Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سینمایی با حضور در برنامه شبکه سوم سیما درباره موضوعاتی چون رده‌بندی سنی فیلم‌ها، مجوز اکران آثار و منشا ورود پول‌های کثیف به سینما اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین انتظامی» برای گفت‌وگو درباره مسائلی چون رده‌بندی سنی فیلم‌ها، بلاتکلیفی مجوز اکران برخی آثار و منشا ورود پول‌های کثیف به سینما و شبکه نمایش خانگی در برنامه صبحگاهی شبکه سه حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان سینمایی درباره معرفی رسمی هیات رده‌بندی سنی و اینکه چطور بعد از این همه سال این موضوع اجرایی نشده، گفت: همه فعالان صنفی، منتقدان، ذی‌نفعان مشترک درباره این موضوع اتفاق نظر دارند و ما باید درباره محصولات فرهنگی و سینما محدودیت سنی داشته باشیم. کودک و نوجوان جزو گروه‌های آسیب‌پذیر هستند و ما از زاویه تولیدکننده و سیاست‌گذار باید آنها را در مقابل پدیده‌هایی که مناسبشان نیست محافظت کنیم. 



وی افزود: خوشبختانه بحث جدی‌تر شده و امیدوارم با کمک فعالان صنفی به نتیجه برسیم. در این سال‌ها همواره اولویت‌های دیگری مطرح شده و به این به عنوان یک امر فانتزی نگاه می‌شده و از اولویت خارج می‌شده است ولی ما با جنبه‌های تعاملی داریم این موضوع را کامل‌تر می‌کنیم.



رییس سازمان سینمایی یادآور شد: این آیین‌نامه با امضای رییس سازمان سینمایی لازم الاجرا می شود و نسبت به مدل سابق الزام‌آورتر است. اینکه پیش از خرید فیلم و ورود به سینما باید اطلاع‌رسانی کامل انجام شده باشد. بعد از آن ما توصیه‌هایی دریافت کردیم که برایمان مبارک بود. مثلا گفتند وظیفه این کار نباید برعهده شورای پروانه نمایش نباشد و با متخصصان جامعه‌شناسی و روانشناسی باشد یا در فاز اول سینماها را با مردم درگیر نکنیم و بر الزامات فرهنگ‌سازی تاکید و جدی‌تر رفتار شود. محدودیت‌های اکران نیز در نظام‌نامه اکران توجه شود و این سری اصلاحات را که از رسانه‌ها و نخبگان به دست آوردیم همکاران در نسخه جدید اعمال کردند.



انتظامی درباره تغییر آیین‌نامه رسمی که ابلاغ شده بود و پیش‌نویس نبود، تصریح کرد: ما خودمان را عقل کل نمی‌دانیم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.



وی درباره داستان +۱۸ گفت: +۱۸ در فرهنگ ما با آنچه مرسوم است متفاوت است. همکاران ما دیدند این سوتفاهم ایجاد کرده و این را زده‌اند که بعدها به فیلم‌های خلاف اخلاق مجوز بدهند. روابط زناشویی معنا این نبود که آنچه مرسوم است در فرهنگ غرب. معنا این بود که روابطی حتی در شکل غیرمرسوم که برای کودکان و نوجوانان مناسب نباشد. متاسفانه بعضی از گفتگوها و صحنه‌ها و حرکات برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست.



حسین انتظامی در ادامه در پاسخ به این سوال که سه عدد ۹، ۱۲ و ۱۵ از کجا آمده و در نمونه های جهانی هم چنین ریتی نداریم، گفت: یک سری کار مطالعاتی و تحقیقاتی شده و کشورهای مختلف بررسی شده و از اتفاقات دنیا همکاران ما استخراج کرده اند.



وی در پاسخ به اینکه در آمریکا بیشتر در رده‌بندی فیلم‌ها +۱۷ مدنظر است و بخشی را هم برای مشورت خانواده‌ها قرار داده‌اند اما در آیین‌نامه ما همه پکیج به راهنمایی خانواده موکول شده مگر قبل از این غیر از این بود؟! بیان کرد: پیشتر خیلی تاکید نمی‌شد و لوگوی کوچکی روی پوستر فیلم بود که مردم معنای آن را نمی‌فهمیدند. در مدلی که ان‌شاءالله بعد از این عمل خواهد شد در پوسترها، سامانه‌های فروش برخط بلیت و گیشه قبل از خرید بلیت یک عبارت هشداری می‌آید که تماشای این فیلم برای کودکان زیر ۹ سال یا افراد زیر۱۲ سال توصیه نمی‌شود. برخی کارشناسان معتقدند دلیل این هم باید ذکر شود. مثلا بگوییم به خاطر صحنه‌های خشن توصیه نمی‌شود. خیلی وقت‌ها خانواده‌ها می‌روند و می‌گویند اگر می‌دانستیم خشن است و عبارات نامناسب دارد بچه‌مان را نمی‌بردیم و شرمنده شدیم. همواره نیز فیلمسازان و مسئولان و متصدیان را مخاطب قرار می‌دادند و حالا یک همت عمومی از طرف فیلمسازان و متصدیان وجود دارد.



انتظامی در پاسخ به اینکه چرا فیلمی مثل «متری ۶ و نیم» +۱۵ و «شبی که ماه کامل شد» +۱۲ بوده در حالی که خود نرگس آبیار هم می‌داند برخی صحنه‌های فیلمش برای +۱۵ هم مناسب نیست، توضیح داد: بعد از این باید دقت بیشتری شود. تا به حال توسط معاونت سازمان سینمایی یا شورای پروانه نمایش رده‌بندی مشخص می‌شد اما درباره فیلم‌هایی که از ۲۰ روز تا یک ماه دیگر بعد از این پروانه نمایش بگیرند، توسط جامعه‌شناسان و روانشناسان و متولیان امر تربیت رده‌بندی سنی انجام می‌شود تا دقیق‌تر باشد و ملاک‌ها هم مشخص‌تر باشد.



رییس سازمان سینمایی در خصوص انتشار جداول مالی این بخش توضیح داد: شفافیت یکی از رویکردهای آقای صالحی امیری بوده است و همین حالا هم وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به همه دستگاه ها از نظر شاخص‌های شفاف‌سازی از همه جلوتر است اما تا نقطه ایده‌آل فاصله دارد. شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های مالی یکی از اینها است. شفاف‌سازی یعنی پیش‌بینی‌پذیری و شما قبل از اینکه به یک دستگاه مراجعه کنید خودتان را در آن شابلون بگذارید و حدس بزنید با شما موافقت می‌شود یا مخالفت و برای رقیب خود هم همین شرایط را پیش‌بینی کنید. این دارد به تدریج اتفاق می‌افتد. وقتی وزارت ارشاد درباره سازمان سینمایی همه ضوابط را اعلام کند و بعد پرسش پیش بیاید آغاز پاسخگویی را رقم می‌زند یعنی آن دستگاه آماده شنیدن سوالات و اعلام پاسخ‌ها است.



وی تاکید کرد: مهم‌تر از جواب، اصلاح رویه‌ها است. یکی از انتقادات به سازمان سینمایی که ما فهرست‌ها را منتشر کردیم نسبت بالای هزینه‌های پشتیبانی به هزینه‌های تولیدی و حمایتی است. حالا که هر ماه هزینه‌ها منتشر می‌شود آن انتقاد درست خود را در اصلاح روش‌ها نشان داده است. 



انتظامی در پاسخ به سوال صابری درباره بلاتکلیفی برخی فیلمسازان که مصادیق عدم شفافیت به حساب می‌آید، یادآور شد: من با کارگردان‌های جوانی که همه متولد بعد از انقلاب بودند جلسه‌ای داشتم و به من انتقاد درستی کردند که باعث شد به سمت انتشار این جداول برویم. آنها می‌گفتند ماهها است فیلم‌مان را دادیم که تعیین تکلیف شود اما برخی آقایان یک هفته‌ای جواب می‌دهند. البته بزرگان سینما را درک می‌کنیم اما باید تکلیف معلوم باشد. اگر ما جدولی داشته باشیم که مطابق آن ادعاهایی که می‌کنیم اثبات‌پذیر باشد کمک می کند. علاوه بر نوبت‌ها کسانی که مجوز دارند هم درباره اکران صحبت می‌کنند. مثلا می‌گویند ۵۰ فیلم در نوبت اکران است. اگر شما از یک مدیر سوالی کنید او برای پاسخ به جایی مراجعه کند که خود سوال‌کننده از قبل می‌توانست مراجعه کند یعنی شفافیت.



وی درباره تکلیف فیلم «دیدن این فیلم جرم است؟» توضیح داد: این را باید از همکاران در معاونت ارزشیابی سوال کنم و اطلاعی ندارم ولی آنها باید پاسخگو باشند.


رییس سازمان سینمایی درباره پول‌های کثیف و منشا این پول‌ها تصریح کرد: شفافیت یک امر دو طرفه است و غلط است که فقط از دستگاه‌های حکومتی انتظار داشته باشیم همه ضوابط اسناد و قراردادهای خود را اعلام کنند و وقتی این جواب می‌دهد که ترکیب دوطرفه ای وجود داشته باشد. فعالان صنفی و احزاب و رسانه‌ها باید اعلام کنند مخارجشان را از کجا می آورند کاندیدها هزینه کمپین انتخاباتی را اعلام کنند و...



انتظامی تاکید کرد: این باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که یک پروژه فیلمسازی لیست هزینه ها و درآمدهای خود را اعلام کند و کارهای خوبی در خانه سینما انجام می شود و اینها یک بحثهای صنفی است. مثلا قرارداد تیپ داشته باشند و اهالی سینما معتقد بودند نظامات سینما را بهم ریخته است و یک فیلمنامه نویس چرا باید ۵ درصد یک هنرپیشه بگیرد و این در کجا مرسوم است. نظامات سینما بهم ریخته است.



وی درباره اینکه پولشویی کجا در سینما و شبکه نمایش خانگی هزینه می‌شود آیا به گفته روزنامه اعتماد پول مواد مخدر یا صندوق فرهنگیان است؟ تاکید کرد: ما متخصص این امر نیستیم و مراقبت می‌کنیم تحت تاثیر شایعات قرار نگیریم. برای شفاف‌سازی که امری دو طرفه است و با خودمان آن را شروع کرده‌ایم، در شبکه نمایش خانگی هم برنامه داریم.



رییس سازمان سینمایی در پایان درباره رده‌بندی سنی نیز گفت: هدف اصلی ما بهداشت روانی جامعه و کودکان است و هرچقدر بتوانیم به خانواده‌ها نسبت به آسیب‌ها هشدار بدهیم موفق‌تر خواهیم بود. 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت شیراز خطبه نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان بیرجند شبستان یزد ماه محرم خراسان جنوبي محرم شبکه سه سیما سازمان سینمایی حسین انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت

فیلم «آپاراتچی» مصداقی از پرداختن به سینمای مردمی است که در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های این فیلم روایتی است که فضای خارج از پایتخت ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «من فقط یک فیلم‌سازم و تمام زندگی‌ام سینماست. سینما شغل من نیست، عشق منه.» این‌ها سخنان جلیل رشیدی است، شخصیت اول فیلم آپاراتچی، که برگرفته از شخصیت جلیل طائفی، یک عاشق سینما در دهه ۶۰ است؛ جلیل اگر چه شغلش نقاشی است، اما عشقش فیلم‌سازی است و حاضر است سختی‌هایش را هم به جان بخرد؛ فیلم آپاراتچی روایتگر دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما است که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است؛ به طور کلی در این فیلم با یک اثر درباره سینما و برای سینما روبه‌رو هستیم.

مسئله آپاراتچی مسئله سینما، مسئله بقا یا از میان رفتن سینما است، مسئله فیلم آپاراتچی به ظاهر محدود به یک دوره زمانی خاص و در عمل مربوط به همیشه تاریخ در این مرز پرگهر است و بر این اساس علی طاهرفر، کارگردان فیلم آپاراتچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دو رویکرد اساسی در درون‌مایه فیلم آپاراتچی وجود دارد، اظهار می‌کند: رویکرد اول فیلم آپاراتچی هنر مردمی است و رویکرد دوم آن روایت دهه ۶۰، زیست و فرهنگ مردم تبریز در این دهه است که می‌توان گفت در دل همین هنر مردمی ادای دین به سینما نیز موضوعی نهفته است.

وی ادامه می‌دهد: موقعیت فیلم در ادای دین به سینما جزو موقعیت‌های نمایشی است که بیشتر کارگردانان دوست دارند در آن تجربه داشته باشند، چراکه یک عمر پشت دوربین به تجربه نشستند و می‌خواهند همین تجربیات را جلوی دوربین ببرند.

کارگردان فیلم آپاراتچی با اشاره به اینکه ایران همچون کشورهای دیگر نمایندگان زیادی برای نمایش فیلم در سینمادارد و این موضوع یک دغدغه فرهنگی برای سینماگران محسوب می‌شود، تصریح می‌کند: گاهی در دل فیلم‌ها بسیاری از حقایق سینما ظهور و بروز پیدا می‌کند، به طوری که گاهی لحظات شیرینی را رقم می‌زند و گاهی نیز حقایق تلخی در آن است که نکات گفته نشده سینما را بیان می‌کند؛ در همین راستا این اتفاقات دست به دست هم دادند که من با رغبت به سمت آپاراتچی بیایم.

در «آپاراتچی»، تلاش برای ارائه هنر مردمی بود

وی با اشاره به موضوع ادای دین به سینما می‌افزاید: وقتی که با یک موضوع خاص مواجه هستیم مخاطبان آن خاص خواهند بود و عام نیستند در همین راستا تلاش کردیم هنر مردمی را ارائه دهیم که مخاطب عام داشته باشد.

طاهرفر می‌گوید: دغدغه ما این بود که فیلمی با شاخصه‌ها و مولفه‌هایی را تولید کنیم که مخاطب عام را جذب کند تا افراد علاوه بر اینکه لحظات شاد، مفرح، شیرین و گاهی کمدی را مشاهده می‌کنند، هنگام خروج از سینما یک ارزش افزوده فرهنگی نیز به همراه داشته باشند، چراکه مخاطب در سبد فرهنگی خود یک فیلمی را انتخاب و هزینه اقتصادی کرده است در همین راستا حق دارد هنگام خروج از سینما حداقل از نظر مضمونی یک تعالی را در خود احساس کند.

وی در خصوص برخوردهای مردمی نسبت به فیلم نیز اظهار می‌کند: هنگامی که در عرصه غوغاسالاری فیلم‌های کمدی و گیشه‌پسند قدم می‌گذارید، کار دشوار می‌شود، اما به لطف خدا در هر کدام از مولفه‌هایی که بیان شد بازخوردهایی با تراز بالا و پایین از سوی مخاطبان دریافت کردیم که این بازخوردهای خوب انگیزه مضاعفی را برای ادامه دادن در این مسیر به ما داده است.

کارگردان فیلم آپاراتچی با بیان اینکه امیدوارم روزگاری به این نتیجه نرسیم که باید در بستر طنز چیزی را تعریف کنیم تا مخاطب به سینما بیاید، ادامه می‌دهد: ما باید در لایه‌های بیرونی، درونی، فرامتن و زیر متن مفهومی را بگنجانیم تا مردم به بهانه کمدی بودن فیلم بیایند و آن مورد را نیز دریافت کنند؛ از این‌رو امیدوارم روزی فرا برسد که ما در حوزه فیلم‌های غیرکمدی به جایگاهی برسیم که فیلم ما جزو انتخاب نخست تماشاچی‌ها باشد.

وی تصریح می‌کند: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی رخ داده که سلیقه مخاطبان را بر مدار برخی کارهای ناصواب فرهنگی بنا گذاشتیم و این اتفاقی نامبارک و راه انحطاط سینمایی ما است، از این‌رو باید توجه داشت که معمولاً وقتی چنین اتفاقی می‌افتد هم سرمایه‌گذاران و هم تهیه‌کنندگان و به‌تبع آن در یک دراز مدت یا میان مدت کارگردانان و نویسندگان نیز به آن سمت خواهند رفت و تنها بر مبنای رسالت خود عمل نمی‌کنند؛ در همین راستا امیدوارم روز فرابرسد که با حمایت سازمان سینمایی و جریان سینمایی کشور شاهد آفرینش آثاری بهتر باشیم.

تنوع ژانرهای جشنواره فجر، از مهم‌ترین نکات آن بود

طاهرفر می‌افزاید: جشنواره فیلم فجر امسال از همان انتخاب فیلم‌ها برای بخش نگاه نو و سیمرغ، طبقه بندی که اتفاق افتاد و جواب نهایی که برگزار کنندگان آن مبنی بر تکمیل جدول فیلم‌ها دادند که در وسط جشنواره نیز خیلی از منتقدین و کارشناسان عنوان کردند که عدالت سینمایی رعایت نشده، با فراز و نشیب زیادی همراه بود؛ در همین راستا باید گفت که حواشی جشنواره زیاد بود اما مهم‌ترین حسن آن وجود تنوع موضوعی قابل قبول سینمای اجتماعی، کمدی، سیاسی، ورزشی و حتی کودک و نوجوان بود.

وی با بیان اینکه ما گاهی اوقات مصلحت را فدای حقیقت می‌کنیم، می‌گوید: بسیاری از فیلمسازان دیگری بودند که باید در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا می‌کردند، همه عوامل‌شان به چالش کشیده می‌شدند و یک رقابت پایا پای می‌داشتند اما این اتفاق نیفتاد؛ از این رو یقین دارم که سال بعد سازمان سینمایی یک تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.

کارگردان فیلم آپاراتچی اظهار می‌کند: باید اعتراف کنم لطف خدا و شهدا بود که در اولین حضور و اولین فیلمم در بخش مسابقه رفتیم و سیمرغ نیز گرفتیم؛ همچنین خیلی خوشحالم که فیلمی با موضوع دهه ۶۰، جنگ، ترور، شهادت، نماز جمعه و هنر مردمی ساختیم.

وی با بیان اینکه دیوار بزرگ و حائلی که برای تولید فیلم میان شهرستان و پایتخت بود در حال کوتاه شدن است، ادامه می‌دهد: اتفاق بدی است که فیلمسازان شهرستانی بعد از یک، دو و حتی سه دهه بعد فضا برایشان فراهم شود تا فیلم بسازند، چراکه این باعث می‌شود خیلی از انرژی‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهایی که در شهرستان‌ها داریم رو به نابودی برود و گاهی نیز فنا می‌شوند؛ به طوری که شخص یا مسیر خود را عوض می‌کند و قلم و دوربین را زمین می‌گذارند یا امیدی به این سینما نخواهد داشت.

طاهرفر تصریح می‌کند: با رویکردهای امسال جشنواره فیلم فجر به آینده امیدوار شدم و امیدوارم که سازمان سینمایی سوره، فارابی و سازمان سینمایی در ادامه نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

تصویر، هنری اثرگذار است

علیرضا استادی بازیگر فیلم آپاراتچی نیز در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه از حضور خود در خانواده فیلم آپاراتچی خرسند هستم، اظهار می‌کند: هر هنرمندی دغدغه این را دارد که متفاوت‌تر از قبل باشد، در همین راستا این پروژه برای من یکی از بارزترین موارد بود و زمانی که کار پیشنهاد شد، کلیت فیلم را خواندم و با توجه به اینکه فیلمی روایی و روایتگر بخشی از هنر سینما بود با افتخار نقش پیشنهاد شده را قبول کردم.

وی ادامه می‌دهد: در بازخوردها بیان شد که آپاراتچی فیلم کمدی شریفی است که می‌شود آن را با خانواده دید، نمی‌گویم فیلم‌های دیگر خالی از شرافت بوده اما این فیلم با توجه به تحقیق و پژوهشی که آقای طاهرفر انجام دادند در این زمینه به طبع خود را نشان داده است چرا که وقتی یک کار خروجی یک تفکر و پژوهش باشد و درست چیده شود خروجی آن استقبال خوب مردم خواهد بود؛ از این رو فیلم خوب اقبال شده و نشان می‌دهد که فیلمساز توانسته کار خود را به درستی انجام دهد.

بازیگر فیلم آپاراتچی تصریح می‌کند: جشنواره چکیده و نتیجه کارهای تولید شده یک الی دو ساله هنرمندان است و در فیلم هنرمندان نیز می‌توانیم بازخورد شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… را مشاهده کنیم.

وی افزود: هویت یک ملت در آثار هنری‌شان دیده می‌شود به همین خاطر من تمام کارهای تولید شده را خالی از این بحث نمی‌بینم و به مرزبندی شهرستانی و مرکزی زیاد قائل نیستم چراکه هر هنرمندی اگر کار قابل اعتنا برای تولید داشته باشد می‌تواند حرفی نیز برای گفتن داشته باشد؛ در همین راستا فیلم آپاراتچی هم از آن دسته کارهایی است که فیلمساز توانسته به نحو احسن کار خود را انجام دهد.

استادی می‌گوید: ساخت فیلم‌هایی همچون آپاراتچی می‌تواند بر فرهنگ یک کشور اثرگذار باشد چرا که اکنون یکی از هنرهای ارتباطی و تأثیرگذار، هنر تصویر است و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.

وی اظهار می‌کند: به وفور سوژه‌هایی همچون آپاراتچی در کشور و جامعه ما اتفاق افتاده است؛ در همین راستا پرداختن به شخصیت‌های هنری، قهرمانی، فرهنگی و… در قالب سینما، تلویزیون و مواردی از این دست می‌تواند بر افق فرهنگی و هنری کشور مؤثر باشد.

به گزارش ایمنا، آپاراتچی تازه‌ترین روایت سینما از سینما است که می‌توان آن را ادای دینی به این حوزه دانست اما آنچه این فیلم را از دیگر آثار مشابه در این زمینه متمایز می‌کند، پرداختن به سینمای مردمی است و تقابل آشکاری که این نوع از سینما با دو جریان تحجر و شبه روشنفکری دارد؛ فیلم سینمایی آپاراتچی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند و در این راستا باید به این نکته توجه داشت آپاراتچی سعی داشته عموم مردم را به فیلم جذب کند و در این مسیر به موفقیت نیز دست یافته است.

کد خبر 748562

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی