Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صادقی در مراسم عزاداری امام‌حسین (ع) که به میزبانی خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) تجسم عینی و عملی مکتب اسلام است. کسی که با نثار هر آنچه داشت؛ جان، سرمایه و خانواده خود در راه حفظ مکتب اسلام به صحنه آمد و همه چیز را فدای این مکتب کرد.

وی افزود: من قبل از تشرف به کربلا سه بار به مکه مشرف شده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسی که برای اولین بار در حرم امام حسین(ع) با آن رو به شدم حسی منحصر به فرد بود. صحنه جهاد و شهادت بسیار حس عجیبی در من به وجود آورد. البته همه امامان جایگاه خود را دارند‌.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عناصر مختلفی در حرکت امام حسین(ع) بوده است. شهید مطهری سه عنصر مهم را در قیام امام حسین(ع) موثر می‌داند. به عقیده او امام(ع) می‌خواست زیر بار بیعت یزید نرود. یزید بر خلاف معاویه ظاهر الفسق بود. معاویه برخلاف ظلم بی‌شمار حفظ ظاهر داشت. امام(ع) برای پاسخگویی به دعوت مردم کوفه حج را نیمه‌کاره می‌گذارد و این عامل موثر دیگر بود. امام‌حسین(ع) هیچ‌گاه نمی‌گوید به‌خاطر دعوت مردم کوفه حرکت کردم. امام(ع) می‌فرماید قیام من به‌خاطر رسیدن به قدرت و هوای نفس نیست بلکه به خاطر طلب اصلاح بر امت جدم قیام کردم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

وی با بیان اینکه از نظر شرعی حرام است که کسی جان خود را در معرض خطر قرار دهد اما امام حسین(ع) به خاطر تکلیف مهم‌تر قیام و جهاد کرد، تصریح کرد: آنچه امروزه به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر معروف شده بسیار در سطح پایین‌تری از این واجب است.

صادقی ادامه داد: در اسلام این دو واجب معانی مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارد. عدالت درستکاری، امانت‌داری، راست‌گویی، وفای به عهد و پیمان و ... مفاهیم معروف هستند. نماز جای خود را دارد. امام حسین(ع) در اثنای جنگ از دشمن وقت گرفتند تا نماز بخوانند. اگر نماز به‌معنای واقعی خود اقامه شود، در ادامه درستکاری و همه معروف‌ها هم می‌آید.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شکی در این نیست که بانکداری در کشور ما ربوی است اما ما ظاهر آن را درست کرده‌ایم. خیلی وقت‌ها به منکرات ظاهر درست داده‌ایم و این غلط است. اینکه در جامعه عدالت اجتماعی برقرار شود و فاصله طبقاتی نباشد و فقیر زیر بار فقر کمر خم نکند معروف است. فاصله مسئولان و مردم نباید به حد زیادی باشد. اگر مردم همسانی بین خودشان و حاکمان‌شان ببینند، تحمل فقر برایشان راحت‌تر می‌شود. همچنین منکر فقط پیدا بودن تار موی یک خانم نیست؛ اگرچه آن‌هم جای خود مذموم است.

او ادامه داد: برخی مواقع تصور می‌کنیم فقط مسئولان حق امر به معروف و نهی از منکر کنند‌. در حالیکه امام‌حسین(ع) در قامت منتقد این کار را انجام می‌دهد. این مسئله یک جاده دو طرفه بین دولت و مردم است. این‌طور نیست که مردم فقط باید اطاعت کنند‌. انتقاد از حاکمان در اسلام جایگاه رفیعی دارد. البته شکل‌های متنوعی هم دارد. در دوره کنونی مطبوعات و رسانه‌ها از راه‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر هستند. کسانی که راه انتقاد خبرنگاران را مسدود می‌کنند، جلوی امر به معروف و نهی از منکر را گرفته‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه خیلی اوقات با اصلاح برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی مردم اصلاح و هدایت می‌شوند، گفت: خیلی از مفاسد به خاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی است. امام زین‌العابدین(ع) می‌گفتند امام حسین(ع) وقتی هجوم مشکلات را بیشتر می‌دید، آرامش بیشتری پیدا می‌کرد و در گودال قتلگاه به اصحابش وعده بهشت می‌داد و آرامش زیادی در آن لحظات داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام محبتی بر قلوب مومنان دارد که این محبت سرد نمی‌شود چراکه همه سرمایه خود و حتی جان خود را در راه اسلام داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امر به معروف نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی

امتداد - بانک مرکزی با ابزار‌های موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته‌بازی وارد بازار ارز نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های حقیقی باز شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در خاموش سازی مدبرانه تنش‌های ارزی هفته‌های اخیر در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بیش از یک سال گذشته جزیی از عملکرد موثر بانک مرکزی محسوب می‌شود، ورود درست به بازار ارز در راستای جلوگیری از التهاباتی است که با هدف تخریب معیشت مردم و کسب سود عده قلیلی بر پا شده است.

وی در این باره تاکید کرد: بانک مرکزی در روز‌هایی که شاهد نوسان هیجانی بالا رفتن نرخ ارز بودیم تلاش کرد تا با سیاست‌های درست و عدم دامن زدن به افزایش قیمت، بازار ارز را به خوبی مدیریت کند، ضمن اینکه درباره هیجانی بودن این نوسانات به خوبی و درستی اطلاع رسانی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آگاهی دادن بانک مرکزی به دارندگان سرمایه‌های خرد مبنی بر اینکه نباید در دام سفته بازانی افتاد که چند روزی به دنبال بالا بردن کاذب تقاضای ارز در بازار هستند تا منافع مالی خود را تامین کنند، سبب شد بسیاری از مردم وارد این مسیر نشوند و در کنار التهاب آفرینان بازار ارز قرار نگیرند.

قادری افزود: اطلاع رسانی بانک مرکزی موجب جلوگیری از زیان بسیاری از مردم شد؛ چرا که سفته بازان با ایجاد فضای هیجانی کاذب به دنبال بالا بردن نرخ ارز با نمایش وجود متقاضی بسیار زیاد در این بازار بودند؛ در حالی که مشخص بود بازار به سرعت افت می‌کند و قیمت ارز به نرخ‌های سابق برمی گردد.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: در این شرایط بانک مرکزی با ابزار‌های اطمینان بخش و موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته بازی وارد بازار نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های واقعی باز شود.

بساط گرانفروشی ارز جمع شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی با تخصیص درست و به موقع ارز مختص واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌ها باعث اطمینان بیشتر در فعالان اقتصادی شد؛ بنابراین زمینه‌ای برای وجود تلاطمات در بازار ارز باقی نماند و به این دلیل بساط گرانفروشی ارز و بازار گرم کنی بالا بردن نرخ ارز هم جمع شد.

وی معتقد است: در چنین شرایطی مردم نیز نباید اسیر التهاب آفرینی‌های دلالان ارزی شوند و منابع مالی خود را در جایی هزینه کنند که ممکن است به همان سرعتی که بر قیمت آن افزوده شده به همان سرعت نیز در مسیر کاهش نرخ قرار بگیرد؛ درست شبیه به روندی که در افزایش و کاهش نرخ ارز طی روز‌های اخیر شاهد آن بودیم. در واقع مردم باید بدانند اسیر شدن در این بازار‌ها به زیان آنهاست لذا نباید به چنین التهاباتی دامن بزنند.

قادری تاکید کرد: بانک مرکزی در چنین شرایطی باید روش‌های متعددی را در پیش بگیرد تا بخشی از مردم که نگران حفظ قدرت خرید هستند بتوانند قدرت خرید خود را حفظ کنند؛ مثل سپرده گذاری ارزی که می‌تواند منجر به کاهش تلاطمات ارزی در چنین زمان‌هایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • آنتونیو کاسانو: تمجیدها از اینزاگی را درک نمی کنم؛ باید از او انتقاد کنید!
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین