Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@04:11:30 GMT

تبیین جایگاه و آسیب شناسی فرهنگی مسجد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۴۹۴۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، یاور رسانه آمل با پشت سر گذاشتن روز جهانی مسجد مصمم بوده است سلسله مصاحبه هایی را از مسئولین فرهنگی اجتماعی و غیره ... صورت دهد به همین منظور از معاونت فرهنگی سپاه ناحیه آمل برادر پاسدار میلاد بوستانی مصاحبه ای به عمل آمده است:

۱)از نظر شما نقش مسجد در پیشبرد مقاصد فرهنگی در سطح محلات و پایگاه های بسیج چیست؟

مسجد به عنوان قلب تپنده جهان اسلام و جایگاهی برای عبادت همواره مورد توجه و اهتمام مسلمانان بوده است و در صدر اتسلام و تا مدت ها به عنوان اوالین و با اهمیت ترین نهاد اجتماعی دارای وظایف و کارکرد های متعددی بوده ایت که افزون بر کارکرد عبادت ،فعالیت های آموزشی ،نظامی و سیاسی نیز در آن جریان داشت که متاسفانه در حال حاضر تا حدود زیادی مورد غفلت قرار گرفته است و جایگاه آن در حد نمازخانه تقلیل یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که حضور پر رنگ افراد در مسجد و توجه به دیگر کارکرد های آن بنیاد دینی جامعه تقویت می گردد و بستر مناسبی برای پاسخ به شبهات و معضلات مذهبی و اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
۲)شما به عنوان یک فعال و مسئول فرهنگی تا چه میزان از ظرفیت مساجد بهره می برید؟

با توجه به فعال نبودن اکثریت مساجد شهرستان امکان و پذیرش فعالیت فرهنگی وجود ندارد ولی اقدامات قابل قبولی در مساجد فعال شهرستان در حال اجرا می باشد.

۳)آیا از نظر فرهنگی می توانید آسیبی یا آسیب هایی از نقش مسجد نام ببرید؟

از جمله آسیب هایی که بر مساجد وارد شده ،اولا دوری مسجد از نقش های اساسی و جامع خود بوده که موجب فاصله گرفتن مسجد از متن زندگی مردم گردیده و از دیگر آسیب ها مدیریت تک بعدی و متعلق به قشر خاصی از افراد بوده که پذیرای دیگران با رویکرد و افکار مختلف نمی باشند.

۴)پیشنهاد جنابعالی برای پیوند هرچه بیشتر مسجد و فعالیت های فرهنگی چیست؟

بازگشت مسجد به کارکرد های اصلی آن و همچنین برنامه ریزی برای وارد شدن به متن زندگی افراد و ایجاد اعتمادسازی بین مردم و اداره کنندگان مساجد می تواند نقش مساجد را در انجام فعالیت های فرهنگی افزایش دهد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود