Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدزاده، بابیان اینکه رشته محل و تعداد مراکز این دانشگاه از سال گذشته تاکنون با رشد قابل توجهی مواجه بودگفت: برای سالجاری پنج هزار و ۵۸۰ رشته محل و ۵۲۳ مرکز ایجاد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «محسن محمد زاده» در نشست خبری ضمن بیان اینکه امکان افزایش داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد، گفت: تعداد دانش آموختگان این دانشگاه افزون بر یک میلیون و 800 هزار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، تصریح کرد: تعداد دانشجویان مقطع کاردانی ۴۳ هزار و ۳۰۰ داوطلب بود که این رقم سال گذشته ۴۱ هزار نفر گزارش می‌شود که این آمار استقبال خانواده‌ها را از این دانشگاه نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه برای سالجاری پنج هزار و ۵۸۰ رشته محل و ۵۲۳ مرکز ایجاد شد اضافه کرد: این رقم برای سال گذشته پنج هزار و ۳۳۳ رشته محل و ۵۰۲ مرکز را شامل می‌شود.

 

محمدزاده،با اشاره به اینکه تا سنوات قبل اکثریت دانشجویان این دانشگاه را افراد شاغل تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: این میزان امسال با تغییراتی همراه بود به نحوی که شاهد اقبال فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها به مراکز آموزشی علمی و کاربردی بودیم.

 

وی از جذب ۷۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی در بازار کار خبردادوافزود: کیفی‌سازی آموزش یکی از مواردی که در اولویت دانشگاه‌های علمی و کاربردی دنبال می‌شود لذا اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته‌هایی که دانشجویان در آن تحصیل کرده‌اند در زمره برنامه‌های این دانشگاه است.

 

محمد زاده با بیان این مطلب که کیفی‌سازی آموزش در دستور کار دانشگاه‌های علمی و کاربردی قرار دارد، افزود: حدود ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مشاغل مرتبط با رشته خود جذب می‌شوند که این امر می‌تواند آموزش‌ها و دانشجویان را در طی تحصیل هدفمند کند.

 

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، با تاکید بر ضرورت کیفی‌سازی آموزش‌ها در این دانشگاه تاکید ادامه داد: متاسفانه این دانشگاه در مقطعی که توسعه کمی زیادی پیدا کرد کمتر به کیفی‌سازی‌ها توجه کرد اما خوشبختانه در سه –چهار سال اخیر توجه بسیار ویژه‌ای به کیفیت آموزشی کرده و در نتیجه همین کیفی‌سازی‌ها شاهد رشد و ارتقاء این دانشگاه در کشور هستیم.

 

به گفته محمدزاده، دانشگاه‌هایی که دو سال متوالی در سطح چهار بمانند و پیشرفتی نداشته باشند، امکان پذیرش دانشجو را نخواهند داشت و باید در مسیر افزایش سطح کیفی خود تلاش کنند.

 

وی ایجاد اشتغال را یکی از مهمترین مشکلات کشور، عنوان کردوافزود: تربیت نیروی ماهر مهمترین مسئله برای ایجاد اشتغال، می باشد که این مسئولیت به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای است.

 

محمدزاده با بیان اینکه در گذشته کمتر از پنج درصد مراکز این دانشگاه دارای سرپرست و رئیس بوده است ادامه داد: با برنامه‌هایی که در راستای کیفی‌سازی صورت گرفته در حال حاضر بیش از 95درصد مراکز علمی کاربردی کشور دارای سرپرست و یا رئیس قانونی مطابق با اساسنامه هستند ودر ضمن از نظر کیفی به ورود دانشجویان و جذب مدرسین نیز در مراکز علمی کاربردی توجه ویژه شده است.

 

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور، با اشاره به سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 97 در سراسر کشور تنها 20 مرکز سطح دو داشتیم اما با اجرای برنامه‌ کیفی‌سازی در سال تحصیلی امسال 230 مزکز حائز سطح دو شدند که 10 مرکز از این 230 مرکز به عنوان مراکز برتر کشورو 26 مرکز برتر استانی انتخاب شدند.

 

وی تصریح کرد: به دنبال دوره های بین المللی هستیم تا مراکز سطح دو بتوانند دانشجوی خارجی بپذیرند.

 

محمدزاده اذعان داشت: مراکز آموزش باید دارای فضای آموزشی مناسب باشند که طی بازدیدهای مختلف کیفیت مراکز مورد بررسی قرار می گیرد زیرا ارزیابی و بالا بردن کیفیت آموزش مهمترین مساله و نیاز جامعه امروزاست.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم هفته دولت شیراز بیرجند خطبه نماز جمعه خراسان جنوبي نماز جمعه مسجد عزاداری محرم کیفی سازی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند