکه این بخش از حدود هشت ماه قبل به منظور ارائه خدمات نوین درمانی به بیماران حیطه علوم اعصاب با همکاری گروه های مختلف آموزشی جراحی اعصاب، بیماری های اعصاب، سایکولوژی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و. راه اندازی شده است افزود:در این بخش خدمات نوین درمانی بر اساس روش های جدید جهان به ویژه به بیماران مبتلا به ام اس، اختلال حرکتی، پارکینسون و صرع مقاوم به درمان ارائه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: از زمان راه اندازی این بخش تاکنون بیش از ۹۰۰بیمار از خدمات نوین درمانی بهره مند شده اند.

دکتر رضایی طلب خاطرنشان کرد: تلاش می شود با همکاری گروه جراحی اعصاب در آینده نزدیک و با فراهم شدن زیر ساخت های مناسب، جراحی های نوین اعصاب نیز در این بخش انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، توسعه و تعالی اعصاب را یکی از مهمترین ماموریت این دانشگاه در قالب برنامه تحول و نوآوری عنوان کرد و گفت: توسعه وتعالی علوم اعصاب یکی از اقدامات نوین وزارت بهداشت محسوب می شود که با همکاری بین بخشی و گروه های آموزشی اجرایی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی اتاقهای عمل بخش بالینی علوم اعصاب بتوان خدمات این حوزه را بیش از پیش به مردم گسترش داد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بیش از هزارمیلیارد ریال صرف ارائه خدمات درمانی برگشت ناپذیر به اتباع فاقد هویت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده است.

حبیب غزنوی، در نشست ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی گفت: علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات بهداشتی شامل مراقبت از نوزاد و مادرباردار، واکسیناسیون سرخک، فلج اطفال و مالاریا هم به صورت رایگان به تمامی اتباع مجاز و غیرمجاز ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: زاهدان تنها شهر کشور است که دارای مرکز تسهیلات زایمانی در حاشیه شهر برای انجام زایمان‌های بهداشتی مادران باردار اتباع است.

غزنوی خاطر نشان کرد: باتوجه به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و قاچاق انسان، بیشترین هزینه انجام شده در سیستم درمانی مرتبط با بیماران تصادفی اتباع خارجی است.

همچنین محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳۴ بیمار دیالیزی فاقد مدارک وجود دارند که هر کدام از این بیماران به طور میانگین ۱۳ بار در ماه دیالیز می‌شوند و هر نوبت ۱۷ میلیون ریال هزینه برای سیستم درمانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین ۱۵۳ بیمار تالاسمی نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد که در ماه حدود ۲۰۰ میلیون تومان جهت درمان آنها هزینه می‌شود.

مومنی ادامه داد: صرف این هزینه‌های غیرقابل بازگشت که هیچگونه منبع جبرانی برای آن در نظر گرفته نشده است باعث شده است تا فشار اقتصادی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحمیل شود.

سعیدی مدیرکل اتباع سیستان و بلوچستان نیز گفت: سیاست‌های کلی و برنامه‌هایی توسط اداره اتباع در حال انجام است و امیدواریم این برنامه‌ها کمکی به سیستم بهداشتی و درمانی کند.

احمدزاده دادیار حقوق عامه دادگستری سیستان و بلوچستان هم گفت: ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: باید از کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی برای پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی اتباع خارجی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت