Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:34:11 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۱۷۹۹

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

متقاضیان طرح‌های آبیاری تحت فشار تسهیلات رایگان دریافت می کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: ۸۵ درصد هزینه اجرای شبکه‌های آبیاری جدید تحت فشار بصورت تسهیلات بلاعوض از سوی دولت ارائه می شود.

اصغر رستمی در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان در استانداری افزود: هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات برای استفاده از سامانه های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای در استان وجود ندارد و  کشاورزان خرده مالک با تجمیع اراضی و منابع آب متمرکز می توانند از تسهیلات دولتی در راستای طرح های نوین آبیاری به قیمت تمام شده  استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهای سازمان جهادکشاورزی اصفهان با بیان اینکه ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی در این استان باید نوسازی شود، اظهار داشت: هیچ منعی برای استفاده از تسهیلات برای مکانیزاسیون و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی در استان وجود ندارد اما کشاورزان خود باید وثایق مورد نیاز بانک‌ها را برای دریافت تسهیلات تهیه کنند.

تفاهم نامه همکاری سینمایی بین ایران، روسیه و کره جنوبی امضا شد

تفاهم نامه همکاری سینمایی بین ایران، روسیه و کره جنوبی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان امضا شد.

این تفاهم نامه در نشستی با عنوان روز انجمن جشنواره‌های فیلم اوراسیایی در هتلی در اصفهان  میان سه کشور ایران، روسیه و کره جنوبی با حضور علیرضا تابش، دبیر جشنواره، نیکولای دان مدیر جشنواره زیرو پلاس روسیه و خانم سو دونگ نماینده جشنواره فیلم کودک سئول گورو امضا شد.

در این آیین، علیرضا تابش با خیر مقدم به حضور هنرمندان و مسئولان سینمایی اظهار داشت: بین ایران و سایر کشورها تفاهم نامه ‌های سینمایی زیادی منعقد شد ولی این تفاهم نامه نگاهش به اوراسیاست و توسط این کشورها امضا شد.

فیلم کودک می‌تواند مرزهای ایران را به بازارهای جهانی باز کند

عضو هیات رئیسه شورای عالی تهیه کنندگان گفت: اگر فیلم کودک به درستی ساخته شود و سمتی برود که با فضای روز سینمای کودک در جهان همسو باشد، نه تنها سینمای پرمخاطبی است بلکه می‌تواند مرزهای کشور را به سمت بازارهای جهانی باز کند.

سید غلامرضا موسوی در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : سینمای کودک در مقایسه با سایر ژانرهای سینمایی از حاشیه امنی برخوردار است و با بسیاری از مشکلات و حساسیت‌های سایر بخش‌های سینما مواجه نیست.

وی ادامه داد: در مجموع سینمای کودک هم در داخل از امکانات بالقوه بیشتری برخوردار است و هم برای رسیدن به نتیجه و امکان دست‌یابی به نتایج بهتر در خارج از کشور فرصت‌های بیشتری در اختیار دارد.

بهره برداری ۱۷۳۴ طرح اصفهان در هفته دولت آغاز شده است

استان پهناور و تاثیرگذار اصفهان در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری و افتتاح ۱۷۳۴ طرح متعدد و شکوفایی در بخش های عمرانی، اقتصادی، رفاهی و دیگر بخش هاست.

کاهش بیکاری، پوشش درمانی مناسب، بهبود فضای کسب و کار، افزایش سطح زیرکشت، توسعه راهها و حمل و نقل ریلی و رونق و توسعه بخشهای دیگر از جمله دستاوردهایی است که دولت تدبیر و امید، کارنامه خوبی از خود برای مردم نصف جهان برجا گذاشته است.

در همین ارتباط استاندار اصفهان روز یکشنبه در نشست خبری در استانداری به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: هفته دولت، هفته احیای خدمتگزاری و افزایش خدمت به مردم است و این را باید مد نظر قرار داد که با روحیه تلاش و کوشش و مشارکت می توان شاهد پیشرفت بود.

۲۵ میلیارد ریال برای مبارزه با سالک در اصفهان نیاز است

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این که تاکنون عملیات لانه کوبی و جونده کشی در ۸۰ هزار هکتار از اراضی سالک خیز استان انجام شده است ، گفت :  ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با سالک در این منطقه نیاز است.

کمال حیدری در نشستی با موضوع بیماری سالک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت جدی در زمینه مبارزه و کنترل بیماری سالک در استان اصفهان از ۱۲ سال گذشته تا کنون انجام شده است.

وی تصریح کرد : سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلا به این بیماری در استان گزارش شد و ۵۰ درصد خدمات بیشتر از سالهای گذشته به بیماران ارائه شد.

شهر دوستدار کودک نیازمند تقویت بدنه ساختاری است

مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور در امور شهر دوستدار کودک گفت: شهر دوستدار کودک هنوز به قوام نرسیده و نیاز است بدنه کارشناسی و ساختاری آن تقویت شود تا در مراحل بعدی سایر اقدامات به سرانجام برسد.

علیرضا نوروزی افزود: در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا، ایران سومین کشوری است که پس از امارات و اردن قصد پیوستن به شهرهای دوستدار کودک را دارد.

وی اضافه کرد: شهر دوستدار کودک به دلیل اینکه زیر نظر سازمان ملل و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) قرار دارند، برنامه محور، منظم و دارای روند مشخص است.

۱۵ نوع حمایت از استارتاپ ها در شرکت شهرک های صنعتی اصفهان ارائه می شود

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: ۱۵ نوع حمایت از استارتاپ ها و ایده های برتر کسب و کار در زمینه های زیرساختی، توسعه فناوری و تجاری سازی توسط این شرکت ارائه می شود.

سید مسعود حسینی افزود: این حمایت ها از استارتاپ ها و ایده هایی صورت می گیرد که در رویدادهای مختلف، برتر و منتخب شدند و ظرفیت جذب سرمایه گذار و تجاری سازی را دارند.

وی حمایت های زیرساختی از این شرکت های نوپا را استقرار رایگان در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار به مدت ۶ ماه، کمک هزینه بکارگیری نیروی انسانی به مدت یک سال به میزان ۵۰ درصد و کمک هزینه خرید دستگاه رایانه تا میزان ۵۰ درصد عنوان و اضافه کرد: برخی از حمایت های صورت گرفته در بخش توسعه فناوری نیز شامل برگزاری دوره های آموزشی و کمک به ثبت اختراع تا ۵۰ درصد هزینه هاست.

ابتکار: هنوز درک درستی از مطالبات کودکان وجود ندارد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت حقوق کودک در سیاستگذاری و تصمیم گیری‌ها گفت: هنوز درک درستی از مطالبات کودکان وجود ندارد در حالی که باید به رسمیت بشناسیم و فضای مناسب و مسائلی از منظر بهداشتی و سلامت و جسمی و روحی برای آن‌ها فراهم کنیم.

معصومه ابتکار در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در کتابخانه مرکزی اصفهان یکی از رویکردهای این معاونت در جهت حمایت از حقوق کودکان را توان افزایی سازه‌های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده و کودک برشمرد و افزود: این کار می‌تواند به گسترش این وضعیت در کشورمان کمک کند و اصفهان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در این زمینه است.

وی حمایت از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که برای کودکان به صورت خاص برنامه دارند را از دیگر اقدام‌های این معاونت اعلام و اضافه کرد: ما به طور ویژه از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ برای مقابله با کودک آزاری، همسر و آزاری و خشونت در خانه حمایت می‌کنیم.

تامین سنگ آهن، مهمترین مشکل ذوب آهن اصفهان است

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مهمترین مشکل این واحد صنعتی را تامین سنگ آهن عنوان کرد و گفت: تهیه مواد اولیه برای تولید در شرایط کنونی با توجه به تغییر قیمت ارز در کشور، بسیار سخت و دشوار است.

منصور یزدی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان "سال رونق تولید" افزود: بهترین گزینه برای خروج از شرایط سخت اقتصادی، رونق تولید است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای ذوب آهن از نظر اقتصادی، سال بسیار سختی بود اما برغم تمام سختی ها، تحریم ها، اعتصاب کامیونداران و بحران آب، سال گذشته را با رکورد تولید ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تُن چُدن پشت سر گذاشتیم و امسال نیز برای تولید سه میلیون و ۵۰ هزار تُن چُدن برنامه ریزی شده، بشرط اینکه تعمیرات کوره شماره یک، تمام و از شش ماهه دوم سال وارد مدار تولید شود.

وزیر فرهنگ: ایران با ۲۲ کشور جهان سند فرهنگی امضا می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امضای سند فرهنگی با ۲۲ کشور جهان از همه قاره‌ها به منظور افزایش مراوده‌ها و مبادله‌های فرهنگی و هنری در حال انجام است.

سید عباس صالحی در سفر به اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این سندهای فرهنگی شامل موافقت نامه‌های متعددی است که فرصت‌های ارتباطی با دیگر کشورها را افزایش می‌دهد و به توسعه ارتباطات دو سویه و پایدار با آن‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: مبادلات هنری، مراودات سینمایی، مباحث اندیشه ورزی بر مبنای چهره ها و نخبگان مطرح و برتر هنری و فرهنگی در این اسناد لحاظ شده است.

روزانه ۶ میلیون متر مکعب آب از سد زاینده رود کم می‌شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به این که دبی آب خروجی از مخزن سد زاینده رود ۸۵ مترمکعب در ثانیه است، گفت: با توجه به این آمار، روزانه ۶ میلیون مترمکعب آب از این سد کم می شود.

حسن ساسانی در آیین افتتاح سامانه‌های مکانیزه جمع آوری ضایعات رودخانه ای زاینده رود و بیومانیتورینگ مواد سمی در جمع خبرنگاران افزود: ذخیره سد زاینده رود در زمان حاضر به ۶۵۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی بیان کرد: هم اینک ورودی سد ۲۸ مترمکعب بر ثانیه است و ۸۵ مترمکعب بر ثانیه از طریق دریچه‌های سد به بیرون از آن انتقال می‌یابد.

عملیات اجرایی احداث ۱۹ هزار واحد مسکن در اصفهان آغاز شد

عملیات اجرایی بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی روز سه شنبه به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار و شماری از مدیران استان به مناسبت هفته دولت در شهرک بهارستان تیران استان اصفهان آغاز شد.

حجت الاسلام حسن روحانی با حضور در محل اجرای عملیات طرح اقدام ملی تولید مسکن در تهران، فرمان آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن را همزمان در استان های اصفهان، خراسان رضوی، هرمزگان، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری صادر کرد.

استاندار اصفهان در شهرک بهارستان تیران با اشاره به تلاش های دولت در رفع مشکلات کشور گفت: جمعی محدود همواره دستاوردهای دولت را در راستای اهداف خود تخریب می کنند و با این کار خود اتحاد ملی و وحدت جامعه را مورد خدشه قرار داده اند.

چابک سازی دولت به معنی منطقی بودن اندازه آن است

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: چابک سازی دولت به معنی کوچک سازی آن نیست بلکه به مثابه منطقی بودن اندازه و حجم آن است.

سیدصدرالدین صدری نوش آبادی در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان افزود: چابک سازی دولت یکی از۱۰ برنامه جامع اصلاح نظام اداری است و ما در آن به دنبال منطقی کردن اندازه دولت هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون مفروض این بوده که اندازه دولت بزرگ است به همین دلیل برای اندازه کردن منطقی آن در ابعاد کمی و کیفی باید مسائل مربوط به کوچک سازی لحاظ شود که البته در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا همین یکی دو هفته قبل جواد نکونام اصلا در کنفرانس های خبری شرکت نمی کرد که این موضوع اعتراض نمایندگان رسانه ها را در پی داشت تا جایی که سازمان لیگ ادعا کرد پرونده این مربی را به کمیته انضباطی ارسال کرده است اما در سایه حرکت نکونام چند مربی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و به قانونی که سازمان لیگ فوتبال آن را سالها است مصوب کرده بی توجهی کردند.

یکی از این مربیان ساکت الهامی است که از روزی که هدایت نساجی را بر عهده گرفته مصطفی صداقت را به جای خود راهی کنفرانس های خبری می کند. البته الهامی دو سه هفته محروم بود اما وی به جز آن چند هفته در نشست های خبری قبل و بعد از بازی ها اصلا شرکت نکرده است. جالب اینجا است که خبرنگاران استانی هم در این شرایط بیشتر جنبه هوادار پیدا می کنند و اصلا ایرادی به عدم رعایت قانون به سرمربیان نمی گیرند و در مازندران هم دقیقا این اتفاق برای الهامی رخ داده است.

دیگر مربی که در این هفته ها در نشست های خبری شرکت نمی کند مسعود شجاعی است. مربی جوان هوادار هم که ظاهرا از بزرگتر های خود در مربیگری غیبت در کنفرانس خبری را یاد گرفته به جای خود محمود شجاعی برادرش را راهی نشست خبری می کند و جالب اینجا است که مدیران رسانه ای باشگاه ها هم نقشی در اجرای قانون سازمان لیگ برای حضور سرمربیان تیم خود در نشست های خبری ایفا نمی کنند. همین عدم بی توجهی باعث شده مربی مثل عنایتی در کنفرانس خبری با عصبانیت اعلام کند او هم منبعد پزشک تیمش را به نشست های خبری خواهد فرستاد.

اینکه مربیانی چون اوسمار ویرا، ژوزه مورایس،ماریوس اوزونیدیس، سعید دقیقی، محرم نویدکیا، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و ... در کنفرانس های خبری در هر شرایطی شرکت می کنند ولی بقیه مربیان خود را ملزم به قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران نمی دانند نکته ای است که حتما باید توسط کمیته صیانت فدراسیون فوتبال که برای اجرای دقیق و نظارت در فوتبال تشکیل شده، چه در این هفته های آخر و چه از ابتدای فصل آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

به صحبت های معسود شجاعی در یکی از معدود نشست های خبری که شرکت کرده دقت کنید: او رسما اعلام می کند نیازی نمی بیند هر هفته حرف های تکراری بزند اما ظاهرا شجاعی که مرتب از حرفه بودن حرف می زند  نمی داند حضور در نشست های خبری یکی از قوانین مسابقات لیگ برتر است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد