Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:02:16 GMT

مراقبت های اولیه در زنان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۴۶۱۳

مراقبت های اولیه در زنان

خبرگزاری آریا -

بیش از 20 سال است که شعار پیشگیری بهتر از درمان است در جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و روز به روز هم اهمیت بیشتری پیدا می کند. در زمینه مراقبت های پیشگیرانه در مورد بیماری های زنان موفقیت های شایان توجهی در سال های اخیر به دست آمده است.
اما مراقبت های مناسب در زنان از کی و به چه صورت باید انجام شود؟
یک خانم از 13 سالگی باید تحت مراقبت های پیشگیرانه قرار گیرد که این مراقبت ها سالانه انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراقبت ها شامل یک معاینه کامل ( شامل گرفتن قد و وزن و فشار خون و...) همین طور معاینه پستان ها و در صورت نیاز معاینه لگنی می شود. در کنار معاینه در هر گروه سنی مشاوره خاص در زمینه تغذیه و ورزش و کار و روش های جلوگیری از بارداری انجام می شود. در همین یک جلسه آزمایشات و بررسی های مناسب فرد درخواست و در نهایت داروهای مکمل و واکسیناسیون مناسب توصیه می شود.
مثلا برای دختر خانمی 13 ساله بهداشت مناسب دوران عادت ماهانه آموزش و معاینه از نظر رشد مناسب دوران بلوغ انجام می شود و در مورد اهمیت تغذیه در این سن صحبت و در نهایت به انجام واکسیناسیون در برابر کزاز و دیفتری که باید هر 10 سال تا پایان عمر تکرار شود، توصیه می شود.
در سنین بالاتر مراقبت های پیشگیرانه ابعاد تازه ای به خود می گیرد و شامل انجام پاپ اسمیر سالانه پس از 21 سالگی (و در کسانی که زود تر ازدواج کرده اند انجام پاپ اسمیر 3 سال پس از ازدواج) می شود. تست پاپ اسمیر که برای تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم طراحی شده یک نمونه برداری ساده و بدون درد از دهانه رحم است که باید سالانه در تمامی زنان انجام شود و چنانچه تا 30 سالگی بدون هیچ مشکلی تکرار شده باشد بعد از آن می تواند هر 2 یا 3 سال یک بار تکرار شود.
معاینات سالانه پستان هم از معایناتی است که پس از رشد کامل پستان ها در تمامی زنان باید انجام گیرد تا با تشخیص زودتر سرطان پستان، راه های درمان ساده تر و موفق تر استفاده شود. در کنار معاینه از 40 سالگی به بعد، ماموگرافی (عکسبرداری رادیولوژی از پستان ها) نیز به معاینات سالانه اضافه می شود. معاینه ماهانه پستان هم به هر خانم باید آموزش داده شود.مشاوره در مورد روش های جلوگیری از بارداری مناسب هر فرد از مباحث مهم در این کنترل های سالانه است تا هم از بارداری های ناخواسته جلوگیری شود و هم از عوارض ناخواسته برخی از این روش ها پیشگیری شود. همین طور در مورد بهداشت جنسی و بیماری های عفونی واژن و رحم صحبت می شود.
واکسیناسیون های متعددی برای هر گروه سنی وجود دارد که باید در این مراقبت های سالانه به آنها توجه کرد؛ مثلا واکسیناسیون علیه سرخجه و آبله مرغان در کسانی که تمایل به بارداری دارند از آن دسته است.
دکتر ثریا عالمی
جراح و متخصص بیماری های زنان و زایمان
روزنامه جام جم


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت