Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از بازیکن که بپرسی، می‌رود سراغ مدیربرنامه‌ای که اشتباه کرده، از مدیربرنامه سراغ اشتباهش را بگیری، اشاره می‌کند به فدراسیون فوتبالی که حمایت نکرده، قانون ندارد، روابط بین‌الملل آن تعطیل است، آبرو باقی نگذاشته و خلاصه وی را به خیر او امیدی نیست و خواهشش اینکه شر مرساند، از فدراسیون فوتبال می‌پرسی، لبخندی حرفه‌ای حاصل از جهانگردی و همنشینی با بزرگان تحویلت می‌دهد و می‌گوید: «به ما ارتباطی ندارد، آبرو را آن‌هایی برده‌اند که چشمان‌شان را باز نکرده و زیر هر برگه‌ای را امضا می‌کنند، بلکه دو دلار بیشتر بگیرند!» این دور باطلی است که اوایل هر فصل فوتبالی میان بازیکنان کوچک و بزرگ داخلی و خارجی فوتبال ایران رویت و تجربه می‌شود، دور باطلی که از بین بردنش هیچ هزینه‌ای ندارد، به غیر از سوزاندن کمی فسفر، به‌کار انداختن نیروی تعقل و روشن کردن موتور وجدان کاری! ماجرای بلبلی در استقلال بی‌شباهت به ماجرای قدوس در آمیان نیست، هرچند یکی داخلی و به ظاهر ساده و قابل چشم‌پوشی است و دیگری بین‌المللی و مهم و زیر ذره‌بین اهالی رسانه و فوتبال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رسانه مستقل و متعهد، دردآور این است که لوموند در گزارش نقل از اداره آمار و ارقام فیفا می‌نویسد: «بالاترین میزان بی‌نظمی مالی، اشتباهات حقوقی، شکایات باشگاه‌ها و افراد حقیقی از فدراسیون‌ها و مدیران، بعد از چند کشور آفریقایی از آن ایران است.»

نویسنده، به‌عنوان یک خبرنگار تنها قادر است با همکار فرانسوی خود در فرانس فوتبال بابت شگفتی عجیب وی از کاری که سامان قدوس کرده، همدردی کند و در پاسخ به توئیت او بنویسد: «حرفی ندارم، به امید تکرار نشدن!»

روز گذشته بود که رسانه‌های داخلی به نقل از منابع خبری فرانسوی و فیفا از محرومیت ۴ ماهه ستاره تیم ملی به‌علاوه ۴ میلیون یورو جریمه خبر دادند.

خلاصه ماجرا از این قرار است که باشگاه اوئسکای اسپانیا سامان قدوس، ستاره ایرانی تیم آمیان را با محرومیت و جریمه‌ای سنگین مواجه کرده است. اوئسکا این رای را بعد از شکایتی که یک‌سال پیش از قدوس و باشگاه قبلی او اوسترشوندس سوئد انجام داده از فیفا دریافت کرده است. محرومیت ۴ ماهه برای سامان قدوس به‌علاوه ۴ میلیون یورو غرامت به‌علاوه دو پنجره محرومیت از نقل‌وانتقال برای باشگاه اوسترشوندس!

اکنون سامان باید ظرف ۳۰ روز آینده صرف‌نظر از حقی که برای تجدیدنظرخواهی در اختیار خواهد داشت، جریمه خود را پرداخت کند و این درحالی است که باشگاه دسته دومی اسپانیا همچنان شاکی است و می‌خواهد ماجرا را به دادگاه تظلم‌خواهی ورزش یا همان دادگاه بین‌المللی داوری ورزش، CAS منتقل کند.

سوال مهمی که در میان بازتاب این حکم صادرشده از سوی خبرنگار فرانس ۲۴ در بخش ورزشی مطرح می‌شود، این است که آیا سامان قدوس از این تخلف خبر داشته و مگر می‌شود یک بازیکن فوتبال در این سطح از این موضوعات حقوقی، بی‌خبر باشد و نداند که به‌سادگی چه بلایی بر سر خودش می‌آورد؛ و البته پاسخ نویسنده به‌عنوان یک خبرنگار ایرانی به وی این است که همکار محترم، بله می‌شود، به‌راحتی هم می‌شود، چراکه همزمان با تاسیس سومین دانشکده حقوق در فوتبال توسط باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا، ضمن سر دادن شعار «ما کجا و آن‌ها کجا» سرگرم بررسی راهکار فروش بلیت الکترونیکی هستیم که آن‌هم برای چند دهمین‌بار، به یک پروژه شکست‌خورده و پر از ابهام تبدیل شده و بازیکنان، مربیان و حتی اهالی رسانه ما همچنان از ضعف شدید اطلاعات حقوقی در فوتبال، نامه‌نگاری‌های رسمی در سطح بین‌الملل، قوانین فیفا و از این‌دست موارد مهم رنج می‌برند. سوال مهم‌تر اینکه چه کسانی و با چه معیار‌هایی این روز‌ها حق دارند مدیربرنامه یک بازیکن فوتبال ایرانی تحت رسمیت فدراسیون فوتبال ایران باشند؟ هر کسی که ارتباطش با بازیکن بسیار خوب باشد؟ هر کسی که زبان انگلیسی او تقریبا خوب باشد؟ هر کسی که بدون مشکل سفر می‌کند و پاسپورت دومی در جیب خود دارد؟ هر کسی که با مافیای غیرقابل اثبات و ردیابی در فوتبال ایران (به فرض وجود) ارتباطی خوب و منطقی برقرار کرده است؟ هر کسی که با دو یا سه انتقال خوب بازیکن، به اصطلاح بار خود را بسته و تا تابستان بعدی سرگرم دنیاگردی و خوشگذرانی می‌شود؟

معیار بهتری برای انتخاب مدیربرنامه‌های بین‌المللی و تحت قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران یا فیفا در دست نیست؟

منبع:فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی حاشیه ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!

نماینده بسیج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در دیدار معلمان نمونه کشور با رئیس جمهور گفت: تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا این تصمیم چالش‌های اساسی دانشگاه فرهنگیان را حل می‌کند یا خود منبع تولید مشکلات عدیده خواهد شد؟

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عباسی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در دیدار  معلمان نمونه کشور با ریاست جمهوری به مناسبت هفته معلم، بیانیه این دانشجویان را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم.  
عرض خوشامد خدمت ریاست محترم جمهور آیت الله رئیسی و تبریک سالروز گرامیداشت مقام معلم به همکاران محترم 

به نمایندگی از بسیجیان دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان به طرح مسائلی چند از مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت میپردازیم که البته بررسی دقیق‌تر آن‌ها حضور مجدد ریاست محترم هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان را در خود این دانشگاه می‌طلبد.  

مدتی است که دولت سیزدهم با رویکرد تحول در مسیر جذب دانشگاه فرهنگیان به ایجاد راه‌های جدید روی آورده است که شایسته تقدیر و تشکر بوده و در قیاس با رویکرد سابق قدمی نو می‌باشد. مسئله تنوع بخشی در مسیر ورود به معلمی آنقدر جدی شده که حتی در نسخه پیشنهادی پیش نویس ترمیم سند تحول صراحتا از آن تحت عنوان یک راهکار یاد شده است. برخی از راهکار‌های موقتی جبران کمبود معلم نظیر طرح ۲ + ۲ که هم اکنون در حال اجرا هستند با جداسازی آموزش علمی و حرفه‌ای از یکدیگر منجر به ناکامی در تحقق اهداف تربیت معلم تمام ساحتی شده و در تضاد با سیاست دائمی توسعه دانشگاه فرهنگیان می‌باشند.  

وعده یکی از مهمترین ارکان توسعه دانشگاه تقویت زیر ساخت آن میباشد اگرچه لازم است از تغییر رویکرد دولت فعلی از تأمین معلم به تربیت معلم تشکر شایسته شود، اما زیرساختی که افزایش آن را در سال‌های گذشته از جنابعالی شنیده ایم به دلیل نگاه جزیره‌ای در وزارتخانه‌های ذیل شما این امر آن طور که باید و شاید محقق نشده است تا آنجا که یکی از وزرای دولت در پاسخ به این مطالبهی دانشجویان اظهار نموده دانشگاه فرهنگیان به ما ارتباطی نداشته و برای وزارت آموزش و پرورش است و وزیر آن برود مشکلاتش را خودش حل کند.

جناب آقای رئیس جمهور مسئله بی توجهی و کم لطفی به دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش محدود به زیرساخت نبوده و در مسائلی همچون بودجه و امور مالی نیز مشهود است؛ به گونه‌ای که سهم دانشگاه از بودجه عمومی در طی سالیان رو به ضعف نهاده است و تأمین منابع دانشگاه عمدتا از کسر از حقوق دانشجو معلمان می‌باشد و متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز این امر مشهود است و سرانه دانشجو معلم به کمتر از یک سوم متوسط وزارت علوم رسیده است و وابستگی ۶۰ درصدی منابع دانشگاه به حقوق دانشجو معلمان مانع از اجرای حکم دیوان عدالت اداری گردیده است.  

با وجود مشکلات مذکور خصوصا مسائل بودجه شاهد اتخاذ تصمیمی مبنی بر تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا هستیم که در وهله اول این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا این تصمیم چالش‌های اساسی دانشگاه از قبیل ضعف سطح علمی بخشی از اساتید و معماری فرسوده و ناکارآمد برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان را حل میکند یا خود منبع تولید مشکلات عدیده در زمینه تامین منابع، انسانی هزینه‌ها توسعه حجم دولت و دیوان سالاری و سایر مسائل خواهد شد؟ کدام مطالعات، پشتیبان این موضوع را حمایت نموده است؟ بنظر میرسد باید جوانب این طرح قبل از اجرا دقیق‌تر سنجیده شود.  

آقای رئیسی یکی دیگر از مشکلات دانشگاه فرهنگیان مثله کردن آن به مثابه گوشت قربانی سیاسی معامله با نمایندگان مجلس میباشد هر از گاهی نمایندگان با فشار سیاسی و متاسفانه با همراهی و پذیرش مسئولین ذی ربط مراکز دانشگاه فرهنگیان بدون مجوز در شهرستان‌های حوزه انتخابیه ایشان بدون داشتن حداقل‌های، استاندارد حتی در یک مدرسه کوچک، راه اندازی می‌شود که لازم است به طور جد برای آن تدبیری شود و از چنین اقداماتی که هجو مسئله تربیت معلم می‌باشد جلوگیری گردد.

سخن بسیار است و فرصت، کم عرایض خود را با فرازی از وصیت نامه دانشجو معلم شهید حفیظ الله رفیعی به پایان می‌برم.

با شما هستم‌ای برادران فرهنگی چرا بعضی از شما اینقدر بی تفاوت هستید؟ امام خمینی می‌فرماید معلمی شغل انبیاست از این شغل محافظت کنید و مواظب باشید که خیانت نکنید.  

و، اما نکته‌ای از باب هویت دانشجویی خویش عرض خواهیم کرد 
امروز که ما در این برنامه گردهم آمده ایم؛ دانشجویان و اساتیدی در سراسر دنیا نسبت به مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین به پا خواسته اند.  

شکر میکنیم خدارا که با عملیات وعده صادق باردیگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همگان اثبات شد و جهان را وارد مرحل‌های جدید از نظم خویش نمود و، اما تاسف میخوریم برای آن اساتید امور تربیتی و روشنفکرانی که سال گذشته ندای ظلم ستیزی سر میدادند و امروز در برابر این مسائل در خفقان فرو رفته اند.  
بس است به خود بیاید و به این خیزش همگانی لبیک حیدری بگویید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته 

دیگر خبرها

  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید
  • کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید