Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، از جنوب عربستان خبر می رسد، عملیات رزمندگان یمنی در استان های «نجران، عسیر و جیزان» علیه مواضع نظامیان و نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی از چندین محور ادامه دارد.

نیروهای یمنی در روزهای گذشته عملیاتی را علیه نیروهای رژیم سعودی در صحرای «الاجاشر» در محور جنوب غرب استان نجران ترتیب دادند و در مرحله نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در جریان عملیات غافلگیرانه در این محور موفق شدند شماری از مزدوران رژیم سعودی را کشته و زخمی کنند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی حملاتی را علیه نیروهای مزدور رژیم سعودی در حومه پایگاه «طیبه الاسم» انجام دادند و در این محور نیز توانستند تعدادی از مزدوران رژیم سعودی را به هلاکت برسانند.

یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز ۴ فروند موشک «زلزل ۱» را به سمت مواضع نیروهای مزدور رژیم سعودی در حومه کوه «السدیس» در مناطق مرزی استان نجران شلیک کرد و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورد.

به گزارش مشرق، همزمان نیروهای مزدور رژیم سعودی نیز با پشتیبانی جنگنده ها، بالگرد ها و پهپادهای عربستانی حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای یمنی در حومه کوه «السدیس» انجام دادند.

 

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و در نهایت پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند عملیات مزدوران سعودی را ناکام بگذارند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در تلاش هستند مناطق جنوبی و جنوب غربی استان نجران را به سیطره دربیاورند تا نیروهای مزدور رژیم سعودی را در مناطق اشغالی شرق استان صعده محاصره کنند.

از محور جنوبی استان جیزان عربستان خبر می رسد، نیروهای یگان تک تیرنداز در یک عملیات دقیق در شرق «کوه الدود» و شرق منطقه «جحفان» موفق شدند ۶ تن از نیروهای مزدور رژیم سعودی را شکار و به هلاکت برسانند.
 

اعلام الحربی
 
خبرها از جنوب شرق استان عسیر عربستان حاکیست، رزمندگان یمنی عملیاتی را علیه نیروهای مزدور رژیم سعودی در مناطق «مجازه غربی و شرقی» انجام دادند و چند منطقه را به سیطره خود درآوردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی از مناطق تحت کنترل در جنوب غرب استان نجران عملیات غافلگیرانه ای را در محور «الربوعه» علیه مزدوران سعودی ترتیب دادند و توانستند چند منطقه را به تسلط دربیاورند.


در جریان درگیری ها، حملات موشکی و توپخانه ای روزهای گذشته در استان های نجران، جیزان و عسیر عربستان، ۵۰ تن از نظامیان رژیم سعودی از جمله چند افسر بلند پایه کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

منبع:مشرق کپی متن خبر برچسب ها: مزدوران سعودی جنوب عربستان نجران جیزان عسیر انصاراالله درگیری نظامی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: مزدوران سعودی جنوب عربستان نجران جیزان عسیر درگیری نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ

براساس گزارش آناتولی، اظهارات السعید در سخنرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد که در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بیان شد. وزیر مصری گفت: درآمد‌های کانال سوئز شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

کانال سوئز یکی از مهم‌ترین کانال‌ها و تنگه‌های جهان به حساب می‌آید که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و یکی از منابع اصلی ارز برای مصر است.

یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار گرفته است، با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری صهیونیستی و کشتی‌هایی که در راه اراضی اشغالی هستند را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. 

با مداخله واشنگتن، لندن و سایر کشور‌ها ائتلافی برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها در تنگه باب المندب تشکیل دادند، یمنی‌ها اعلام کردند که اکنون تمامی کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف نظامی خود می‌دانند.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند