Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید یوسفی نژاد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: درحال حاضر یکی از مشکلات موجود در حوزه پزشکی استان بحث انجام نشدن عمل‌های پیوند عضو همانند کلیه، قرنیه، ریه، مغز و استخوان و غیره است.

وی افزود: این دانشگاه بر روی انجام پیوند ریه، قلب و کبد به علت سخت بودن آنها برنامه ریزی ندارد اما در حال فراهم کردن مقدمات سایر این نوع جراحی‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیوند کلیه فرایند متفاوتی نسبت به سایر پیوندها دارد، گفت: کردستان در این زمینه از استان های همجوار عقب است در این راستا اکنون نخستین دوره کشوری پیوند کلیه در دانشگاه انجام و آموزش های لازم نیز شروع شده و تا پایان امسال به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج توسعه پیدا کرده و قرار است حدود ۱۵ دستگاه دیالیز به این بخش اضافه و خدمات بیشتری به بیماران کلیوی استان ارائه شود.

اختصاص ۱۱ تخت به بخش وی آی پی بیمارستان کوثر سنندج

یوسفی نژاد با بیان اینکه بخش وی آی پی بیمارستان کوثر راه اندازی شده و به بیماران خدمات ارائه می‌دهد، افزود: در حل حاضراین بیمارستان دارای بیش از ۶۰۰ تخت فعال بوده که ۱۱ تخت آن به بخش وی آی پی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بخش وی آی پی بیمارستان کوثر دارای استانداردهای بین المللی بوده و در زمینه ارائه خدمات، ظرفیت رقابت با تمام بیمارستان های بخش خصوصی در سطح کشوررا دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هدف از راه اندازیاین بخش را ارائه خدمات درمانی به بیماران بین الملل و همچنین خدمات بهتر و مناسبت‌تر به افراد بومی که خواستار فضای اختصاصی و خصوصی برای درمان خود هستند، اعلام کرد.

پذیرش دانشجویان بین المللی از مهرامسال

یوسفی‌نژاد همچنین به برنامه ریزی های لازم برای پذیرش دانشجوی بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تاکنون ۲۰ دانشجوی پزشکی از اقلیم کردستان عراق برای مهرماه ثبت نام شده اند.

وی افزود: با توجه به قرابت  و نزدیکی که با اقلیم کردستان عراق در این استان وجود دارد بیشترین همکاری‌ها در این زمینه انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه اقدامات خوب دیگری در زمینه تبادلات علمی با دانشگاه های خارجی انجام شده است، اظهار داشت: در این زمینه تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه در کشور چین، کره جنوبی و اقلیم کردستان امضا شده است.

تخریب جامعه پزشکی دور از انصاف است

وی همچنین با اشاره به اینکه این روزها تخریب جامعه پزشکی به عناوین مختلف در فضای جامعه مشاهده می‌شود، گفت: در هر قشری افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای وجود دارند و بی شک جامعه پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست لذا نمی توان بخاطر چند مورد کل حرفه را زیرسوال برد.

یوسفی نژاد افزود: بی شک پزشکی دوران سخت و طاقت فرسایی بوده و کاری پرخظر و پرریسک است  و پزشکان ما خدمات ویژه ای به بیماران ارائه می دهند و بسیاری از انان از جان مایه می گذارند لذا باید از تخریب آنان به عناوین مختلف بپرهیزیم.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارای پنج دانشکده بوده و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجود در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جامعه چین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد