Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@01:37:41 GMT

استان فارس رتبه دوم ابتلا به سالک

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۳۰۱۷

استان فارس رتبه دوم ابتلا به سالک

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده امروز در شیراز باحضور مسئولان و استاندار برگزار شد.

در این کارگروه موضوعات سلامت محصولات کشاورزی، بررسی وضعیت بیماری سالک و سلامت کودکان در خانه‌های بازی بررسی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد ابتلا به سالک در کشور مربوط به استان فارس است، گفت: پشه‌های خاکی و موش‌های صحرایی موجب شده اند مردم فارس رتبه دوم ابتلا به سالک را در کشور داشته باشند و بیش از ۵ هزار نفر سالانه به سالک مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرسول همتی افزود: با تلاش‌های انجام شده، مبتلایان به سالک از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۹۰ به ۲ هزار و ۶ نفر در سال ۹۷ کاهش یافت.

او ادامه داد: بیشترین موارد سالک در مرودشت، شیراز، زرین دشت، زرقان، خرامه، بیضا و آباده طشک مشاهده شده است.

مدیر کل بهزیستی نیز در این نشست گفت: به همه ادارات از جمله شهرداری‌ها و صنوف اعلام شده است که خانه‌های بازی تا سه ماه به بهزیستی برای دریافت مجوز مراجعه کنند و پس از مدت معین با خانه‌های بازی که مراجعه نکرده اند برخورد و پلمپ می‌شود.

موسوی با بیان این که تعداد دقیق خانه‌های بازی مشخص نیست افزود: تا کنون ۳۰ خانه بازی و مدرسه خلاقیت در شیراز سامان دهی شده اند.
انتهای پیام/م

 بیش از ۵ هزار نفر سالانه به سالک مبتلا می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی شیراز بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
سم موجود در قارچ‌های خودرو با هیچ یک از روش‌های پخت شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بهاران پربارش فارس